Bekijk volle/desktop versie : MiSs-VerStanD (kort verhaal)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

31-08-2005, 20:34
MiSs-VerStanD

Het was 05.30 en mijn wekker maakte mij wakker door een zoemend te produceren. Ik voelde met mijn vingers waar de snooze knop zat. Toen ik hem eindelijk gevonden had, drukte ik hem in en viel met een plof terug op mijn kussen. 10 Minuten later ging de wekker weer, deze keer moest ik er echt uit. Ik drukte de wekker af en stond op uit bed. Deed de gordijnen van mijn slaapkamer open en keek naar buiten door het open raam. Vogels waren aan het fluiten en het klonk als een nachtmerrie. Ik was net begonnen bij mijn baantje als bewaker in een groot winkelcentrum en moest elke morgen om 7 uur beginnen om de nachtwacht af te lossen. Pfff, het was nog donker buiten en ik was er al uit. Meestal ga ik pas naar bed als het licht wordt. Ik deed mijn raam dicht en liep naar de douche. Ik deed de douche aan en ging eronder staan. Brrr koud, ik draaide de koud-waterknop een beetje verder dicht. Hmmm dit is beter. Ik waste mezelf en stapte uit de douche. Ik pakte een handdoek uit de kast en droogde mezelf af. Ik liep naar mijn slaapkamer en trok mijn kleren aan. Een beetje gel in mijn haar, mijn tanden poetsen en naar beneden. Even wat brood smeren om mee te nemen, want tijd om te ontbijten had ik niet. Ik pakte mijn autosleutels van de dressoir en deed mijn schoenen aan. Ik liep naar mijn auto toe, die ik de vorige nacht om de hoek had geparkeerd. Wat was het koud buiten zeg. In gedachten verzonken liep ik naar de auto toe, waar ik werd opgeschrikt door een vogels die net voor mijn neus opvloog. Ik stapte de auto in en deed de radio aan. Filenieuws: Er staan 14 files in het land met een totale lengte van 149 km. We noemen de files langer dan 4 km. Pfff, ik zette een cd op. Dat was beter, lekker los op mijn cd van Cheb Mami. Ik parkeerde mijn auto in de parkeergarage van de winkel en liep naar boven, waar mijn collega al aan de koffie zat. Goedemorgen Driss, wat zie jij er uitgeslapen uit, grapte hij. Hahaha Cees, je weet dat ik geen ochtend mens ben. Dat is te zien aan de kringen onder je ogen ja, antwoordde Cees grappend terug. Koffie? Vroeg hij. Ja, lekker antwoordde ik. Nog bijzonderheden van vannacht? Vroeg ik onder de koffie. Cees gaf me de map van de overdracht. Lees het maar zelf. Ik pakte de map en begon te lezen. Omdat ik zo geconcentreerd aan het lezen was, merkte ik niet dat er iemand was binnengekomen.

Een meisje van een jaar of 20 zat me aan te kijken. Goedemorgen zei Cees, jij bent vast de nieuwe werknemer. Ja, antwoordde het meisje, ik ben Chantal, goede morgen. Ik stak mijn hand uit, naar het getinte meisje wat voor mij stond. Ik nam haar eens goed in me op. Bruin lang haar, tot over haar schouders, groene ogen die mij vragend aankeken, en een mooi figuurtje. Driss gaat vandaag met je meelopen, zei Cees tegen Chantal. Oke is goed, antwoordde ze. Hohoho, heb ik helemaal niks te zeggen hier, antwoordde ik. Ik zag Chantal schrikken. Nee hoor meid, was een grapje. Maar vertel eens, wat doet een meisje zoals jij, in de beveiliging?




Zo, dit is een beginnetje van een nieuw verhaal, het zal een niet te lang verhaal worden, maar ik zal het wel leuk maken om voor jullie te lezen. Dus wat vinden jullie...doorgaan of wat???

Kusje

31-08-2005, 20:46


Ik ga inchaAllah snel verder met mijn verhaal....vind je het al een goed begin?? dan ga ik zeker verder...kusje

31-08-2005, 21:10
Ik ga nu slapen, en morgen ga ik verder als ik tijd heb....mohiem laat jullie horen!!!!!!!! kusje

31-08-2005, 21:33
Gaa snel verder..

01-09-2005, 18:33


Ow rlx ik heb gewoon al een aantal reacties gekregen..ik ga ff een vervolgje plaatsten denk ik...kussiesssssssss STAY TUNED!!!!

01-09-2005, 18:52
Goedemorgen zei Cees, jij bent vast onze nieuwe werknemer. Ja, antwoordde het meisje, ik ben Chantal, goede morgen. Ik stak mijn hand uit, naar het getinte meisje wat voor mij stond. Ik nam haar eens goed in me op. Bruin lang haar, tot over haar schouders, groene ogen die mij vragend aankeken, en een mooi figuurtje. Driss gaat vandaag met je meelopen, zei Cees tegen Chantal. Oke is goed, antwoordde ze. Hohoho, heb ik helemaal niks te zeggen hier, antwoordde ik. Ik zag Chantal schrikken. Nee hoor meid, was een grapje. Maar vertel eens, wat doet een meisje zoals jij, in de beveiliging?

Sorry, zei Chantal, maar ik denk dat dat een misverstand is, ik werk niet in de beveiliging, ik wordt het nieuwe afdelingshoofd van de afdeling die jij bewaakt. Ow, sorry, zei ik, mijn excuses. (damn wat was ze mooi, en ze is nog afdelingshoofd ook, hoe kan ik zo’n stomme fout maken, dacht ik in mezelf). Ik dronk mijn laatste slok koffie op, en stond op. Ga je mee, zei ik tegen haar, en ik stak mijn arm uit. Ze stond op en liep langs me, mijn arm bleef een beetje levenloos hangen. (ye kapsones wijf).

Op de afdeling aangekomen, liep ik wat rond. De winkel was net open, en er waren nog niet veel klanten. Ik liep naar de kleren. Ik keek wat rond, toen ik opeens een harde stem achter me hoorde zeggen: Wat doe jij hier, hoor jij niet op een andere plek te staan? Het was Chantal. (Wat is een bxtch is het zeg) Sorry, bracht ik uit, maar er zijn nog geen klanten, dus ik keek even wat rond. Rondkijken doe je maar in je eigen tijd, zei ze streng. (Sorry baas, dacht ik in mezelf.) Ja, ja ik ga al. Ik liep naar de deur van de winkel en ging op mijn plaats staan. De tijd ging langzaam voorbij. Ik telde de minuten totdat het koffiepauze was. Pff wat duurt een dag lang zeg. Het was een minuut voor tien en ik liep richting de koffiekamer, waar ik een sigaretje opstak. Chantal zag ik nergens. Ze zal wel later pauze hebben, dacht ik. Ik rookte mijn sigaret op en dronk mijn koffie. De krant van gisteren lag uitdagend op tafel. Ik pakte de krant van tafel en begon te lezen. Opeens hoorde ik de stem weer. Zeg Driss, weet je wel hoe laat het is. Ik keek op mijn horloge en zag dat het al half elf geweest was. Oeps sorry, ik was zo geconcentreerd de krant aan het lezen, dat ik de tijd vergeten ben, denk ik. Het spijt me. Ik stond op en liep weer terug naar de deur.

Het was al aardig wat drukker geworden en mensen liepen af en aan de winkel in. Opeens zag mijn oog een beeldschoon meisje de winkel binnenlopen. Ik kon mijn ogen niet van haar afhouden. Ik bleef haar met mijn ogen volgend, brandend van verlangen. Opeens was ik haar kwijt. Ik keek de winkel rond, maar ik zag haar niet meer. Een tikje op mijn schouders bracht me terug in de werkelijkheid. Het meisje van daarnet stond achter me, en keek me met een vragende blik aan. In het marokkaans verontschuldigde ze zich. Het spijt me zeer, maar weet u misschien waar de kinderafdeling is. Mijn zus is net bevallen en ik zoek leuke kleertjes voor haar zoontje. In mijn gedachte zag ik haar en mij kindjes maken. Sorry, zei ze, spreek je geen arabisch? Ik schrok op uit mijn gedachten. Nee sorry, zei ik tegen haar, ik spreek wel arabisch en de kinderkleding ligt op de eerste etage, de roltrap is daar in het midden. Ze bedankte me, en liep door. Het was ondertussen alweer half een, lunchpauze dus.

01-09-2005, 19:03
ga gauw verder

01-09-2005, 19:13
huhh.. iisz diit af of niiet :s

01-09-2005, 21:29

Citaat door dikke_smakerd:
huhh.. iisz diit af of niiet :s
Nee. dit verhaal is nog niet af, het is wel een kort verhaal, maar dat wil niej zeggen dat het maar een vervolgje heeft. Ik ben net begonnen aan mijn verhaal, maar wacht steeds op reacties...nou ik hoop dat je het nu snapt...kusjeeeeee

Bij the way, ik weet nu ff niet wanneer ik verder ga want ik heb een superdruk weekend...dus ik hoop tot snel....

01-09-2005, 22:17
gA SNEL DOOR

01-09-2005, 22:50
ga snel verder nieuwe fan

02-09-2005, 23:28
Wejowwwww moet ik mijn verhaal op blz 7 terugvinden??? wat zijn jullie voor fans??? mohiem morgen ga ik verder, vandaag beetje druk gehad...dus laat van je horen, anders morgen weer geen vervolg...haha..kusje

03-09-2005, 18:57


Nog steeds geen reacties...nog maar een dagje wachten dan met een vervolgje....kom op man, wat is dit??? Waarom leest niemand mijn verhaaltje, anders kan ik er net zo goed mee stoppen...kusje

04-09-2005, 14:01
Ik keek de winkel rond, maar ik zag haar niet meer. Een tikje op mijn schouders bracht me terug in de werkelijkheid. Het meisje van daarnet stond achter me, en keek me met een vragende blik aan. In het marokkaans verontschuldigde ze zich. Het spijt me zeer, maar weet u misschien waar de kinderafdeling is. Mijn zus is net bevallen en ik zoek leuke kleertjes voor haar zoontje. In mijn gedachte zag ik haar en mij kindjes maken. Sorry, zei ze, spreek je geen arabisch? Ik schrok op uit mijn gedachten. Nee sorry, zei ik tegen haar, ik spreek wel arabisch en de kinderkleding ligt op de eerste etage, de roltrap is daar in het midden. Ze bedankte me, en liep door. Het was ondertussen alweer half een, lunchpauze dus.

Ik liep naar de koffiekamer waar een aantal van mijn collega’s zich al hadden verzameld. Heey Driss, zei een van hen (youssef), hoe is het met je? Ja, gaat wel, zei ik, beetje moe, maar verder alles oke. Youssef werkte op de eerste etage. Opeens zei hij, heb je dat ene meisje ook gezien? Zei hij. Ik keek op, welke meisje vroeg ik? Nou dat meisje, met die witte kleren en zwarte lange haren. Ze kwam op mijn afdeling bij de babykleren. Ze was echt mooi man. Oh, nee zei ik, heb haar niet gezien. (tuurlijk heb ik haar wel gezien sukkel, moet jij haar nu ook opeens mooi vinden) Ik zag haar weer voor me, hoe ze me aankeek met haar hazelnoot bruine ogen. De pauze was veer voorbij en ik liep weer naar mijn plaatsje bij de deur. De dag ging verder wel snel en voordat ik het wist was het half 6. Ik mocht eindelijk naar huis.

Mijn mama zat thuis op me te wachten met het eten. Hmm lekker dacht ik. Ik pakte een stoel uit de gang en ging in de keuken bij mijn moeder zitten. Mijn zusje Hadjar kwam binnen gelopen. Heey Drissje hoe is het met je nieuwe baantje, zei ze plagend. Ja leuk, antwoordde ik chagrijnig terug. Ik ging verder met eten. Morgen komt Samia, zei ze tegen mijn moeder. Oh wat leuk om haar weer te zien, zei mijn moeder. Hoe laat komt ze? Na school komt ze gelijk met me mee, zei Hadjar. Oke, vraag aan haar of ze wil blijven eten, zei mijn moeder. Oke is goed ma. Driss mag ik ff op je pc, vroeg Hadjar aan me. Ja, is goed zusje, ga maar even. Maar niet met teveel jongens msnen he, zei ik plagend tegen haar. Nee, broertje van, dat doe ik nooit, zei Hadjar met stralende ogen.

Hadjar was een jaartje jonger dan ik, ze was net 19 geworden. En ik wist dat ze al een paar jaar een oogje had op een goede vriend van mij, Moesa, elke keer als hij kwam, vluchtte ze snel de keuken in, of haar eigen kamer. Hahaha, dat was zo grappig om te zien. En als ik haar dan riep, verzon ze steeds een smoesje zodat ze niet oog in oog met Moesa hoefde te komen. Ik stond op en zei tegen me moeder dat ik naar buiten ging. Ik stapte in mijn auto en reed naar Moesa’s huis.

Daar aangekomen parkeerde ik mijn auto en liep naar de deur. Ik belde aan en de moeder van Moesa deed de deur open. Driss, mijn zoon, zei ze, Moesa is net onderweg naar jouw huis. Ow haha, wat grappig dacht ik bij mezelf. Mijn moeder was naar mijn tante en dus was Hadjar alleen thuis, dat betekende dat ze de deur wel open moest doen voor hem. Oke ik ga maar weer terug dan, ik bedankte haar en liep terug naar mijn auto.

Thuis aangekomen ik hoorde ik Moesa lachen. Hij zat met Hadjar op de bank tv te kijken. Hadjar zat een beetje verlegen aan de andere kant van de bank. Toen ik binnenkwam stond ze op en liep ze weg. Heey, waar ga je heen, zei Moesa, het was net zo gezellig. Wat een sukkel dacht ik bij mezelf, heeft hij dat nou echt niet door. Hadjar liep langs me heen en ging naar haar kamer.

04-09-2005, 14:02
Zo hier is dan nog een vervolgje, maar ik verwacht wel reacties nu!!! haha kusje

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11