Bekijk volle/desktop versie : tips voor besparing van bedrijf...



25-08-2005, 21:17
Je kan meedoen door een formulier in te vullen met een tip voor het bedrijf waar de bedrijf geld mee kan besparen of iets anders handig waar het bedrijf iets aan heeft....

kan iemand mij helpen met een tip?

25-08-2005, 22:13


salaam,


tjah een tip. Besparen is voorbereiden. Zet het op papier.

Wat is je missie? ( wat is het maatschappelijke nut van de product of dienst? )
Wat is je visie? ( hoe zie jij het gaan in de toekomst? -- nog niet meetbaar)_
Wat zijn je doelen? ( wat wil je bereiken in welke tijd? -- wel meetbaar -- )
Wat is je strategie? ( op welke wijze wil je de doelen bereiken? Dan kijk je dus naar concurrentie en naar je eigen bedrijf...op welke wijze )

Welke middelen heb je daarvoor nodig? ( die strategie die je hebt aangenomen heb je middelen voor nodig......welke zijn deze? )




SCHAF ALLEEN DINGEN AAN DIE JE NODIG HEBT!!!
Maak regels ( kleine bedrijven )..............midden grote bedrijven..........schrijf je een beleid.

Beleid schrijven kan op verschillen fronten:
- klachten
- informatie
- personeels
- marketing

en etc...


Met beleid kun je dingen nog managen.



Heb voortuderend gesprekken met je personeel. Laat zien dat je er bent. JIJ BENT DE BAAS!!

Motiveer ze...instrueer ze.


Moehiem, één van de belangrijkste is....kostprijs in beeld brengen. Wat zijn de kosten per product. En controleer de kosten. Als ze te hoog worden moet personeel zich verantwoorden. Blijf coachen maar niet te. Laat de medewerker hun gang gaan.

Leg ze alleen uit in welke kader ze moetn werken, ofwel wat de belangrijkste regels zijn.


Het is moeilijk om ze te laten gaan. Maar als je alleen ideeen opdoet dan zijn ze minder als ze je met de groep doet.





Dit was het zo een beetje.


De rest is diepgaand. MAar als je dit hierboven volgt heb je al een bepaalde richting.
Anders moet je deskundige vragen die wat voor je kunnen opzetten.


Moehiem, kijk hoe het zo gaat en daarna als je meer advies wilt. Dan kijk ik of ik een team voor je kan samenstellen die wat verfrissend wat voor je kan betekenen!!



Met vriendelijke groet,


Topondernemer

26-08-2005, 20:26
Ik moet dus dingen opschrijven zoals: energiebesparing van lampen doormiddel van laser of efficenter te werk kunnen gaan door dingen te verbeteren....


is er iemand die zulke dingen al is heeft ingevoerd of heeft gehoord....