Bekijk volle/desktop versie : Het medium, Char



Pagina's : [1] 2 3 4 5

26-08-2005, 13:25
Salaam,

gister zat ik tv te kijken en kwam bij dat programma terecht, op RTL 4. Het wordt gepresenteerd door Chazia Mourali.
Char is een medium en schijnt dus contact te kunnen maken met / of in ieder geval informatie te hebben over mensen die al zijn overleden.

Ik weet niet of jullie het programma kennen, maar elke keer vertelt zij nabestaanden allerlei dingen over de overleden persoon (soms ook over de nog levenden) en dat zijn dingen die zij redelijkerwijs echt niet kan weten.
Ze vertelt bv dat die overledene het goed maakt, of juist ongerust is om iemand, of de nabestaanden ergens voor waarschuwt, of nog iets uitlegt waarvoor hij/ zij de kans niet heeft gekregen etc.

Elke aflevering is het weer huilen geblazen door de gasten in het programma, door alle emoties die naar boven komen na wat Char ze vertelt en zelfs ik als kijker zit te janken elke keer.

Nu ben ik eigenlijk best nieuwsgierig geworden en zit er over te denken om zelf ook eens naar zo'n uitzending te gaan.

Wat denken jullie? Kennen jullie het programma en wat vinden jullie ervan?
Over haram/ niet haram: Het is verder geen waarzeggen of jnoen oproepen wat daar gebeurt, die Char heeft gewoon een gave waardoor ze dingen weet van anderen (dood of levend).
Het heeft mij in ieder geval erg nieuwsgierig gemaakt.

26-08-2005, 13:29


Ik vind haar maar raar..want als je haar moet geloven is iedereen in djenna..want iedereen is zooo gelukkig :-S..
Maar dan komt er nog bij dat je er niet in mag geloven dus ja.

26-08-2005, 13:30

Citaat door serenity:
Salaam,

gister zat ik tv te kijken en kwam bij dat programma terecht, op RTL 4. Het wordt gepresenteerd door Chazia Mourali.
Char is een medium en schijnt dus contact te kunnen maken met / of in ieder geval informatie te hebben over mensen die al zijn overleden.

Ik weet niet of jullie het programma kennen, maar elke keer vertelt zij nabestaanden allerlei dingen over de overleden persoon (soms ook over de nog levenden) en dat zijn dingen die zij redelijkerwijs echt niet kan weten.
Ze vertelt bv dat die overledene het goed maakt, of juist ongerust is om iemand, of de nabestaanden ergens voor waarschuwt, of nog iets uitlegt waarvoor hij/ zij de kans niet heeft gekregen etc.

Elke aflevering is het weer huilen geblazen door de gasten in het programma, door alle emoties die naar boven komen na wat Char ze vertelt en zelfs ik als kijker zit te janken elke keer.

Nu ben ik eigenlijk best nieuwsgierig geworden en zit er over te denken om zelf ook eens naar zo'n uitzending te gaan.

Wat denken jullie? Kennen jullie het programma en wat vinden jullie ervan?
Over haram/ niet haram: Het is verder geen waarzeggen of jnoen oproepen wat daar gebeurt, die Char heeft gewoon een gave waardoor ze dingen weet van anderen (dood of levend).
Het heeft mij in ieder geval erg nieuwsgierig gemaakt.
Salaam alaikoem,

Het is duidelijk dat zulke zaken haram zijn.
Zij doet aan shirk en dat is verboden in de islaam.

Het is duidelijk gemaakt in de Quraan waar de Koefar zullen verblijven. En zij verteld dat zij het goed maken en dat het goed gaat etc. Hoe kan dat nou als de dag des oordeels nog niet eens is aangebroken, en de doden zich nog in het graf bevinden.

En vooral koefar die bestraft worden in het graf en waar zowiezo het hellevuur voor klaar is??

Als je echt een goed antwoord wil raad ik je aan om een geleerde te raadplegen, ik zet insha allah straks hier wel nummer om te bellen.

wasalaam oe alaikoem

26-08-2005, 13:32

Citaat door oem_mujahid2:
Salaam alaikoem,

Het is duidelijk dat zulke zaken haram zijn.
Zij doet aan shirk en dat is verboden in de islaam.

Het is duidelijk gemaakt in de Quraan waar de Koefar zullen verblijven. En zij verteld dat zij het goed maken en dat het goed gaat etc. Hoe kan dat nou als de dag des oordeels nog niet eens is aangebroken, en de doden zich nog in het graf bevinden.
En vooral koefar die bestraft worden in het graf en waar zowiezo het hellevuur voor klaar is??

Als je echt een goed antwoord wil raad ik je aan om een geleerde te raadplegen, ik zet insha allah straks hier wel nummer om te bellen.

wasalaam oe alaikoem
meid, als we dood gaan, dan krijgt onze ziel zijn straf/beloning voordat de dag des oordeels komt.Onze ziel gaat naar de hemel of de hel (allah ie7fed)

26-08-2005, 13:35



Citaat door tangia21:
meid, als we dood gaan, dan krijgt onze ziel zijn straf/beloning voordat de dag des oordeels komt.Onze ziel gaat naar de hemel of de hel (allah ie7fed)
Ja de bestraffing in het graf voor de dag des oordeels aanbreekt, en dan ga je naar de hel of paradijs...en in de hel zal je bestraffing doorgaan...

Ik word misselijk van zulke topics....doodleuk zeggen als moslima ja ik geloof er wel in of ik moest er om huilen...krijg ik echt de kriebels van..ik ga niet meer lezen dan word ik niet goed..

26-08-2005, 13:36
Asalamoe Alaykoem,

Ik heb er gister naar gekeken ik vind het wel leuk om naar te kijken maar geloof er NIET in..de informatie die ze door krijgt zijn van jnoen geesten zoals de se7ara in marokko etc..

Wasalaam

26-08-2005, 13:41

Citaat door oem_mujahid2:
Ja de bestraffing in het graf voor de dag des oordeels aanbreekt, en dan ga je naar de hel of paradijs...en in de hel zal je bestraffing doorgaan...

Ik word misselijk van zulke topics....doodleuk zeggen als moslima ja ik geloof er wel in of ik moest er om huilen...krijg ik echt de kriebels van..ik ga niet meer lezen dan word ik niet goed..


Heb ik gezegd dat ik ergens in geloof???
En als ik moet huilen, is dat iets verkeerds? Ik moet huilen als ik andere mensen zie huilen ja, mag ik? Zo heeft God mij gemaakt!

Ik vraag gewoon iets omdat ik nieuwsgierig ben, ik vraag me gewoon af hoe zoiets kan, en wat anderen ervan vinden??

26-08-2005, 13:41

Citaat door UmmNaasiruddeen:
Asalamoe Alaykoem,

Ik heb er gister naar gekeken ik vind het wel leuk om naar te kijken maar geloof er NIET in..de informatie die ze door krijgt zijn van jnoen geesten zoals de se7ara in marokko etc..

Wasalaam
Maar is die informatie die zij doorkrijft dan waar of niet waar..ik weet er niet zoveel van

26-08-2005, 13:43

Citaat door UmmNaasiruddeen:
Asalamoe Alaykoem,

Ik heb er gister naar gekeken ik vind het wel leuk om naar te kijken maar geloof er NIET in..de informatie die ze door krijgt zijn van jnoen geesten zoals de se7ara in marokko etc..

Wasalaam
Dat bedoel ik dus, haar informatie komt denk jij van geesten? Want daar dacht ik ook aan, een soort boodschappers ofzo.
En dan is ze ermee 'bevriend' ofzo, want waarom vertellen ze haar die dingen, en hoe weet je of het waar is en of ze te vertrouwen zijn?
Maar het kan toch ook gevaarlijk zijn, dat ze contact met ze heeft, straks komt ze de 'verkeerde' tegen?

26-08-2005, 13:44
salaam alaykoem,

Natuurlijk is het niet waar...je moet niet in die dingen geloven want het is volkomen onzin schat..kijk ze krijgt informatie door betreft namen die kloppen gebeurtenissen in het leven van een persoon maar gebeurtenissen na de dood klopt zeker niet ....

Wasalaam

26-08-2005, 13:44

Citaat door serenity:


Heb ik gezegd dat ik ergens in geloof???
En als ik moet huilen, is dat iets verkeerds? Ik moet huilen als ik andere mensen zie huilen ja, mag ik? Zo heeft God mij gemaakt!

Ik vraag gewoon iets omdat ik nieuwsgierig ben, ik vraag me gewoon af hoe zoiets kan, en wat anderen ervan vinden??

Wie zegt dat ik het over jou heb?

26-08-2005, 13:45

Citaat door oemDua:
Ik vind haar maar raar..want als je haar moet geloven is iedereen in djenna..want iedereen is zooo gelukkig :-S..
Maar dan komt er nog bij dat je er niet in mag geloven dus ja.
Maar wie zegt dat we er niet in mogen geloven?
Want er zijn ook moslims die zulke gaven hebben. Over of iemand in djahannam of djenna is, ok, dat kan niemand weten behalve Allah swt.
Maar die andere dingen dan?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vraag me deze dingen gewoon af, verder niet negatief bedoeld naar jou of iemand anders ofzo.

26-08-2005, 13:48


Volgens mij verzint ze alles. Ze zegt steeds, ik zie een letter, het is letter b, is er iemand met een letter b of d? (je moet op voorhand een lijstje schrijven met 10 namen van vrienden of familie die overleden zijn en die alfabetisch rangschikken, tja ergens komt er wel een naam in voor dat met een b of d begint, als je nee zegt, zegt ze p of r? begint het met een p?)

En het is altijd, hij wilt je laten weten dat hij het goed maakt en dat je meer vertrouwen moet hebben in jezelf, waarom gebruik je niet meer wat ik je gegeven heb, heeft hij je iets gegeven voor hij stierf? ...

26-08-2005, 13:49

Citaat door serenity:
Dat bedoel ik dus, haar informatie komt denk jij van geesten? Want daar dacht ik ook aan, een soort boodschappers ofzo.
En dan is ze ermee 'bevriend' ofzo, want waarom vertellen ze haar die dingen, en hoe weet je of het waar is en of ze te vertrouwen zijn?
Maar het kan toch ook gevaarlijk zijn, dat ze contact met ze heeft, straks komt ze de 'verkeerde' tegen?
Juist ja..die mensen werken met geesten waarmee ze contact hebben ,ik heb vaak gehoord dat sommige (in marokko) zelfs op de koran moesten urineren Allah yester en van dat soort rare zaken moeten doen voordat ze in contact kunnen komen met die geesten..hou je aub bezig met andere zaken en heb vertrouwen in Allah 3aza wa jall ..

Wasalaam

26-08-2005, 13:50
Dat van die letters klopt inderdaad, ze noemt heel veel letters op en volgens mij hebben we van elke letter wel iemand die we kennen
Maar ik wist niet dat je een lijstje moest geven van tevoren?

Pagina's : [1] 2 3 4 5