Bekijk volle/desktop versie : 2e kindje



Pagina's : [1] 2 3 4 5

31-08-2005, 14:47
Hallo Dames,

Ik weet dat natuurlijk alles in allah zijn handen ligt.
Maar wanneer denken jullie aan een tweede kindje en hoe zouden jullie dat combineren met werk? Of hebben jullie zoiets "dan maar niet werken"
Vertel jullie mening hierover.

31-08-2005, 15:06


bij mij is nu de eerste onderweg. nu denk ik erover om een tweede te nemen als de eerste een leeftijd van een jaar of 3 heeft bereikt...maar wie weet denk ik daar over een tijdje anders over en daarnaast ligt idd alles in de handen van Allah

31-08-2005, 15:31
Hallo Zina-Sabrina,

Ik las dat jij gelijk een tweede wilt, is inderdaad wel leuk.
maar werk jij erook naast of wordt je fulltime mamma.
mijn dochtertje is nu 8 maanden en ik werk 25 uurtjes.
Heb eigenlijk helemaal geen zin, je mist de tijd die je kan door brengen met de klein. Als ik klaar ben met werken moet ik nog koken, de was doen, huis opruimen, koken voor de kleine en dan ook nog aandacht geven. Soms gaat dit niet .

31-08-2005, 15:40
ik denk nu aan waneer ik een 3e er bij wil soms denk ik als de kleinst loopt
en dan als ze naar de crech gaat
mijn oudste is nu 3 jaar en jongste is 8 maanden

31-08-2005, 15:41


Ik heb een zoontje van 4 maanden, ik zie wel wanneer ik zwanger word, wa Allahoe a3lem

31-08-2005, 15:42
maar dames, werken jullie er ook naast?
En hoe bevalt dat?

31-08-2005, 15:44
ik werk op het moment niet wil wel s'avons wat gaan doen van 6 tot 11 of zo
mijn man hoeft hun dan aleen maar naar bed tebrengen om 7 uur want dat is de tijd dat mijn 2 kleintjes naar bed gaan

31-08-2005, 15:45

Citaat door may:
maar dames, werken jullie er ook naast?
En hoe bevalt dat?
ik heb een kleine van 11 maanden en werk daarnaast ook 25 uur. het is zwaar..ik weet het...

31-08-2005, 15:53
Moeder van A & H,

slaapt jouw kindje van 8 maanden om 7 uur? dat doet de mijn echt niet.
Ze is een super bijdehandje!
Werk jij ook?

31-08-2005, 15:56
ja de mijne slaapt van 7 uur tot 6.30 smorgens geef ik haar flesje dan slaapt ze weer door to een uur of 9
en nee ik werk niet nog niet iedergeval ben op zoek

31-08-2005, 16:04
Ik begrijp het.
Ik wilde graag even de meningen weten van anderen.
Ik wil eigenlijk stoppen met werken maar ook weer niet. Snappen jullie wat ik bedoel? Aande ene kant is het wel lekker en aan de andere kant mis ik die kleine heel erg. Ik kom soms met een schuldgevoel thuis. herkennen jullie dit?

31-08-2005, 17:09
ik wil incha Allah bi idni Allah een kindje als ik de franse taal goed heers.... ga nooit meer in een ziekenhuis waar ik de taal niet zo goed onder de knie heb....
de rest laat ik aan Allah swt over, misschien over een jaar mischien wel 2 of 3
alles met el mekteb denk ik dan....
ben wel bang hoor dat het weer een keizersnede wordt moet er niet aan denken

31-08-2005, 17:21


Ik heb een zoontje van 2 jaar en 4 maanden en ik moet over een maandje bevallen.
Ik heb er bewust voor gekozen om fulltime mama te zijn en om er voor mijn kinderen te zijn insha allah.
Na de 2de wil ik even een paar jaar geen kinderen meer en ga ik werken insha allah.

31-08-2005, 20:22

Citaat door may:
Moeder van A & H,

slaapt jouw kindje van 8 maanden om 7 uur? dat doet de mijn echt niet.
Ze is een super bijdehandje!
Werk jij ook?


als het lmaktab is dat ik nog een kindje mag krijgen, dan wil ik dat pas als maisam 4 of 5 jaar is.
ik dacht ook altijd nadat ze een jaar is, neem ik de tweede wel. nou mij niet gezien!

ik vind het kind hebben toch zwaarder dan ik ooit had gedacht.
terwijl het niet eens een supermoeilijk kind is.
ik heb gewoon heel weinig geduld en kan niet veel hebben, dat heb ik nou wel gemerkt.
soms ben ik zo doodop, dat ik op kantje janken sta.
EN IK WERK NIET EENS, KUN JE NAGAAN.

en niet alleen dat. met 1 kind heb je straks weer wat vrijheid terug, vooral als ze straks wat groter is. qua werken, oppas enz. met 2 kinderen gaat dat heel wat moeilijker.

als ze 4 jaar is, dan gaat ze inchaAllah naar de kleuterschool dus dan kan ik alle aandacht aan de andere kleine besteden. dit is wat ik in gedachte had.

mijn man en ik hebben toch besloten om het maar bij 2 kinderen te houden, dus ik kan lekker rustig aan doen.

groet sardien

31-08-2005, 21:16
nou sardina moet je wel bij zeggen het is best wel zwaar daar om doe ik ze zo vroeg op bed
toen de kleinste was gebooren ging mijn zoontje al gewoon op zijn eigen tijd naar bed tussen 7 half 8
en toen mijn dochter 3 weeken was sliep ze door maar dan laatse borst om 11.30 tot smorgens 8 uur dus dat was echt fijn
na 2 maanden zat een x benden en dacht shit nu zit ik met die kleine heel de dag en avond dat is ook niks toen heb ik haar om 7 uur er in gelecht en als ze dan wilde eeten dan voede ik haar boven liet haar boeren dan legde ik haar terug
eerst vondt ze dat niks maar naar 3 dagen wist ze niet beter
maar wij moeten hun stuuren
en wij zijn de baas
dus is het die tijd moet je gewoon aan die tijd houden

je hebt er zelf zo veel aan
en je kan weer lekker met je mannetje film kijken s'vons of iets anders doen

dames veel succes

Pagina's : [1] 2 3 4 5