Bekijk volle/desktop versie : wie kan mij helpen om sites van scheidingen met bewijzen erbij



31-08-2005, 23:23
ik wil scheiden ....ik ben gedwongen om deze jongen te trouwen..het is mijn neef ik weet niet meer wat ik moet doen.. ik ben einde raad...

de enige die me nu kan helpen is goede bewijzen van de quraan.. en ik hoop dat jullie ze mij kunnen sturen hier of op hotmail..

mijn hotmail is tetouanhab@hotmail.com...
ik heb het hard nodig broeders en zusters....

jazaakakoem allahoe gairan oegtoekoem fi dien

31-08-2005, 23:36


Ik begrijp niet hoe ouders dit toch altijd weer voor elkaar krijgen!
Sterkte en hoop dat men snel voor je met de bewijzen komen waar je om vraagt.

01-09-2005, 01:24
Salaam alikoum

Allereerst vind ik het erg voor je dat je gedwongen bent geweest om deze jongen te huwen. Maar hopelijk kan ik je even helpen met dit stukje.

Een islamitische vader mag zijn dochter niet dwingen tot huwen van een man die zij niet kent en niet wilt! Een huwelijkssluiting die in stand komt zonder haar instemming is ongeldig. Een vader die de onwillige partner voor zijn dochter kiest, handelt onrechtvaardig en overschrijdt de religieuze wet van Gods gezant.

Wa salaam alikoum

01-09-2005, 01:26
Salaam alikoum

Dit stukje wou ik ook even doorgeven.

Een vrouw die eerder is gehuwd heeft meer recht op zichzelf dan haar huwelijksvoogd; de maagd wordt om haar instemming gevraagd, waarbij geldt dat stilzwijgen betekent dat ze toestemt.

Wa salaam alikoum

01-09-2005, 08:13


Huwelijk onder dwang

Dwangmatige huwelijk

Uithuwelijking

Het kiezen van de ideale echtgenoot

Wa salaam

01-09-2005, 12:30
jazaakakoem allahoe gairan voor jullie infortmatie... hebbben jullie nog meer alles is welkom..

shoukran