Bekijk volle/desktop versie : boeken arab. taal en cultuur 1e jaar



Pagina's : [1] 2

25-08-2005, 14:03
Begin in spetember aan de studie arabische taal en cultuur aan de uva. Ben hiervoor op zoek naar mensen die deze studie ook volgen of gevolgd hebben en hun boeken van het eerste jaar willen doorverkopen. Pm me ajb als je boeken wil doorverkopen of iemand kent die ze wil verkopen.

Alvast bedankt, Faith

25-08-2005, 23:38


ik heb arabisch gedaan in leiden. we gebruikten onder meer boeken geschreven door Woidich, dat is een docent aan de UvA. dus als je titels hebt, kan ik je wel helpen

gegroet

26-08-2005, 00:12

Citaat door Shakirovice:
ik heb arabisch gedaan in leiden. we gebruikten onder meer boeken geschreven door Woidich, dat is een docent aan de UvA. dus als je titels hebt, kan ik je wel helpen

gegroet
hoi,

oh bedankt, ik ga ff psies kijken wat de titels zijn, dat ging ff een beetje verkeerd. Maar iig alvast bedankt, hoe vond je de studie eigenlijk en ben je nog verder gegaan?

27-08-2005, 13:35

Citaat door Faith84:
hoi,

oh bedankt, ik ga ff psies kijken wat de titels zijn, dat ging ff een beetje verkeerd. Maar iig alvast bedankt, hoe vond je de studie eigenlijk en ben je nog verder gegaan?
heey..
de studie is echt leuk.. het is wel een typische studie waar je geduld voor moet hebben... het duurt wel even voor je echt wat kan, terwijl je toch heeel veeel leert.

ik moet mijn eerste jaar nog afmaken.... moet nog heel wat vakken.
maar dat komt omdat ik geneeskunde studeer en T&C van het MO wilde ik er bij doen. tevergeefs..

je krijgt naast arabisch ook vakken als geschiedenis ( van de geboorte van de profeet vzmh tot de dag van vandaag) en islamkunde vanuit een wetenschappelijk perspectief dus niet vanuit de koran... daar moet je mee uitkijken... samen met een paar medestudenten hebben wij de docent (canadees) gecorigeerd.. maar dan moet je wel weten waar je het over hebt snap je?

en vakken als een soort van geography van het midden oosten : land & volkenkunde.. dus leefwijze van mensen in een land etc...

ook aan de vakken als literatuur en lectuur zul je niet ontkomen...

voor meer vragen hoor ik het..

groetjes!

28-08-2005, 02:03



Citaat door Shakirovice:
heey..
de studie is echt leuk.. het is wel een typische studie waar je geduld voor moet hebben... het duurt wel even voor je echt wat kan, terwijl je toch heeel veeel leert.

ik moet mijn eerste jaar nog afmaken.... moet nog heel wat vakken.
maar dat komt omdat ik geneeskunde studeer en T&C van het MO wilde ik er bij doen. tevergeefs..

je krijgt naast arabisch ook vakken als geschiedenis ( van de geboorte van de profeet vzmh tot de dag van vandaag) en islamkunde vanuit een wetenschappelijk perspectief dus niet vanuit de koran... daar moet je mee uitkijken... samen met een paar medestudenten hebben wij de docent (canadees) gecorigeerd.. maar dan moet je wel weten waar je het over hebt snap je?

en vakken als een soort van geography van het midden oosten : land & volkenkunde.. dus leefwijze van mensen in een land etc...

ook aan de vakken als literatuur en lectuur zul je niet ontkomen...

voor meer vragen hoor ik het..

groetjes!
Zo jij hebt een druk rooster, maar ja voor mij is t dus ook een tweede studie die ik erbij wil gaan doen. Alleen van wat ik heb begrepen, wordt er t eerste jaar alleen ingegaan op de taal, het eerste semester egyptisch arabisch en daarna toriginele arabisch. Maar ik iwlde laatst dus mn rooster bekijken, maar daar werd ik niet veel wijzer van, erg onduidelijk. zo weet ik dus ook nog niet welke boeken ik nodig heb, maar zo gauw ik dat weet, hoor je zeker van me. Want dat gaat een dure grap worden, al die boeken.
Over die vakken, ik hoop eigenlijk wel dat ik in t eerste jaar ook al andere dingen behandeld worden naast de taal, zoals geschiedenis. Want voorzover ik weet, gaan ze pas in op de islam in het 3e jaar en ik wil alleen mn prop ervoor halen. Dus dat lijkt me echt jammer. Maar waar studeer jij dan?

btw tnx

29-08-2005, 00:36
ik studeer in Leiden geneeskunde en ook Arabisch deed/doe ik in leiden

29-08-2005, 15:41
is er iemand die het in utrecht studeert..ik ga in september ook arabische taal en cultuur studeren als 2de studie.. ik zou graag in contact willen komen met mensen die ook in utrecht arabisch gaan studeren of inmiddels studeren.

29-08-2005, 16:09
Faith, voor zover ik weet heb je alleen het boek 'Kullu Tamam' van Woidich en Heinen-Nasr nodig (ISBN: 9054601159). Dit boek is rond de €40 en volgens mij het enige wat je voor het eerste jaar dient aan te schaffen (alleen dit boek stond namelijk onder het kopje 'lesmateriaal').

Wat betreft je lesrooster; je hebt sowieso elke dag, 5 dagen in de week, 2 uur Arabisch. Op welke tijden is afhankelijk van de groep waar jij je voor aanmeldt.

29-08-2005, 20:13
salaam meid,

Ik heb thuis twee boeken van het eerste jaar..(gegeven op de uva) kullu tamam van Woidich en Heinen-Nasr en Inleiding tot het modenr standaard arabisch van dezelfde auteurs als bovenstaand

als je interesse hebt laat het me weten!

Liefs,

29-08-2005, 20:16

Citaat door Shakirovice:
ik heb arabisch gedaan in leiden. we gebruikten onder meer boeken geschreven door Woidich, dat is een docent aan de UvA. dus als je titels hebt, kan ik je wel helpen

gegroet
weet je al meer over 'mijn' boeken??


30-08-2005, 00:12

Citaat door supertje:
weet je al meer over 'mijn' boeken??

Eyy....open je eigen topic.....
Blijf van mijn mensen af..







nee jij ook succes

30-08-2005, 00:18

Citaat door Diva:
Faith, voor zover ik weet heb je alleen het boek 'Kullu Tamam' van Woidich en Heinen-Nasr nodig (ISBN: 9054601159). Dit boek is rond de €40 en volgens mij het enige wat je voor het eerste jaar dient aan te schaffen (alleen dit boek stond namelijk onder het kopje 'lesmateriaal').

Wat betreft je lesrooster; je hebt sowieso elke dag, 5 dagen in de week, 2 uur Arabisch. Op welke tijden is afhankelijk van de groep waar jij je voor aanmeldt.
Ik ga t morgen allemaal voor de zekerheid navragen bij t studiesecretariaat, ik kan me nl via studieweb niet aanmelden. T schijnt dat je je voor 16 augustus al had moeten aanmelden....dus mss is t allemaal al niet meer nodig.... Ik hoop t niet.



maar btw, hoe weet jij dit allemaal, volg je de studie ook?

ey iig harstikke bedankt

merci

30-08-2005, 00:21



Citaat door supertje:
salaam meid,

Ik heb thuis twee boeken van het eerste jaar..(gegeven op de uva) kullu tamam van Woidich en Heinen-Nasr en Inleiding tot het modenr standaard arabisch van dezelfde auteurs als bovenstaand

als je interesse hebt laat het me weten!

Liefs,
Oh top, ik weet t morgen allemaal zeker, dus dan laat ik ff weten of ik ze nodig heb.

maar iig bedankt

30-08-2005, 00:27

Citaat door Shakirovice:
ik heb arabisch gedaan in leiden. we gebruikten onder meer boeken geschreven door Woidich, dat is een docent aan de UvA. dus als je titels hebt, kan ik je wel helpen

gegroet

hey, me again, heb je dit boek toevallig ook: 'Kullu Tamam' van Woidich en Heinen-Nasr? Iemand heeft me dit boek hier al aangeboden, maar aangezien ik de studie samen met een vriendin ga doen, heb ik nog een extra boek nodig.

ik hoor van je...

Faith

30-08-2005, 14:23

Citaat door Faith84:
Eyy....open je eigen topic.....
Blijf van mijn mensen af..







nee jij ook succes
..Heel toevallig was ik eerder met boeken vragen aan shakirovice

En bovendien zou ik maar niet al te brutaal doen tegen mij faith, anders kun je die boeken wel vergeten


Waar ga je trouwens arabisch doen...is het je eerste studie of een tweede studie...?? Als eerste studie valt het doorgaans erg tegen, gezien het toekomstperspectief van de studie...in ieder geval veel succes en investeer juist in je toekomst!

Pagina's : [1] 2