Bekijk volle/desktop versie : Een Vraag over wanneer je intiem mag zijn :)



29-08-2005, 19:07
Ik zal een Situatie schetsen, Misschien dat het makkelijker is om te begrijpen.


2 mensen zijn verloofd waarbij ze alle famillie leden hebben uitgenodigd op verlovingsfeest, ze gaan op papier trouwen voor de islamitische wet

Mag je dan Intiem zijn of moet je echt wachten tot het huwelijksfeest ?
ik heb het dan over als je al getekend hebt op onze mooie consulaat, met uitstekende service


graag met daliel en geen losse flodders a.u.b

29-08-2005, 20:18


als je islamtisch gezien bent getrouwd dan moet dat geen probleem zijn ( heb ik ooit ergens gelezen). Maar als je gewoon voor jezlf problemen en roddels wilt vermijden dan lijkt het mij gewoon verstandig om tot de huwelijksdag te wachten ( hangt van de intiemheid af).

Ik zal opzoek gaan naar daliel en plaats dat vanavond insha allah mocht iemand me niet voor zijn.

29-08-2005, 20:41

Citaat door Islam4You:
als je islamtisch gezien bent getrouwd dan moet dat geen probleem zijn ( heb ik ooit ergens gelezen). Maar als je gewoon voor jezlf problemen en roddels wilt vermijden dan lijkt het mij gewoon verstandig om tot de huwelijksdag te wachten ( hangt van de intiemheid af).

Ik zal opzoek gaan naar daliel en plaats dat vanavond insha allah mocht iemand me niet voor zijn.
Barak allah ou fiek

en incha-allah tot vanavond
(het is al avond maar goed)

10-09-2005, 16:30
salaam, ik heb begrepen als je de "faitha" hebt gelezen dat je in feite voor de ISLAMITSICHE wet dan al bent getrouwd........klopt dit????

10-09-2005, 23:08



Citaat door aapie:
salaam, ik heb begrepen als je de "faitha" hebt gelezen dat je in feite voor de ISLAMITSICHE wet dan al bent getrouwd........klopt dit????
Huh, Fatiha lezen?? Wat heeft dat te maken met het trouwen?

11-09-2005, 10:17
je moet voor een imaam verbonden worden tot man en vrouw,en hij moet de bruidschat geven,dan zijn jullie al getrouwd.

11-09-2005, 11:59

Citaat door roebla:
Ik zal een Situatie schetsen, Misschien dat het makkelijker is om te begrijpen.


2 mensen zijn verloofd waarbij ze alle famillie leden hebben uitgenodigd op verlovingsfeest, ze gaan op papier trouwen voor de islamitische wet

Mag je dan Intiem zijn of moet je echt wachten tot het huwelijksfeest ?
ik heb het dan over als je al getekend hebt op onze mooie consulaat, met uitstekende service


graag met daliel en geen losse flodders a.u.b
Een man en vrouw mogen pas intiem zijn als je getrouwd zijn volgens de regels en wetten va Allah.

En dat is heel makkelijk: Na de nika7

Nika7 is islamitische trouwerij: imam, twee mannelijke getuigen, man en vrouw met haar walie (walie=man die haar weggeeft)

Hierna zijn man en vrouw voor elkaar toegestaan inshaa Allah. Dus ookal is walima (bruidsfeest) nog niet gedaan, na de nika7 mogen jullie intiem zijn

12-09-2005, 11:58

Citaat door roebla:
Ik zal een Situatie schetsen, Misschien dat het makkelijker is om te begrijpen.


2 mensen zijn verloofd waarbij ze alle famillie leden hebben uitgenodigd op verlovingsfeest, ze gaan op papier trouwen voor de islamitische wet

Mag je dan Intiem zijn of moet je echt wachten tot het huwelijksfeest ?
ik heb het dan over als je al getekend hebt op onze mooie consulaat, met uitstekende service


graag met daliel en geen losse flodders a.u.b
Wat bedoel je precies met intiem?
Maar als het echt gaat om met elkaar naar bed te gaan en jullie zijn van een plan een bruiloft te geven dan zou ik zeker even wachten tot dan..
Waarom zo een haast..
Zo hoort het gewoon zawzija of niet seks komt na de bruiloftsdag... klaar!

12-09-2005, 17:47

Citaat door Mohammed1980:
Een man en vrouw mogen pas intiem zijn als je getrouwd zijn volgens de regels en wetten va Allah.

En dat is heel makkelijk: Na de nika7

Nika7 is islamitische trouwerij: imam, twee mannelijke getuigen, man en vrouw met haar walie (walie=man die haar weggeeft)

Hierna zijn man en vrouw voor elkaar toegestaan inshaa Allah. Dus ookal is walima (bruidsfeest) nog niet gedaan, na de nika7 mogen jullie intiem zijn
ben het met je eens

12-09-2005, 23:36

Citaat door R0osje:
Wat bedoel je precies met intiem?
Maar als het echt gaat om met elkaar naar bed te gaan en jullie zijn van een plan een bruiloft te geven dan zou ik zeker even wachten tot dan..
Waarom zo een haast..
Zo hoort het gewoon zawzija of niet seks komt na de bruiloftsdag... klaar!
Mijn vraag is iets anders dan wat jij denkt,
maar omdat jij het vanuit een ander perspectief bekijkt kan ik begrijpen waarom jij denkt dat ik het wil doen voor mn bruiloft !


P.s Plak niet zo !

12-09-2005, 23:55
Je hebt ook zoiets als al-3orf.

Ishar = Bruiloft. Ik weet niet of geslachtsgemeenschap voor of erna behoort/mag te zijn.

13-09-2005, 08:13

Citaat door roebla:
Mijn vraag is iets anders dan wat jij denkt,
maar omdat jij het vanuit een ander perspectief bekijkt kan ik begrijpen waarom jij denkt dat ik het wil doen voor mn bruiloft !


P.s Plak niet zo !
Oh, dan heb ik jou berichtje niet begrepen, maar leg dan eens uit wat je wel bedoelt ?

P.s: Plakken in wat?