Bekijk volle/desktop versie : meisjes die de hoofddoek verkeerd dragen

Pagina's : [1] 2 3

31-03-2003, 12:44

Citaat door Essie_Es:
persoonlijk...dat je meisjes niet moet afkraken als ze een hoofddoek verkeerd dragen...maar dat je ze juist moet steunen....

soms loop ik en dan hoor ik mn vriendin zeggen....tjah als je een hoofddoek draagt draag hem dan goed..

maar dan heb ik iets van...dit is de eeerste stap....misschien wordt de tweede stap beter....en stapje bij stapje kom je dichter bij Allah...dus waarom afkraken in plaats van suporten???

misschien is het wel beter dat ze IETS doet in plaats van niets
.

31-03-2003, 16:45

wallahi heb je echt helemaal gelijk in

Want ik had een vriendin die droeg helemaal geen hoofddoek, en op een dag wou ze het dragen dus ze begon eerst met een halve hoofddoek...en toen kreeg ze allemaal stomme reacties....van andere meiden.. zoals jij al zei dat ze zeggen van als je het draagte draag het dan goed,

In plaats van haar te helpen en te zeggen van ohh Masha allah, zitten ze haar af te kraken... en om een gegeven moment wou ze het helemaal niet meer dragen vanwege die stomme opmerkingen.... maar alhamdoelilah...draagt ze het wel.. met veel steun van andere zusters...

Dus zusters die het NOG niet dragen...... doe het stap voor stap en laat je NIET gek maken door opmerkingen van anderen...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

31-03-2003, 23:15
Je hebt daar helemaal gelijk in.

:blauwkus:

12-01-2004, 13:27
je hebt gelijk, je moet zulke meisjes echt steunen, maar k droeg het eerst ook verkeerd, nu ik het weet doe ik het goed!!!

12-01-2004, 18:50

Asalaam alikoum warahmatoellah wabarakatoehoe,

Kijk je hebt aan de ene kant wel gelijk..maar volgens mij krijgen de ongelovige een verkeerd beeld van de islam..

Want een vriendin van mij draagt zo een "cabrio hoofddoek" (halve hoofddoek), toen zij er voor t eerst mee naar school ging hoorde je al die ongelovige zeggen "ooh wat mooi, staat je echt goed enz."

Maar toen ik hem voor het eerst droeg, en ik droeg m gelijk, nou ja de tweede dag, groot, dus over je boezem enz. Toen kreeg ik reacties van ongelovige en die waren zo, "ooh wat erg, moet het van je ouders, word je onderdrukt" enz..

Ze zien nu dus, diegene uit mijn klas enz, dat je je hoofddoek helemaal niet groot hoeft te dragen en dat zo een "cabrio hoofddoekje" heel mooi is en en moderen..en dat de hijab helemaal niet per se zo groot moet van de Islam..

Ik hoop dat je t allemaal begrijpen, is een beetje moeilijk om uit te leggen maar t komt er op neer dat ik vind dat de ongelovige die dus geen kennis hebben over de islam, door die meisjes die een "cabrio hoofddoekje" dragen, of zo een met een doorschijnend sjaaltje en een strakke broek eronder, een verkeerd beeld krijgen over de islam..en denken dat de meisjes met grote hoofddoeken en wijde kleding worden onderdrukt en gedwongen om er zo bij te lopen..

En geloof me, ik zeg dit alleen omdat ik het zelf heb ervaren in de praktijk...

Wa salaam,
Oegtek fi dien

12-01-2004, 21:55
Salaam Aleikom wa rahmatoeallah

Ouchtie Ben het met je eens dat je een zuster moet steunen om dan snel de stap te zetten om de hijaab insch'Allah goed te dragen, en niet af te kraken dat kan ook idd averrechts werken. Maar je door goed te praten, en complimenten die de zuster krijgt kan het zo zijn dat de stap om hijaab te dragen alleen maar moeilijker wordt. Omdat ze kan gaan denken dit is voldoende, dit is ook goed..

Wat niet zo is! Je moet realistich blijven, en iets kunnen zeggen waar het op staat. Een halve hoofdoek dragen is niet goed, en ik zal een zuster niet afkraken maar een op goede, nette manier Insch'Allah advies geven...

Je hijaab dragen is een vorm van dawa (zoals ons gedrag, woorden etc ook kan zijn) wanneer jij Insch'Allah je hijaab goed draagt kan het iemand anders die jou ziet doen na denken, Insch'Allah heb jij zonder dat je het weet iemand aan iets goeds geholpen. Wanneer jij het verkeerd draagt kan jij iemand helpen aan iets slechts, doordat iemand dat ziet en denkt ''Ohh zo kan het ook'' Of zo iets dergelijks, Allah ou Aliem!

Help mekaar in Birr en Taqwa, hoe moeilijk het soms ook is om iemand er op te wijzen, we moeten mekaar helpen. Het kan namelijk ook onwetendheid zijn, dat iemand niet weten hoe je je hijaab hoort te dragen. Zo heb ik dat ook met veel dingen gehad, had graag gewild dat iemand me een nasi7a had gegeven, nog steeds.. Ghair Insch'Allah

Salaam Aleikom wa rahmatoeallah

13-01-2004, 15:53
ik heb een vraagje ik ben 13 en ik ga INSHA`ALLAH hoofdoek doen maar vanwanneer moet je het doen ik ga het toch doen insha`allah ik bid hamdoelilah ik vast en doe de meeste dingen goed maar alleen een hoofddoek moet ik nog doen en INshaallah doe ik mij best voor ALLAHen voor mij zel f ook .MASHAALAH aub beatwoor mijn vraag

14-01-2004, 11:28
een hoofddoek dragen is goed.... iedereen draagt m op haar eigen manier.... of dit goed is of niet dat weet dat meisje vast zelf ook wel....
aan Allah om dat te beoordelen....

14-01-2004, 19:07
salama zusters ik vind het zo tof van jullie dat jullie hoofddoek dragen ik wil het ook dipe uit me hart gaan dragen ik wil het ook heel graag maar ik ben het verplan om het te dragen als ik volgendjaar naar me nieuwe school ga omdat iedereen me al hierso in de omgeving en me school zonder hoofddoek kent maar ik heb een vraagje een halfe hoofddoek is tpg haram omdat je moet tog je nek er ook mee bedekken -xxxxx- moi

15-01-2004, 14:24
Assalaam ou aleikoum wa rahmatuhallahi wa barakatoe

Ik vind gewoon dat je hoofddoek moet dragen...tuurlijk is een hoofddoek naar achter beter dan niks...en een begin natuurlijk!!

Maar je moet je wel bedenken dat je het doet voor Allah swt en niet voor die mensen die je zien etc...

Daarom begrijp ik aan de ene kant niet wat je tegenhoudt om het gelijk goed te doen..!!

wa salaam ou aleikoum wa rahmatuhalalhi wa barakatoe

15-01-2004, 17:13
ja dankje wel voor je reactie en ja ik doe het inderdaad voor allah maar ik d8 nieuwe school nieuwe mensen nieuwe alles en ja je hebt gelijk wie zeg dat ik nog leef dan maarjah daar ga ik dan maar van uit -xxxxx- moi

21-04-2007, 14:41
sallam broeders en zusters

ik ben nu 13 en ik ben pas begonnen met hoofddoek dragen ik draag het gewoon naar achter en toen ik voor de eerste keer de klas binnen kwam keek iedereen mij heel vies aan iedereen zij wat erg voor je dat je hoofddoek moet dragen terwijl ik het zelf wou en op straat werd ik ook heel vies aangekeken iedereen was mij gewend zonder hoofddoek en toen ze zagen dat ik gewoon me zelf bleef dat mijn innerlijk niet was veranderd begonnen veel mensen me te accepteren en nu hebben veel meisjes de stap genomen om ook hoofddoek te dragen omdat ze zagen dat mensen me begonnen te accepteren en iedereen durfde het ook en ik vind dat het overal zo moet zijn en ik vind het nu al goed dat ze hoofddoek naar achter dragen en ze zullen ook de stap moeten nemen om hoofddoek naar voren te dragen die stap moet ik zelf ook ondergaan. wat ik wil zeggen is gewoon dat niemand bang moet zijn voor de mensen voor hoe ze zullen reageren want het gaat om je innerlijkheid en niet om je uiterlijk en dat zullen ze ook gaan inzien.

incha allah zal elk moslima de hijaab gaan dragen
ma3asalama

21-04-2007, 14:46

Why Should I Wear the Hijaab?

This is a good question and there is a beautiful answer! Allaah has commanded us with every action that is good for us and prohibited us from performing every action that is bad for us. Allaah orders the Muslim woman to wear the hijaab when she steps out of the security of her home or when in the presence of strange men. So to wear the hijaab is a source of great good for you â the Muslim woman - for many reasons. Among them:

You please Allaah. You are obeying the commands of your Lord when you wear the hijaab and you can expect great rewards in return.

It is Allaahâs protection of your natural beauty. You are too precious to be "on display" for each man to see.

It is Allaahâs preservation of your chastity.

Allaah purifies your heart and mind through the hijaab.

Allaah beautifies your inner and outer countenance with hijaab. Outwardly your hijaab reflects innocence, purity, modesty, shyness, serenity, contentment and obedience to your Lord. Inwardly you cultivate the same.

Allaah defines your femininity through the hijaab. You are a woman who respects her womanhood. Allaah wants you to be respected by others, and for you to respect yourself.

Allaah raises your dignity through the hijaab. When a strange man looks at you, he respects you because he sees that you respect yourself.

Allaah protects your honour 100% through your hijaab. Men do not gaze at you in a sensual way, they do not approach you in a sensual way, and neither do they speak to you in a sensual way. Rather, a man holds you in high esteem and that is just by one glance at you!

Allaah gives you nobility through the hijaab. You are noble not degraded because you covered not naked.

Allaah demonstrates your equality as a Muslim woman through the hijaab. Your Lord bestows upon you equal worth as your male counterpart, and gives you a host of beautiful rights and liberties. You express your acceptance of these unique rights by putting on the hijaab.

Allaah defines your role as a Muslim woman through the hijaab. You are a someone with important duties. You are a reflection of a woman of action not idle pursuits. You display your sense of direction and purpose through your hijaab. You are someone that people take seriously.

Allaah expresses your independence through the hijaab. You are stating clearly that you are an obedient servant of the Greatest Master. You will obey no one else and follow no other way. You are not a slave to any man, nor a slave to any nation. You are free and independent from all man-made systems.

Allaah gives you the freedom of movement and expression through the hijaab. You are able to move about and communicate without fear of harassment. Your hijaab gives you a unique confidence.

Allaah wants others to treat you â a Muslim woman - with kindness. And the hijaab brings about the best treatment of men towards you.

Allaah wants your beauty to be preserved and saved for just one man to enjoy â your husband.

Allaah helps you to enjoy a successful marriage through wearing hijaab. Because you reserve your beauty for one man alone, your husbandâs love for you increases, he cherishes you more, he respects you more and he honours you more. So your hijaab contributes to a successful and lasting marriage relationship.

Allaah brings about peace and stability in the society through the hijaab! Yes this is true! Men do not cause corruption by forming illegal relationships because you - the Muslim woman - calm their passions. When a man looks at you, he feels at ease, not tempted to fornicateâ¦

So a Muslim woman in hijaab is dignified, not dishonoured, noble, not degraded, liberated, not subjugated, purified, not sullied, independent, not a slave, protected, not exposed, respected, not laughed at, confident, not insecure, obedient, not a sinner, a guarded pearl, not a prostituteâ¦

Dear Muslim sister! Come towards the gates of Paradise with us! Fulfill your duties towards Allaah, put on your adornment - put on your hijaab, and race towards Jannah (Paradise) by doing all good actions. You should agree by now that wearing hijaab is extremely beneficial â it must be - because Allaah only commands what is goodâ¦

â¦and believe me dear sister, it is good to obey the commands of your Lordâ¦

"Their reward is with their Lord: Gardens of Eden underneath which rivers flow wherein they will dwell for ever; Allaah is pleased with them, and they are pleased with Him; this is (in store) for whoever fears his Lord." [Sooratul-Bayyinah 98:8]

Dear Muslim sister! Come towards the gates of Paradise with us! Fulfill your duties towards Allaah, put on your adornment - put on your hijaab, and race towards Jannah (Paradise) by doing all good actions.

21-04-2007, 18:39

Citaat door Essie_Es:
persoonlijk...dat je meisjes niet moet afkraken als ze een hoofddoek verkeerd dragen...maar dat je ze juist moet steunen....

soms loop ik en dan hoor ik mn vriendin zeggen....tjah als je een hoofddoek draagt draag hem dan goed..

maar dan heb ik iets van...dit is de eeerste stap....misschien wordt de tweede stap beter....en stapje bij stapje kom je dichter bij Allah...dus waarom afkraken in plaats van suporten???

misschien is het wel beter dat ze IETS doet in plaats van niets
Beste zuster, ik snap jouw punt, maar wellicht blijven die meiden steken in dat niveau van halve hoofddoek, immers, het wordt geprezen. Als men vol imaan zich aan de hidjaab overgeeft, dient dit ook oprecht te gebeuren en volgens de voorschriften van de Islam. Ik moet eerlijk bekennen dat het voor mij wel erg pijnlijk is om zusters te zien die mashallah de stap hebben gezet om de hidjaab te dragen, maar dit "compenseren" met strakke kledij en een halve vorm. Uiteraard, de ongelovigen en niet-wetenden zullen niet snappen waarom de zusters die wel de volledige hidjaab dragen toch zo "overdrijven" want die halve hoofddoek s toch ook "goed"? Gayr inshallah, moge Allah ons tot het juiste pad leiden.

21-04-2007, 18:44

Citaat door Aneetra:
Beste zuster, ik snap jouw punt, maar wellicht blijven die meiden steken in dat niveau van halve hoofddoek, immers, het wordt geprezen. Als men vol imaan zich aan de hidjaab overgeeft, dient dit ook oprecht te gebeuren en volgens de voorschriften van de Islam. Ik moet eerlijk bekennen dat het voor mij wel erg pijnlijk is om zusters te zien die mashallah de stap hebben gezet om de hidjaab te dragen, maar dit "compenseren" met strakke kledij en een halve vorm. Uiteraard, de ongelovigen en niet-wetenden zullen niet snappen waarom de zusters die wel de volledige hidjaab dragen toch zo "overdrijven" want die halve hoofddoek s toch ook "goed"? Gayr inshallah, moge Allah ons tot het juiste pad leiden.[/B]

jaah maar je kunt niet gelijk verwachten dat ze het gelijk goed doen ik bedoel dat kan wel maar meisjes moeten de eerste stap kunnen zetten snapje

Pagina's : [1] 2 3