Bekijk volle/desktop versie : Luister naar het hartverscheurende verhaal van de zwarte burgemeester van New Orleans



Pagina's : [1] 2

04-09-2005, 01:39
De grote chaos, die is ontstaan na Katrina is onbegrijpelijk, onvoorstelbaar en in een woord onmenselijk. De presentatoren van van het radioprogramma huilen. Ik weet niet meer of ik moet huilen of lachen, maar ik word nog meer anti-Bush als ik de 'klaagzang' van de beste man hoor. Bush geeft geen moer om de zwarte bevolking en ik weet niet of het toeval is maar zijn opa van het moreel superieur blanke ras was de grootste financier van Adolf Hitler.




Klik voor de radio-uitzending op de volgende link

http://www.msnbc.msn.com/id/9173940/site/newsweek/


‘People Are Dying’
In an interview Thursday night with WWL radio, New Orleans Mayor Ray Nagin frankly described the death, illness, hunger and lawlessness gripping his city.

04-09-2005, 06:29


Jammer van die geschifte spinsels van je.

Het is heel erg wat er in New Orleans gebeurt.
Rapes, killings hit Katrina refugees in New Orleans

04-09-2005, 09:00

Citaat door K.O.:
De grote chaos, die is ontstaan na Katrina is onbegrijpelijk, onvoorstelbaar en in een woord onmenselijk. De presentatoren van van het radioprogramma huilen. Ik weet niet meer of ik moet huilen of lachen, maar ik word nog meer anti-Bush als ik de 'klaagzang' van de beste man hoor. Bush geeft geen moer om de zwarte bevolking en ik weet niet of het toeval is maar zijn opa van het moreel superieur blanke ras was de grootste financier van Adolf Hitler.




Klik voor de radio-uitzending op de volgende link

http://www.msnbc.msn.com/id/9173940/site/newsweek/


‘People Are Dying’
In an interview Thursday night with WWL radio, New Orleans Mayor Ray Nagin frankly described the death, illness, hunger and lawlessness gripping his city.
Dat de hulp langzaam op gang komt is erg te wijten aan de organizatie en kan je niet aan een man de schuld aan geven.

Om over hitler te beginnen is wel heel erg vreemd en hersenloos.
T is heel erg en ik ben er van overtuigt dat ze er alles aan doen om zo gauw mogelijk hulp overal te krijgen.

Maar een heleboel plaatsen zijn ingenomen door gangs(je weet wel van die cripps in tha house gasten) die verkrachten en gewapend rondlopen.
Heb het daar eens over met je eenzijdige (gaap) kennis.
En herzie dan eens waarom de hulp niet overal te bereiken is.

schaam je!

04-09-2005, 09:43
Toch is de burgemeester in de eerste plaats verantwoordelijk.

New Orlean's "Hurricane Plan". Scan it for about 10 minutes and you'll see it's a damning document insofar as city management there is concerned. Judging from recent comments by a few of the folks named as responsible in that plan they didn't know it existed - there's no other explanation for the absurdity of some recent statements and "demands".

Ray Nagin, in a radio interview, said: "I need reinforcements. I need troops, man. I need 500 buses, man. Now get off your asses and fix this. Let's do something and let's fix the biggest goddam crisis in the history of this country."

He castigated the government's failure to help those stranded in the city by Hurricane Katrina, echoing a mounting wave of criticism of the slow federal response to a long-predicted catastrophe.

"This is a national disaster," he said. "Get every doggone Greyhound bus line in the country and get it here to New Orleans."

That wasn't in the plan. Actually, the buses were in the plan. They were here. This was in the plan too:

Conduct of an actual evacuation will be the responsibility of the Mayor of New Orleans in coordination with the Director of the Office of Emergency Preparedness, and the OEP Shelter Coordinator.

The SOP, in unison with other elements of the Comprehensive Emergency Management Plan, is designed for use in all hazard situations, including citywide evacuations in response to hurricane situations and addresses three elements of emergency response: warning, evacuation, and sheltering.

Glenn Reynolds "guest blogs" at the Knoxville Sentinel:

More on that plan from Glenn, who's being very generous:

That, unfortunately, is how disaster planning usually works. One of my friends was in charge of disaster planning for his county -- as a college summer intern -- and I remember him saying that the goal was basically to have a document you could point to if asked, not to generate anything that would actually be used.

http://www.mudvillegazette.com/archives/003488.html

PREPAREDNESS (PHASE I: TRAINING, EXERCISES AND EDUCATION)

City of New Orleans Comprehensive Emergency Management Plan

Part 1: TRAINING

I. GENERAL

Training and education on Disaster Preparedness are essential to local government and non-government disaster agencies, in order to mitigate the loss of life and property in the event of a peacetime emergency. An understanding of emergency operations, plus recurring education and training in emergency response and disaster operations, is the basis of response effectiveness. Individuals with assigned tasks must receive preparatory training to maximize operations. The goal of emergency preparedness training is the preparation of individuals and organizations for effective and coordinated response to emergencies.

Likewise, increasing the public's awareness of the various hazards which may threaten them, and the available methods of protection is the essence of emergency preparedness. In addition, during periods of emergency and disaster it will be necessary for the citizenry to be informed and educated concerning any action that may be required of them to save lives and property. A mechanism must be in place to inform the public as to particulars of evacuation, health care, shelter, transportation and all other directions of which they should be informed.

II. CONCEPT OF OPERATIONS

Under the direction of the Mayor, the Office of Emergency Preparedness will coordinate activities in accordance with the Comprehensive Emergency Management Plan to assure the coordination of training programs for all planning, support, and response agencies. Departments, authorities, agencies, municipalities, and all private response organizations bear the responsibility of ensuring their personnel are sufficiently trained.

The Office of Emergency Preparedness will coordinate training provided by the Louisiana Office of Emergency Preparedness and the Federal Emergency Management Agency. Schedules of state emergency management training will be provided to all appropriate agencies. Applications for LOEP/FEMA courses will be submitted to the Director, Office of Emergency Preparedness for approval and submittal to LOEP.

enzovoort

http://www.cityofno.com/portal.aspx?portal=46&tabid=26

04-09-2005, 10:01


De Burgermeester is helemaal afhankelijk van de Gouverneur en de President. Wanneer de Burgermeester om troepen vraagt om orde te herstellen in New Orleans dan is hij helemaal overgeleverd aan de Gouverneur en de President. Je hebt in Amerika zoveel verschillende instellingen die zich bezig houden met rampen en deze instellingen zoals de FEMA, FBI en Home Land Security hebben meer macht dan de Burgermeester. Je kan wel zeggen dat hij verantwoordelijk, maar wanneer zijn stad onder water ligt, politiemacht en brandweer niet komt opdagen, dan is het duidelijk dat hij niks meer kan doen. De troepen kwamen veels te laat, omdat een groot deel van de National guard van de getroffen staten in Irak en Afghanistan zitten. Men probeerde gewoon tijd te rekken om de nog aanwezige national guard in andere staten op te trommelen. Verder speelt hier duidelijk een raciale probleem, maar dat zal je niet horen uit de mond van Bush.

04-09-2005, 10:21

Citaat door Palestine:
De Burgermeester is helemaal afhankelijk van de Gouverneur en de President. Wanneer de Burgermeester om troepen vraagt om orde te herstellen in New Orleans dan is hij helemaal overgeleverd aan de Gouverneur en de President. Je hebt in Amerika zoveel verschillende instellingen die zich bezig houden met rampen en deze instellingen zoals de FEMA, FBI en Home Land Security hebben meer macht dan de Burgermeester. Je kan wel zeggen dat hij verantwoordelijk, maar wanneer zijn stad onder water ligt, politiemacht en brandweer niet komt opdagen, dan is het duidelijk dat hij niks meer kan doen. De troepen kwamen veels te laat, omdat een groot deel van de National guard van de getroffen staten in Irak en Afghanistan zitten. Men probeerde gewoon tijd te rekken om de nog aanwezige national guard in andere staten op te trommelen. Verder speelt hier duidelijk een raciale probleem, maar dat zal je niet horen uit de mond van Bush.


hoe dan ook ik heb echt medelijden met de zwarte bevolking
afschuwelijk ...wat daar gebeurd!!!
het zijn altijd de zwakeren die het meest lijden ....onder alle erbarmelijke omstandigeheden...zijn zij de genen die dubbel komen te lijden

04-09-2005, 10:23
Zoals ik al eerder ergens zei, de VS heeft v.w.b. de uitgaven van gelden altijd al in mijn ogen verkeerde prioriteiten gesteld.
Altijd al zijn zwarte Amerikanen achtergesteld door de blanken daar, vooral in het zuiden. Zelfs overheden doen daar aan mee.
Dit zal als een boemerang werken op de republikeinen en meer in het bijzonder de neo-cons.

Wat ik wel jammer vind is dat sommigen hier deze ramp gebruiken om hun al bestaande haat tegen de VS in te zetten en verder te exploiteren.

04-09-2005, 10:34
The adequacy of funding for hurricane preparedness of New Orleans has been questioned in the aftermath of Hurricane Katrina. Since 2001, many U.S. Army Corps of Engineers requests for hurricane protection projects have been cut back or delayed. Critics charge that these cutbacks were a direct result of funding for the Iraq war and the Bush Administration's tax cuts. Others argue that it is common for projects like these to be underfunded and even had the remaining 25% of funding requests been filled, it would not have helped New Orleans withstand a category 4 hurricane. Ironically, Haley Barbour, governor of heavily affected Mississippi, was head of the Republican National Committee at the time funds for FEMA and Flood control were being cut, as well as Louisiana National Guard being sent to Iraq.

http://en.wikipedia.org/wiki/Funding_for_hurricane_preparedness_of_New_Orleans
[/FONT][/SIZE]

The primary causes of the subsidence of land of New Orleans can be attributed to the leveeing of the Mississippi River, and an underestimation of the environmental impact of development on the Mississippi Delta.

Construction of the levees began in 1879, and the purpose was to line the river to prevent damage to local industry caused by flooding. This interfered with normal depositing of sediment to the delta marshlands. However the vast delta was slowly settling into the sea.

Shea Penland, a geologist at the University of New Orleans and contractor for the U.S. Army Corps of Engineers, which builds the levees, attributes one third of the land subsistence to the large number of canals through the delta. These canals serve the oil and gas extraction industry off the coast. Barge traffic and tides erode the earth around the edge of the canals, and salty water seeps along them, slowly salinating the ground and killing the vegetation that helps hold the land together. [1]

The final trigger to the catastrophe was hurricane damage to levees and seawalls that protected the city, much of which sits below sea level. (New Orleans is surrounded by the Mississippi River to the south, Lake Pontchartrain to the north, and the Gulf of Mexico to the east.) Three levees were breached: those along the Industrial Canal, the 17th Street Canal, and the London Avenue Canal. An effort to sandbag the 17th Street Canal levee breach failed, and the pump which was partially offsetting the flooding stopped working. Major flooding followed, and by August 31, the water level in the city equalized with that of Lake Pontchartrain, with close to 90% of New Orleans inundated.

http://en.wikipedia.org/wiki/Effect_of_Hurricane_Katrina_on_New_Orleans

04-09-2005, 10:37

Citaat door frank herbert:
Toch is de burgemeester in de eerste plaats verantwoordelijk.
Ik zal het je sterker vertellen; de burger is zelf verantwoordelijk. Wat denken ze wel niet? Verstandige mensen hebben het toch ook zelf gered? Verstandige mensen hebben keurig hun shit verzekerd en hebben zich in veiligheid gesteld, waarom doen deze mensen dat niet? Moeten de oppassende burgers soms meebetalen aan de achteloosheid en laksheid van deze lieden? Dacht het niet. "o sorry, ik had geen tijd om mijn gezin te evacueeren en mijn inboedel te verzekeren, ik had het immers te druk met mezelf van drugs te voorzien en mijn kinderen te prostitueren." Laat ze sterven zeg ik, de mietjes. Laat ze sterven.

04-09-2005, 11:20
Abu Yahya,..Ziekelijke kortzichtigheid, meer is het niet. Velen zijn niet verzekerd omdat ze daar simpelweg de middelen niet voor hebben. Prostitutie op grote schaal en drugsgebruik geven alleen al aan hoe diep de mensen al waren 'gezonken', voordat er uberhaupt van een Katrina sprake was. Dit is het resultaat van jarenlang negeren van problemen in die gebieden door de verantwoordelijken op federaal niveau. En om in dat geval dan mensen dood te wensen, te laten sterven, simpelweg omdat ze nooit de mogelijkheid hebben gehad om zich te laten verzekeren, ...dat geeft blijk van een zieke en verdorven geest. Maar ach, wat verwacht je van iemand die hier droog en veilig achter zijn pc'tje zit...

Wassalaam.

04-09-2005, 11:31
TAX, ik heb mijn bericht verkeerd opgesteld! Het was bedoeld als woedend sarcasme, in reactie op Frank Herberts republiekeinse reflex. Het was misschien niet zo handig om een dergelijk stijlmiddel te kiezen, dus sorry. Ik werd een beetje pissig toen Herbert de schuld bij de burgemeester wilde leggen.

04-09-2005, 11:51
Regering alert na ramp New Orleans

AMSTERDAM - De regering gaat alle gebieden onderzoeken die het risico lopen onder water te komen. Dat meldt De Telegraaf zondag. Verschillende verontruste fractieleden hebben staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat Melanie Schultz van Haegen (VVD) aangesproken naar aanleiding van de ramp na de orkaan Katrina in New Orleans. "Ik wil niet zomaar zeggen: 'het zit wel goed'", zegt de bewindsvrouw in de krant.

Schultz gaat samen met minister van Binnenlandse Zaken Johan Remkes (VVD) kijken naar de rampenplannen in Nederland. Zwakke plekken in dijken en mogelijke gevolgen van dijkdoorbraken worden in kaart gebracht. Schultz wil vooral de situatie in de Randstad gaan inventariseren. Ze wil weten of 'de badkuip', zoals zij de Randstad aanduidt, echt zo veilig is als wordt verondersteld.

De verschillen tussen Nederland en New Orleans zijn volgens Schultz groot. "Wij doen veel meer aan preventie, terwijl de Amerikanen de nadruk leggen op evacuatieplannen na een ramp", zegt de staatssecretaris, die nauw contact heeft met de beheerder van de dijken in New Orleans, het US Army Corps. "Daarom hebben ze een orkaanbestendig stadion aangelegd om inwoners te evacueren. Ze waren echter niet voorbereid op dijkdoorbraken."

Nu.nl

04-09-2005, 12:08



Citaat door AlZawahiri:
In irak gebeuren dagelijks ergere dingen dan in New orleans! Dat neemt niet weg dat ik het erg vindt voor de 'zwarte' bevolking daar.
Moeilijk he? Wees blij dat er momenteel maar 2 "correcte fronten" voor je zijn, anders zou het nog lastiger worden.

Damn man, er gaan daar in 3 dagen meer mensen dood dan in 2 intifadahs, puur door gods wil en ons onvermogen..

04-09-2005, 13:57
Jammer dat veel mensen niet net iets verder denken over de banden van de familie Bush met Hitler. Over de banden met Bush en de zionisten in de Amerikaanse regering. Zionisten die in het verleden er niet voor hebben teruggedeinst om samen te werken met de nazi's om een Judenstaat te kunnen krijgen. Jammer dat mensen niet weten dat er veel fraude is gepleegd met de stemmen van de arme zwarte amerikaanse bevolking voor de eerste presidentsverkiezingen waarin Bush zich kandidaat heeft gesteld. Beduidend meer mensen leven onder de armoedegrens in de VS.
New Orleans voorziet 25% van de Amerikaanse energiebehoefte van het land maar wordt behandeld als een staat waar achterlijke mensen en criminelen wonen. Als de blanke rijke bevolking in Florida slachtoffer was geworden dan was de hulp veel eerder om gang gekomen. Daar ben ik van overtuigd. De hulp na de Tsunami in Azie aan de andere kant van de wereld is sneller op gang gekomen dan in het machtigste en rijkste land op aarde.
Mijn vergelijking met Hitler is niet helemaal op zijn plaats maar het moreel superieur blanke ras waarvan Bush deel uit denkt te maken vertoont veel raakvlakken met die van de nazi's.


lees....




Politiechef New Orleans haalt uit naar Nationale Garde

Uitgegeven: 3 september 2005 23:49
Laatst gewijzigd: 3 september 2005 23:52

NEW ORLEANS - Een hoge politiechef in New Orleans heeft zware kritiek geuit op het optreden van de Nationale Garde in de eerste dagen na orkaan Katrina. Politie en brandweer zouden er bij de hulpverlening aan de slachtoffers van de orkaan helemaal alleen voor hebben gestaan, omdat de reservetroepen vrijwel niets deden.

Volgens plaatsvervangend politiecommandant Riley arriveerden de eerste gardisten twee dagen nadat de natuurramp zich had voltrokken. "Ze reden met veertig trucks de stad binnen en gingen vervolgens slapen", aldus Riley. "Voor 72 uur stonden de politie, de brandweer en een handvol burgers er alleen voor. Er zijn mensen doodgegaan terwijl de Nationale Garde afwachtte en aan het kaarten was. Ik begrijp nu waarom we de oorlog in Irak niet winnen".


bron: http://www.nu.nl

04-09-2005, 14:07
The greatest country in the world. Jaarlijks 400 miljard uitgeven aan defensie, en ze willen niet eens hun eigen mensen helpen.

It's time for a black president


Pagina's : [1] 2