Bekijk volle/desktop versie : Moeilijk of valt het wel mee?



Pagina's : [1] 2

27-08-2005, 23:11
Asalamou 3alaikoum beste broeders en zusters in de Islam,

Iets wat ik mij de laatste tijd erg vaak afvraag is het volgende:

Is het hier (in Nederland) echt zo gigamoeilijk om een goede (en dan bedoel ik ook echt een goede) moslima/moslim te vinden om mee te trouwen? Als ik sommige verhalen hoor dan begin ik een beetje hoop te verliezen.

Waarschijnlijk zijn de meeste mensen hier nog jong en ongetrouwd maar toch wil ik vragen of jullie positieve/negatieve ervaringen hierover zouden willen delen.

Shoukran mousabbaqan (Alvast bedankt)

Salamou 3alaikoum

27-08-2005, 23:40



Citaat door musulman:
Asalamou 3alaikoum beste broeders en zusters in de Islam,

Iets wat ik mij de laatste tijd erg vaak afvraag is het volgende:

Is het hier (in Nederland) echt zo gigamoeilijk om een goede (en dan bedoel ik ook echt een goede) moslima/moslim te vinden om mee te trouwen? Als ik sommige verhalen hoor dan begin ik een beetje hoop te verliezen.

Waarschijnlijk zijn de meeste mensen hier nog jong en ongetrouwd maar toch wil ik vragen of jullie positieve/negatieve ervaringen hierover zouden willen delen.

Shoukran mousabbaqan (Alvast bedankt)

Salamou 3alaikoum
Asalamoe alaykoem,

Het is wel moeilijk ja...maar neem maar van mij aan dat er KEI genoeg goede standvastige zusters er zijn..dus je moet zeker geen hoop verliezen..

Wasalaam

28-08-2005, 00:25
Wa alaikoem salaam,

Dat klopt inderdaad, je hoort meer negatieve verhalen dan positief. Toch moeten we de hoop nooit opgeven.

Moge Allah ons leiden en bijstaan..

28-08-2005, 01:56
Ik vertrouw op God en ik ga niet naar de negatieve verhalen die door de mensen zelf veroorzaakt zijn luisteren. Ayi mektaab 3endha sabab..
Wanneer ik lees : Is het hier (in Nederland) echt zo gigamoeilijk om een goede (en dan bedoel ik ook echt een goede) moslima/moslim te vinden om mee te trouwen? Als ik sommige verhalen hoor dan begin ik een beetje hoop te verliezen.
dan denk ik denk je nou echt dat er in Saoudi arabie allemaal engeltjes rondlopen?
Beste mensen het ligt niet aan daar vandaan of daar vandaan. Het ligt aan de persoon zelf. Er wordt te veel naar die rondbazuinende verhalen geluisterd waardoor mensen het essentiele vergeten: vertrouwen op God..

hoor dan begin ik een beetje hoop te verliezen.

ben jij dan zo perfect? ik weet niet hoor..maar dit klinkt allemaal zo demotiverend. Let eens op de broeders en zusters die in ta3a van God leven en de sunna volgen en elkaar in alles steunen..richt je aandacht meer op hoe zou ik mijn leven willen indelen met een wederhelft aan mijn zijde..ipv hoop verliezen..ik heb meer en meer te vertellen maar het is laat ..ik wil slapen

het beste mensen Allah zjibna lifiha gayr amine amine

28-08-2005, 01:57



Citaat door UmmNaasiruddeen:
Asalamoe alaykoem,

Het is wel moeilijk ja...maar neem maar van mij aan dat er KEI genoeg goede standvastige zusters er zijn..dus je moet zeker geen hoop verliezen..

Wasalaam

28-08-2005, 02:12

Citaat door musulman:
Asalamou 3alaikoum beste broeders en zusters in de Islam,

Iets wat ik mij de laatste tijd erg vaak afvraag is het volgende:

Is het hier (in Nederland) echt zo gigamoeilijk om een goede (en dan bedoel ik ook echt een goede) moslima/moslim te vinden om mee te trouwen? Als ik sommige verhalen hoor dan begin ik een beetje hoop te verliezen.

Waarschijnlijk zijn de meeste mensen hier nog jong en ongetrouwd maar toch wil ik vragen of jullie positieve/negatieve ervaringen hierover zouden willen delen.

Shoukran mousabbaqan (Alvast bedankt)

Salamou 3alaikoum
Wa aleikom salaam broeder, ben het met je eens dat het idd ontzettend moeilijk is om een goede islamitische partner te vinden. Ik denk dat het komt door ontwetendheid. In een huwelijk laten partners traditie en cultuur vóór hun religie gaan en zo krijg je misverstanden. Mannen erkennen bijvoorbeeld de rechten van de vrouw niet, terwijl de islaam daar toch duidelijke standpunten over heeft. En vice versa natuurlijk. Garantie heb je niet in het leven.. Ik merk in mijn omgeving vaak hypocrisie.. Mensen vergeten dat goede, praktiserende moslims ook gewoon mensen zijn met hun gebreken. Tis gelijk van 'dat is een nep-moslim, want hij/zij heeft iets haraams gedaan...' Of hij/zij praktiseert niet wat ze zegt..Alsof al hun goede daden en intentie niet meer telt... Uiteindelijk moeten we zélf het beste er van maken. Ben overigens wel benieuwd naar de negatieve verhalen die jij hebt gehoord die je de hoop doet afnemen...

Ma3a salama

28-08-2005, 12:56

Citaat door khadija_80:
Ik vertrouw op God en ik ga niet naar de negatieve verhalen die door de mensen zelf veroorzaakt zijn luisteren. Ayi mektaab 3endha sabab..
Wanneer ik lees : Is het hier (in Nederland) echt zo gigamoeilijk om een goede (en dan bedoel ik ook echt een goede) moslima/moslim te vinden om mee te trouwen? Als ik sommige verhalen hoor dan begin ik een beetje hoop te verliezen.
dan denk ik denk je nou echt dat er in Saoudi arabie allemaal engeltjes rondlopen?
Beste mensen het ligt niet aan daar vandaan of daar vandaan. Het ligt aan de persoon zelf. Er wordt te veel naar die rondbazuinende verhalen geluisterd waardoor mensen het essentiele vergeten: vertrouwen op God..

hoor dan begin ik een beetje hoop te verliezen.

ben jij dan zo perfect? ik weet niet hoor..maar dit klinkt allemaal zo demotiverend. Let eens op de broeders en zusters die in ta3a van God leven en de sunna volgen en elkaar in alles steunen..richt je aandacht meer op hoe zou ik mijn leven willen indelen met een wederhelft aan mijn zijde..ipv hoop verliezen..ik heb meer en meer te vertellen maar het is laat ..ik wil slapen

het beste mensen Allah zjibna lifiha gayr amine amine
Asalamou 3alaikoum beste mensen,

Allereerst bedankt voor jullie reacties. InshaaAllah zal Allah alle broeders en zusters helpen met het vinden van een goede moslimpartner.

Nog even een reactie op het bericht van khadija_80. Perfect is geen enkel mens en zeker ik niet. Perfectie is een eigenschap van Allah niet van zijn dienaren. Je hebt helemaal gelijk over het moeten vertrouwen op Allah. Dit is het belangrijkste. Echter ik ben nou eenmaal verre van perfect zoals ik al zei en ik zou liegen als ik toch niet een beetje beïnvloed wordt door mensen die zelf aan het zoeken zijn.

Maar nogmaals je hebt helemaal gelijk: helemaal vertrouwen op Allah en wat metkab is zal gebeuren.

Over de vraag van ChiCa!, een verhaal (gewoon echt gebeurd, niks aangedikt door bla bla van de mensen) is dat van een goede vriend van mij. Een heel aardig mens en in mijn ogen een hele goede moslim (beter dan ik in elk geval). Jaren is hij door verschillende mensen aan het lijntje gehouden. Dan was hij weer met iemand verloofd en was iedereen het eerst eens maar kwam opeens de familie van de vrouw terug op hun woord. Weer een andere keer werd er op het laatste moment door een familielid roet in het eten gegooid en dat komt hard aan zeker als beide mensen erg goed bij elkaar passen. Maar goed het is maktab. Overigens is hij nu pas getrouwd met iemand uit Marokko, hij kon hier niemand meer vinden.

Ik wil hier verder niet mee zeggen dat er hier geen geschikte mensen zijn maar het heeft toch wel een indruk op mij gemaakt (zeker omdat ik zelf nog maar pas aan de zoektocht begonnen ben en dus weinig ervaring heb). InshaaAllah zal Allah alles makkelijk maken. Ik dank mijn beste zusters voor hun input, broeders waar blijven jullie?

Moge Allah elke moslim/moslima een goede partner geven.

Salamou 3alaikoum

28-08-2005, 13:09

Citaat door musulman:
Asalamou 3alaikoum beste broeders en zusters in de Islam,

Iets wat ik mij de laatste tijd erg vaak afvraag is het volgende:

Is het hier (in Nederland) echt zo gigamoeilijk om een goede (en dan bedoel ik ook echt een goede) moslima/moslim te vinden om mee te trouwen? Als ik sommige verhalen hoor dan begin ik een beetje hoop te verliezen.

Waarschijnlijk zijn de meeste mensen hier nog jong en ongetrouwd maar toch wil ik vragen of jullie positieve/negatieve ervaringen hierover zouden willen delen.

Shoukran mousabbaqan (Alvast bedankt)

Salamou 3alaikoum
Wa aleikoem oe salaam,

Als je gewoon op Allah ta3ala vertrouwt en niet klaagt en zeker niet naar andere mensen kijkt kom je heel ver.

28-08-2005, 13:52

Citaat door just_a_gurl:
Wa aleikoem oe salaam,

Als je gewoon op Allah ta3ala vertrouwt en niet klaagt en zeker niet naar andere mensen kijkt kom je heel ver.
Asalamou 3alaikoum,

Dank je voor je advies. Kort maar krachtig en waar het om gaat. Precies wat ik nodig heb. Jazak Allah khairan.

Salamou 3alaikoum

28-08-2005, 13:57

Citaat door musulman:
Asalamou 3alaikoum,

Dank je voor je advies. Kort maar krachtig en waar het om gaat. Precies wat ik nodig heb. Jazak Allah khairan.

Salamou 3alaikoum
Wa iyaak, laat je niet gek maken.

28-08-2005, 14:27
Asalam

Iedereen krijgt ze beloning inschaalah!
Als jij goed bent word je ook naar het goede geleid.
Of het moeilijk is,dat kan ik me wel voorstellen jah.
Vertrouwen in Allah swt en doe dingen omdat je die dingen moet en wil doen.
Dan kom inschaalah alles wel goed!

Ma3 salama

28-08-2005, 14:33

Citaat door UmmNaasiruddeen:
Asalamoe alaykoem,

Het is wel moeilijk ja...maar neem maar van mij aan dat er KEI genoeg goede standvastige zusters er zijn..dus je moet zeker geen hoop verliezen..

Wasalaam
slaam moe3likomm
djazakoelah hoe gayren
kloptt er sijn er genoeggggg

gair insjallah

waslaaamm

28-08-2005, 15:21


Tawakal 3ala Allah akhi..

31-08-2005, 13:14

Citaat door Tarik15:
Tawakal 3ala Allah akhi..
Dat seker

01-10-2005, 13:56

Citaat door musulman:
Asalamou 3alaikoum beste broeders en zusters in de Islam,

Iets wat ik mij de laatste tijd erg vaak afvraag is het volgende:

Is het hier (in Nederland) echt zo gigamoeilijk om een goede (en dan bedoel ik ook echt een goede) moslima/moslim te vinden om mee te trouwen? Als ik sommige verhalen hoor dan begin ik een beetje hoop te verliezen.

Waarschijnlijk zijn de meeste mensen hier nog jong en ongetrouwd maar toch wil ik vragen of jullie positieve/negatieve ervaringen hierover zouden willen delen.

Shoukran mousabbaqan (Alvast bedankt)

Salamou 3alaikoum
Ik denk niet dat je je daar teveel mee bezig moet houden. Richt je op de Islam en zorg dat JIJ de man bent die je, als je een vrouw was geweest, graag zou willen trouwen. Insha Allah zal Allah het gemakkelijker voor jou maken, en wanneer de tijd gekomen is dat jij gaat trouwen zal jij iemand trouwen die bij jou past. Heb geduld.

Pagina's : [1] 2