Bekijk volle/desktop versie : Mensen ophangen - Sharia??



Pagina's : [1] 2

26-08-2005, 17:36
Salam Aleykum

Ik open dit forum naar aanleiding van het artikel dat gaat over de homoseksuelen die opgehangen worden in Iran of Irak dat te vinden is in het forum "actualiteit".

Ik heb dat artikel gelezen en ben ook de desbetreffende bron gaan bezoeken, heb de foto's gezien.. IK MOEST OVERGEVEN.. ik zit nog altijd te bibberen van het zien van die foto's..

Mijn vraag is... is dit Islam???

Ik ken Islam als een mooie, pure godsdienst maar ook rechtvaardige godsdienst.
We weten allemaal dat homoseksualiteit haram is. Maar moeten ze daarom worden opgehangen door andere mensen? Dat is toch mensonwaardig? Dat kan toch niet dat Islam zoiets voorschrijft? Plus die mensen die die andere mensen ophangen plegen dan toch moord?

Op wat zijn die straffen in die landen gebaseerd? Op sharia? op Islam?

Kan iemand mij hier de juiste informatie over geven? Want ik geloof echt niet dat dit Islam is. Zo heb ik mijn geloof nooit gekend...

26-08-2005, 18:11


Het kan wel dat homo's worden opgehangen...heb ook foto's gezien schrok wel.....



maar wat ik afschuwelijker vond dat er mannen waren die geen baarden hadden.....

26-08-2005, 18:27
Het kan wel, het gebeurt, maar de vraag is.. is dat Islam? Is dat wat God zegt wat we moeten doen met de mensen die afdwalen en fouten maken? Is het onze taak om hun op te hangen als ze een zonde doen? Zijn de mannen en vrouwen die die man hebben laten ophangen zijn zij zondeloos dan??

26-08-2005, 18:29
Heeft onze profeet Jezus niet in de Bijbel gezegd: "Zij die perfect zijn mogen nu de eerste steen gooien". En liep toen niet iedereen weg.... Perfectie bestaat namelijk niet... Dat is alleen een streefbeeld....

26-08-2005, 18:58


^Ik vind dat je gelijk hebt, voor dat soort straffen heb je altijd een beul nodig. Iemand die elke dag mensen moet vermoorden wordt een medogenloze moordenaar. Ik denk dat je als moslim eerst je broeder/zuster op haar/zijn fout moet wijzen en daarna de zonde geheim moet houden. Allah heeft gezegd dat wie de zonde van een ander stilhoudt, voor diegene zal Allah hetzelfde doen op de dag des oordeels. Maar mensen zoals verkrachters, overspeligen en moordenaars moeten natuurlijk wel gestrafd worden dus het is een moeilijk onderwerp. Ik ben meer voor de barmhartige vergevensgezinde toepassing van de sharia, dat je mensen helpt en niet meteen gaat verraden.

26-08-2005, 19:30
ja, ik ga met je akkoord. God is vergevensgezind. God is een God van liefde. God houdt niet van roddelaars.
Ja moorden, overspel plegen, verkrachten enz is verkeerd en haram, maar God zal hun wel straffen, wij moeten hun niet straffen. Als je niet van dat punt uitgaat, waarvoor bestaat Islam dan?? Waarom zijn we dan moslims? Dan kunnen we gewoon iedereen gaan pakken en gaan 'straffen' die ons int verleden iets heeft aangedaan of waarvan we denken die doet een zonde.

26-08-2005, 21:35
zover ik weet mag je wel iemand stenigen die overspel heeft gepleegd, maar dit mag alleen gedaan worden als er vlg 4 getuigen zijn die moslims zijn. Het schijnt beter voor degene te zijn die een overspel heeft gepleegd om zijn straf hier te hebben dan later..... had ik ergens gelezen.

maar of homo's opgehangen moeten worden.....daar heb ik niks over gelezen maar wel dat je ver uit de beurt moet blijven van dat soort mensen. (vooral de mannen want je weet maar nooit )

26-08-2005, 21:38
je moet wat beter je bronnen door neuzen!!

ze zijn niet opgehangen omdat ze homo waren, ze hadden een klein jongetje verkracht!!!

26-08-2005, 22:25
inderdaad, dromer heeft gelijk. Trouwens wisten jullie dat het daar is toegestaan voor mannen en vrouwen om van geslacht te veranderen?

26-08-2005, 22:49

Citaat door abdel_malik:
inderdaad, dromer heeft gelijk. Trouwens wisten jullie dat het daar is toegestaan voor mannen en vrouwen om van geslacht te veranderen?

dat klopt. er is trouwens wel een biologische grondslag voor iemand die van geslacht wil veranderen. er is inderdaad een deel van de hersenen die overeenkomt met die van een vrouw. het kan dus heel goed kloppen dat zo iemand zich vrouw voelt in een mannenlichaam.

dit is dus wat anders dan homosexualitiet waar geen enkele biologische grondslag voor is. homoseualiteit is dus puur psychologisch, houdend in dat je zoiets degelijk wel keuze-gegrond is. dus dat een homo er niets aan kan en zo geboren is, is onwaar.

26-08-2005, 23:10
^Ja dat klopt, best bijzonder eigenlijk.

27-08-2005, 06:46

Citaat door Carolus:
Gewoon volhouden, die onzin. Tegen alle wetenschappelijke bewijzen ven het tegendeel in.

Maar niet zo vreemd, islam en en wetenschap zijn al honderden jaren elkaars vijand.

Blij dat Nederland een seculiere staat is! Die fascistische prietpraat krijgt hier nooit een kans.

je moet niet zo ontkennen. de waarheid is niet altijd even leuk, maar dient wel geacepteerd te worden. en het is een feit dat homosexualiteit biologisch gewoon nie aantoonbaar is.

27-08-2005, 08:26



Citaat door abdel_malik:
inderdaad, dromer heeft gelijk. Trouwens wisten jullie dat het daar is toegestaan voor mannen en vrouwen om van geslacht te veranderen?
Oo, dat wist ik niet... Is inderdaad wel bijzonder...

Danku "dromer" voor de tip, ik ga het nog eens nalezen, misschien dat ik iets kleins maar toch wel heel belangrijk over het hoofd heb gezien.

27-08-2005, 08:50
HEB NOG ENKELE INTERESSANTE OPMERKINGEN:

1x/ Er staat wel degelijk bij dat er ook mensen gewoon worden opgehangen door het plegen van homoseskuele acties.

MAAR:

1x/ http://users.telenet.be/myprojects/peace/shariah.html Gelieve dit adres even te bezoeken. Dat benadrukt dat Shariah geen geheel is van straffende regels. Dat er godsdienstvrijheid is. Dat je ook beloond kunt worden als je goed leeft volgens de regels. Dat veel Westers landen erover twijfelen om zelfs Sharia toe te passen. Canada pas het al toe. Dat een islamiet in een ander land zich moet aanpassen aan de wetgeving van dat land waar hij in is.

2x/ Dat Iran een SHIITISH land is en dus de shiitische sharia toepast.. Saoudie ARabie daarentegen past de soennitische sharia toe. Ik ben een soenniet, dus de shi'itische opvattingen geloof ik sowieso niet in. Ik weet niet dat je shi'iten zelf moslim kunt noemen, ze zien onze profeet Mohamed vzw toch niet als als laatste profeet? Dat is toch wat 1 van de 5 pilaren verplicht in de shahada. ENz ENz zoveel dingen die shiiten toepassen die niet overeen komen en zelfs onze Islam tegenspreken.

27-08-2005, 16:38
een pleger van sodomie word inderdaad ter dood veroordeeld (beide plegers), tenzij deze berouw toont. het is alleen onduidelijk op welke manier deze ter dood veroordeeld dienen te worden.

tevens houd dit dus niet in dat "homosexuelen" (wat eigenlijk niet bestaat) ter door veroordeeld worden maar alleen de plegers van sodomie.

Pagina's : [1] 2