Bekijk volle/desktop versie : werden jullie ...



Pagina's : [1] 2 3

26-08-2005, 11:42
streng opgevoed thuis of niet?

Meestal hoor je dat wel dat de meisjes plichtsbewust een hoofddoek moeten dragen en dat ze van thuis uit werden uitgehuwelijkt.

26-08-2005, 11:51


ben je hollander of zo

26-08-2005, 11:53

Citaat door Miss_Vanitas:
ben je hollander of zo
nee helemaal niet , riffia

26-08-2005, 11:54

Citaat door anjali26:
nee helemaal niet , riffia
ow, that explains



26-08-2005, 11:56



Citaat door Miss_Vanitas:
ow, that explains



26-08-2005, 11:58

Citaat door sssalima:
nee totaal niet achter af was dat wel beter geweest om streng opgevoed te zijn.......
vind je? waarom zeg je dat?

zij die streng opgevoed werden, kicken op vrijheid en als ze dan een beetje vrijheid maken ze er misbruik van.

26-08-2005, 12:00

Citaat door Soukran:
Wat versta jij onder streng?? Is dat voor jou de plicht om een hoofddoek te dragen? Leg even uit. Een strenge opvoeding wordt door iedereen weer anders gedefineerd.
Ja als het me iemand opdraagt wel dan zal ikhet zeker als een plicht zien, als ik het bewust aandoet zal ik me vele stukken beter voelen.
Met streng bedoel ik, van school naar huis of andersom, gewoon naar buiten komen als men moet gaan shoppen. Maw ouders die geen vertrouwen hebben in hun dochters.

26-08-2005, 12:07

Citaat door sssalima:
wat ik bedoel er mee is van dat me ouders streng hadden mogen zijn betreft het nakomen van ons geloof bidden hoofddoek koran lezen koran school en veel meer ik moest naar een koran school maar ik huilde altijd omdat ik niet wilde ik was nog jong en toen hebben ze me ervan gehaalt en achter af supper veel spijt
Ik moet toegeven dat ik ook heel veel spijt heb gehad wat betreft het gaan naar een koran school, we hadden daarna een privé leraar thuis die kwam toen elke weekend maar hij kon het echter niet aan met mijn broers ze waren veel te rebels.
Maar ja, hier hebben we het wel over het kennis over het geloof dat is weer een ding apart, mijn ouders vooral mijn ma hadden helemaal geen kennis van de islam dus ik kan het haar niet kwalijk nemen.
Veel ouders hebben bijna geen kennis van de islam alleen maar zij die gestudeerd hebben in marokko of elders. ikvind het heel spijtig.

26-08-2005, 12:17
Mijn vader heeft ons relax opgevoed elhamdulileh.
Wel 8 uur naar bed enzo moest ik vroeger

26-08-2005, 12:21

Citaat door sssalima:
en daarom hadden me ouders best streng mogen zijn zo zal ik het ook met mijn kinderen doen eerst praten en laten weten hoe belangrijk islam is zo erg me best doen maar het is nooit te laat voor ons ik zelf krijg nu ook lessen en alhamdoeillah weet al veel over het geloof maar nog niet genoeg
amai dat is gewoon super dat je les volgt, ik probeer zelf gewoon een beetje te lezen op internet en door boeken en ik heb geleerd dat onze dien helemaal niet eentonig en dat is het mooist van al, we blijven maar leren.

Inderdaad ik denk dat de volgende generatie meer zal communiceren met hun kinderen dan wij hebben gehad.
En geef toe moesten onze ouders meer over de islam weten dan waren ze vele anders, hier op deze topic hoor ik niks anders over berbers die geen arabier dulden als hun schoonzoon... dat maakt me echt misselijk.
of members die arabieren of zwarten bekritiseren, als we een islamitische opvoeding hebben gehad dan spraken ze totaal niet zo. Eén van de grote betekenissen van islam betekent vrede.

26-08-2005, 12:23

Citaat door MrMaRouaN:
Mijn vader heeft ons relax opgevoed elhamdulileh.
Wel 8 uur naar bed enzo moest ik vroeger
Relax?
Heb je meer rechten dan je zussen of neit?
of allemaal dezelfde rechten en plichten?

26-08-2005, 12:30

Citaat door Miss_Vanitas:
ow, that explains


He doe eens rustig. de belofte is bijna gebroken als je gein gaat maken over rif!

26-08-2005, 12:31


Ik werd met imadadaen opgevoed. en abjaez. heeft wel resultaat.

26-08-2005, 12:34

Citaat door Soukran:
Oke ik begrijp je

Ik ben wel streng opgevoed door mijn ouders. Zo had mijn vader liever niet dat ik na school nog even ging winkelen met vriendinnen. Hij wilde dat ik dan gewoon direct naar huis ging. Dit heb ik altijd wel erg jammer gevonden. Ik ging er niet tegenin en ging ook niet stiekem dingen doen. Ik heb er vaak over gepraat met mijn vader. Hij zegt dan dat hij veel van mij houdt en dat hij niet wil dat ik zo zou worden als veel andere meiden.

Tegenwoordig is hij daar wel soepeler in, maar nog steeds wil hij dat liever niet. Ik ga tegenwoordig veel op stap met mijn moeder en zusje samen in de auto. En dat is ook erg gezellig. Na het winkelen dan nog even lekker naar La place. Mijn vriendinnen zeggen er vrede mee te hebben, maar eigelijk vinden zij het ook niet leuk.

Ik mag ook niet op bezoek naar vriendinnen. Ik mag zo veel vriendinnen mee nemen naar huis, maar naar hen gaan heeft mijn vader ook liever niet. Vooral als die vriendin dan ook nog oudere broers heeft. Dan kan mijn vader echt heel moeilijk doen. Na veel zeuren krijg ik hem wel vaak zover dat hij dan ja zegt, maar soms heb ik ook geen zin in gezeur en wil ik ook dat hij een keer gewoon ja zegt. Maar ja.

Daarnaast was hij ook zeer streng over school. Hij vindt school erg belangrijk. We doen het thuis ook allemaal erg goed op school hamdlh.

Wat betreft het dragen van de hoofddoek etc. Daar is mijn vader nooit streng in geweest. Hij heeft altijd gezegd: Je mag de hoofddoek dragen wanneer jij daar zelf behoefte aan hebt.

Voor de rest is mijn vader echt een toffe peer. Ik kan met hem praten over alles. Hij begrijpt ons allemaal heel goed en vertrouwd ons ook. Alleen is hij heel pessimistisch als hij naar de buitenwereld kijkt: naar de Marokkanen om zich heen. Hij werkt op een middelbare school en maakt daar veel dingen mee. Daar wil hij ons voor beschermen. Hij wil niet dat zijn kinderen zo eindigen als veel Marokkaanse meiden en jongens, namelijk buiten op straat. Hij wil dat zijn kinderen hun tijd nuttig besteden en iets doen met hun leven.

Ik zal bij de opvoeding van mijn kinderen veel van hem overnemen tegen ook veel punten die ik niet zal overnemen.

Groetjes!!!
Een goede vader heb je. streng maar ook je beste vriend. Zo hoort het.

26-08-2005, 12:38

Citaat door Soukran:
Ja precies. Je begrijpt het helemaal!!!
Ik heb respect voor ouders die betrokken zijn bij hun kinderen. Je hebt gasten die de hele dag in de cafe zit, de moeder zit gtst te kijken en de kinderen worden naar buiten gestuurd anders zijn ze lastig. En dan klagen: mijn kinderen zijn mfelles....

Pagina's : [1] 2 3