Bekijk volle/desktop versie : Woningruil..



01-09-2005, 21:56
Assalaam ou Alaikoum,

Ik woon sinds 3 maanden in een dorpje in de buurt van den Haag.
Mijn man en ik vinden het hier niks, het huis is perfect de buurt is rustig etc maar.....

Er is niks te doen qua islaam,wonen weinig ( praktiserende moslims) is geen moskee etc.

Nu gaan we insha Allah woningruil doen naar Den Haag vlakbij de markt en moskee, dan kan ik 4 x per week lessen volgen en mij man ook en veel zusters etc.

Maar hoe gaat dat nou precies in zijn werk, we zijn vandaag gaan kijken naar een woning die er echt perfect uitzag

Nieuwbouw,eengezinswoning 4 slaapk en megagrote tuin.

Morgen komen ze bij ons kijken insha Allah, hoop dat ze het ook wat vinden.

Als we het beide eens worden wat moeten we dan precies gaan doen en hoe gaat het in zijn werk??

Wie kan er meer vertellen, mischien iemand die bij de woningbouwcorporatie werkt ofzo??[/SIZE]

[SIZE=4]wasalaam liefs Oum moussa

01-09-2005, 22:00


gezellieeeeeeeeeeee kom je dichter bij mijjjjjjjjjj!!!

wie weet ga ik dan ook eens eeeeeeeeindelijk weer naar de moskee.. ik zit al sinds de geboorte van de kleine te plannen wanneer ik weer eens ga.. komt er maar niet van.. maar met leuk gezelschap wel natuurlijk ..

kan je verder niet helpen.. heb geen idee wat je moet doen..

01-09-2005, 22:10

Citaat door f_mouslima2:
gezellieeeeeeeeeeee kom je dichter bij mijjjjjjjjjj!!!

wie weet ga ik dan ook eens eeeeeeeeindelijk weer naar de moskee.. ik zit al sinds de geboorte van de kleine te plannen wanneer ik weer eens ga.. komt er maar niet van.. maar met leuk gezelschap wel natuurlijk ..

kan je verder niet helpen.. heb geen idee wat je moet doen..
ja zeker, ik zat afgelopen zondag met seloua van m.nl in moskee soennah en toen zeiden we tegen elkaar mischien zit f_mouslima ook wel hier...ik zei nou zoek maar een klein meisje zenji...maar we zagen geen zuster met een klein meisje ik zei nee dan is ze er niet.....

01-09-2005, 22:13
volgens mij ga je met die andere mensen (die jullie huis nemen) naar de woningbouwvereniging en daar geven jullie aan dat jullie aan de woningruil doen, en krijgen daar een contract die je moet tekenen, en dan kan je gaan verhuizen meid.

01-09-2005, 22:16


Volgens mij heb ik ooit eens bij iemand gehoord dat je in je huidige woning minimaal een jaar moet hebben gewoond.
Maar dat zou je moeten navragen bij de eigen woningbouw.
Of op HET NET zoeken
In ieder geval veel succes

01-09-2005, 22:16
Jullie mogen beide nooit een huurachterstand gehad hebben, of problemen met de woningbouw en dat soort dingen.
in sommige steden moet je 1 jaar wonen voordat je woningruil mag doen, dit doen ze omdat anders iedereen steeds maar kan ruilen
voldoende inkomen

01-09-2005, 22:16

Citaat door oem_mujahid2:
ja zeker, ik zat afgelopen zondag met seloua van m.nl in moskee soennah en toen zeiden we tegen elkaar mischien zit f_mouslima ook wel hier...ik zei nou zoek maar een klein meisje zenji...maar we zagen geen zuster met een klein meisje ik zei nee dan is ze er niet.....
welke saloua? Classy Saloua??? die kent mij ook persoonlijk.. dus die hoef niet te zoeken..indien n andere saloua dan helaas.. ik was er inderdaad niet.. zat lekker ver weg.. lang weekndje uit met manlief op familie bezoek..

01-09-2005, 22:27
zie voor info:

http://www.woningruilnet.nl/frames.html

http://wetwegwijzer.bibliotheek.nl/docs/38.htm

of surf verder op inet voor meer onfo..

01-09-2005, 22:28

Citaat door f_mouslima2:
welke saloua? Classy Saloua??? die kent mij ook persoonlijk.. dus die hoef niet te zoeken..indien n andere saloua dan helaas.. ik was er inderdaad niet.. zat lekker ver weg.. lang weekndje uit met manlief op familie bezoek..
Seloua18 is ze geloof ik op het forum

Hey dames, bedankt voor de info ik ben net gebeld door een m.nl lid die me alles haarfijn heeft uitgelegd wat betreft woning ruil

01-09-2005, 22:34

Citaat door oem_mujahid2:
Seloua18 is ze geloof ik op het forum

Hey dames, bedankt voor de info ik ben net gebeld door een m.nl lid die me alles haarfijn heeft uitgelegd wat betreft woning ruil
vertel t ons maar nu..heb geen verhuisplannen maar wil t wel weten nu..

01-09-2005, 22:37

Citaat door f_mouslima2:
vertel t ons maar nu..heb geen verhuisplannen maar wil t wel weten nu..
haha, nou als je het beide eens bent, dan komt er iemand van de woningbouw bij jou thuis en schrijft alles op wat overgenomen word etc, kijkt je inkomen na, of je geen huurachterstand hebt.

Dan word dat ook gedaan bij die andere woning, en als dat allemaal op papier staat ga je een contract tekenen...that's it

01-09-2005, 22:44
wij gaan ook binnenkort woningruil doen (per 1 oktober wonen we hier een jaar)

Je hebt deze dingen nodig:
-jaarinkomen van 2004 (belasting)
-loostroken van de laatste 3 maanden
-bankafschriften van de laatste 3 maanden
-uitreksel over jullie gezin (van de gemeente en niet ouder dan 1 maand)
-huurdersverklaring (van je woonstichting)

eerst wat je kan doen is informeren of jullie loon uitkomt met de huur.

Daarna dien je een aanvraag in bij beide woonstischtingen ...jullie wonen niet ver van elkaar en meestal hebben die woonstichtingen met elkaar contact (dan gaat het heel snel)

daarna als zij het hebben foed gekeurd, gaan alle documenten naar de gemeente en die moet ook een handtekening zetten en stempel.

Als alles goed gekeurd is worden jullie gebeld of krijgen jullie een brief, dan moet je het cotract gaan tekenen en de huur 1 maand vooruit betalen (soms met extra administratiekosten)

dan kan je de sleutels zelf wisselen met die mensen.

suc6

01-09-2005, 22:49



Citaat door tangia21:
wij gaan ook binnenkort woningruil doen (per 1 oktober wonen we hier een jaar)

Je hebt deze dingen nodig:
-jaarinkomen van 2004 (belasting)
-loostroken van de laatste 3 maanden
-bankafschriften van de laatste 3 maanden
-uitreksel over jullie gezin (van de gemeente en niet ouder dan 1 jaar oud)
-huurdersverklaring (van je woonstichting)

eerst wat je kan doen is informeren of jullie loon uitkomt met de huur.

Daarna dien je een aanvraag in bij beide woonstischtingen ...jullie wonen niet ver van elkaar en meestal hebben die woonstichtingen met elkaar contact (dan gaat het heel snel)

daarna als zij het hebben foed gekeurd, gaan alle documenten naar de gemeente en die moet ook een handtekening zetten en stempel.

Als alles goed gekeurd is worden jullie gebeld of krijgen jullie een brief, dan moet je het cotract gaan tekenen en de huur 1 maand vooruit betalen (soms met extra administratiekosten)

dan kan je de sleutels zelf wisselen met die mensen.

suc6
Barakallahoefiek voor je info