Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : wie weet het recept van die lekkere (marokkaanse) erwtensoep...

Pagina's : [1] 2 3

Vreemdeling3000
01-04-2003, 10:27

Salaamoe alaykoem moslimoen, wie weet het recept van die lekkere (marokkaanse) erwtensoep... ik heb het een paar keer gegeten bij vrienden thuis...het ziet er simpel uit maar is echt Masha Allah lekker... Wie heeft het recept? of een site waar die informatie over dat recept opstaat? Mohammed :bril:

Oem_zackaria
01-04-2003, 10:33
Bismiellahie Arahmanie Rahiem Salaam aleikoem wr wb Ey mohammed :bril: Ik heb geen idee waar je het over hebt :confused: ik hou niet zo van marokkaans eten Je kan het toch ook aan je vrienden vragen?? wa salaam aleikoem wr wb oem zackaria

Hafsat
01-04-2003, 10:42
Origineel gepost door Mohammed1980 Salaamoe alaykoem moslimoen, wie weet het recept van die lekkere (marokkaanse) erwtensoep... ik heb het een paar keer gegeten bij vrienden thuis...het ziet er simpel uit maar is echt Masha Allah lekker... Wie heeft het recept? of een site waar die informatie over dat recept opstaat? Mohammed :bril: Dat is het simpelste wat je kan maken, als je tenminste bedoelt wat ik denk, (baysar) je kan het gewoon in een pak kopen en dat maal je fijn, tot zover weet ik het :D maar het is echt heel simpel. :)

Oem_zackaria
01-04-2003, 10:48
Bismiellahie Arahmanie Rahiem Salaam aleikoem wr wb Bedoel je die soep met kikkererwten dat heet toch gewoon harira of niet?? wa salaam aleikoem wr wb

Vreemdeling3000
01-04-2003, 10:49

Origineel gepost door Hafsat Dat is het simpelste wat je kan maken, als je tenminste bedoelt wat ik denk, (baysar) je kan het gewoon in een pak kopen en dat maal je fijn, tot zover weet ik het :D maar het is echt heel simpel. :) Kan je misschien uitleggen hoe ik het kan maken? ik bedoel koken? welke ingredienten erbij? Wat ik bedoel is zeg maar een soort hele dikke soep, helemaal groen (ik ga ervanuit dat het gestampte erwten zijn) maar hoe moet ik die maken...ik weet bijna zeker dat als ik die soep ga maken dat het niet echt lekker zal zijn... :D ...Dus wil je iets specifieker zijn over hoe je het moet bereiden... Mohammed :bril:

Vreemdeling3000
01-04-2003, 10:50
Origineel gepost door Oem zackaria Bismiellahie Arahmanie Rahiem Salaam aleikoem wr wb Bedoel je die soep met kikkererwten dat heet toch gewoon harira of niet?? wa salaam aleikoem wr wb Nee, hereyrah is die Masha Allah soep die je (meestal) alleen in de ramadan eet, maar die bedoel ik niet....trouwens als je daarvan het recept hebt...Bismillah! :D Mohammed :bril:

sahira
01-04-2003, 10:56
Salaam alaikuum, Ik denk dat je linzensoep noemt, groene dikke soep heel erg lekker, en voedzaam. Zelf maak ik het ook, op een andere manier dan de arabische keuken maar de smaak is bij benadering, dus misschien wil je het proberen. Linzen kun je bij de supermarkt tegenwoordig ook komen, ze zien er klein oranje uit, bij de islamitische slager zul een paar soorten vinden, in principe maakt het niet uit welke. De linzen koken met water, ze nemen nogal veel water op, en worden daardoor groen. Ik doe er nog kleine stukjes aardappel in, kruiden met peper, zou en af en toe kook ik op het laatst in stukjes gesneden turkse worst erdoor heen, dat maakt de soep iets pittiger, daar hou ik wel van. Succes ermee! Beslama..Sahira.. :zwaai:

Hafsat
01-04-2003, 11:01
Origineel gepost door Mohammed1980 Kan je misschien uitleggen hoe ik het kan maken? ik bedoel koken? welke ingredienten erbij? Wat ik bedoel is zeg maar een soort hele dikke soep, helemaal groen (ik ga ervanuit dat het gestampte erwten zijn) maar hoe moet ik die maken...ik weet bijna zeker dat als ik die soep ga maken dat het niet echt lekker zal zijn... :D ...Dus wil je iets specifieker zijn over hoe je het moet bereiden... Mohammed :bril: Yep, dat is Baysar :) Sorry, maar ik zal het aan mams vragen, Sahira heeft een uitleg gegeven, maar dat is wel anders. Je kan beginnnen met een pakje spliterwten te kopen, zo maakt mijn moeder het altijd en niet met linzen, dat geeft een andere smaak. :zwaai: I look for you :)

Oem_zackaria
01-04-2003, 11:02
Bismiellahie Arahmanie Rahiem Salaam aleikoem wr wb Oh je bedoelt linzen soep...ik heb een marokkaans kookboek zal het opzoeken en dan zal ik je geven als het er in staat okay wa salaam aleikoem wr wb oem zackaria

Vreemdeling3000
01-04-2003, 11:09
Origineel gepost door Hafsat Yep, dat is Baysar :) Sorry, maar ik zal het aan mams vragen, Sahira heeft een uitleg gegeven, maar dat is wel anders. Je kan beginnnen met een pakje spliterwten te kopen, zo maakt mijn moeder het altijd en niet met linzen, dat geeft een andere smaak. :zwaai: I look for you :) Daar hou ik je aan Incha Allah, ik zal wachten op je moeder's antwoord... :D Mohammed :bril:

Vreemdeling3000
01-04-2003, 11:10
Origineel gepost door Oem zackaria Bismiellahie Arahmanie Rahiem Salaam aleikoem wr wb Oh je bedoelt linzen soep...ik heb een marokkaans kookboek zal het opzoeken en dan zal ik je geven als het er in staat okay wa salaam aleikoem wr wb oem zackaria Is goed Incha Allah Oemy, ik wacht geduldig af... :D Mohammed :bril:

Vreemdeling3000
01-04-2003, 11:11
Origineel gepost door sahira Salaam alaikuum, Ik denk dat je linzensoep noemt, groene dikke soep heel erg lekker, en voedzaam. Zelf maak ik het ook, op een andere manier dan de arabische keuken maar de smaak is bij benadering, dus misschien wil je het proberen. Linzen kun je bij de supermarkt tegenwoordig ook komen, ze zien er klein oranje uit, bij de islamitische slager zul een paar soorten vinden, in principe maakt het niet uit welke. De linzen koken met water, ze nemen nogal veel water op, en worden daardoor groen. Ik doe er nog kleine stukjes aardappel in, kruiden met peper, zou en af en toe kook ik op het laatst in stukjes gesneden turkse worst erdoor heen, dat maakt de soep iets pittiger, daar hou ik wel van. Succes ermee! Beslama..Sahira.. :zwaai: Bedankt voor het recept Sahira...Incha Allah zal ik het binnekort uitproberen... ;) Mohammed :bril:

Vreemdeling3000
01-04-2003, 11:12

Ik begin al trek te krijgen.... :rolleyes: , zoveel verschillende lekkere groene soepen :D

Hafsat
01-04-2003, 11:14
Origineel gepost door Mohammed1980 Ik begin al trek te krijgen.... :rolleyes: , zoveel verschillende lekkere groene soepen :D Hmmmmmmm, ja :D Maar Baysar (mijn versie dus en die jij hebt gegeten) blijft het allerlekkerst :D Ik ga gelijk mams bellen :D

Vreemdeling3000
01-04-2003, 11:16
Origineel gepost door Hafsat Hmmmmmmm, ja :D Maar Baysar (mijn versie dus en die jij hebt gegeten) blijft het allerlekkerst :D Ik ga gelijk mams bellen :D Is goed Incha Allah...ik wacht wel... :D :jeweetog:

Pagina's : [1] 2 3