Bekijk volle/desktop versie : Behoefte aan een Islamitische staat?



28-03-2003, 17:43

Citaat door Yahya:
Wie van jullie zou er in een echte Islamitische staat willen leven?

Er wordt wel vaak over de Islam gepraat, maar wie van jullie zou nu in een Islamitische staat kunnen wonen?
Ik heb het vermoeden dat de meeste dat niet zouden willen of kunnen, want de meeste moslims zijn gewend geraakt aan de "vrijheid" hier in het Westen.
.

28-03-2003, 17:51


Als het echt een Moslimse staat zou zijn waarom niet. Elke snackbar is dan halal. Iedere supermarkt, elke schap is halal. Vrij bidden op je werk

Maar het probleem is dat zodra mensen macht krijgen, ze automatisch dingen naar hun hand gaan zetten. Meestal negatief voor diegene met minder macht. En dat is klote want als er een fundi tussen zit die nogal eigenzinnig is en daarmee zijn crew meekrijgt heb je de poppen aan het dansen en mogen binnen de kortste keren vrouwen niet meer studeren of een mannenjob (automonteur, rechter etc.) uitvoeren.

Veel mensen denken ook dat de Taliban een echte Islamgang was. Kijk nou ff zelf. Die gasten....hoe ze eruit zien. Damn iedere vent had een beatlekapsel. Niet alleen hun baard was lang mar ook dat haar op hun kop. Smerig , vies en onhygienisch zag het er gewoon uit. Stel je voor dat zo'n fundi hier ff regels komt maken dat ik mijn haar niet mag opscheren omdat het een verwesterse mode-iets is. No Way dat je mij met zo'n beatlekapsel ziet. Bovendien is me meerdere malen opgevallen dat die gasten vaak Lange Nagels hadden. Smerig een vent met nagels waarvan je denkt: Damn nodig een knipschaar nodig. Dus die reinigheid schorte bij hun ook nog eens. En nu zou je kunnen denken...tja die gasten zaten in grotten dus hadden niet 123 een schaar voor handen. Maar goed. ff je hand raggen tegen een rots en je nagels zijn weer kort gevijld. Sterker nog bijten kan ook...alles voor de hygiene toch

Die kant moet het absoluut niet op gaan.

28-03-2003, 18:46
Nee, geen enkele behoefte aan.

Niet omdat ik geen moslima ben, maar omdat ik vind dat kerk en staat zoveel mogelijk gescheiden moeten zijn.
100% Scheiden is in de praktijk niet haalbaar en ook niet handig. Als het merendeel van de bevolking christelijk is, is het wel zo handig om bijvoorbeeld van kerst een landelijke vrije dag te maken. Anders nemen werknemers maar en masse op die dag vrij. Met zulke dingen zal de kerk de staat altijd wel beinvloeden, maar verder moet het naar mijn idee niet gaan. Je kerk of religie is iets van jezelf en mag nooit via wetgeving aan anderen die een ander geloof hebben of die geen geloof hebben worden opgedrongen. Wanneer ik hoor 'islamitische staat' of 'christelijke staat' dan krijg ik het idee dat dat wel gaat gebeuren.

28-03-2003, 18:55

Citaat:
Origineel gepost door Yahya
[B]Ik heb het over een echte Islamitische staat zoals die er was tot ongeveer 500jaar na de dood van Mohamed.
Waarom niet? Alsof het nu dikke lol is.......

28-03-2003, 21:34


Yahya, ik moet toegeven dat ik mij bij het beeld dat ik heb van een islamitische staat heb laten leiden door de plannen van de SGP om van Nederland een christelijke staat te maken. Je wordt in een SGP-Nederland nog net niet gedwongen om op zondag 2x naar de kerk te gaan, maar als je ipv naar de kerk naar het zwembad zou willen gaan op zondag dan kan dat dus niet. Zwembaden zijn op zondag gesloten. Net als winkels, bioscopen enz. Vrouwen zullen ontmoedigd worden om een baan te hebben, want hun taak ligt thuis bij het gezin. Dat staat volgens SGP-ers in de bijbel. En zo zal de hele wetgeving gebaseerd gaan worden op wat er in de bijbel staat.

Ik dacht dat zoiets ook zou gelden in een islamitische staat. Alcohol zou bijvoorbeeld nergens meer te koop zijn en op overspel staat steniging. Zoiets.

Ik hoop nu wel dat jij, of iemand anders, me kan vertellen wat een islamitische staat dan wel inhoudt.

28-03-2003, 22:09

Citaat:
Origineel gepost door Yahya
Waarom zouden wij(de mensheid) niet allemaal in vrede met elkaar kunnen wonen, geen enkele religie heeft gezegd dat je de mensen van het andere geloof moet haten.

En het is mogelijk om samen in vrede te leven, kijk maar naar het verleden.
Kijk, je kunt ook wijze dingen zeggen. Hier ben ik het volledig met je eens. Waarom zeg je dan in een andere discussie het volgende??


Citaat:
Origineel gepost door Yahya
Zodra de Arabische landen weer tot de Islam zijn bekeerd zijn we 100% klaar om een strijd tegen de ongelovige te beginnen en dan zijn we niet te verslaan
Om goed af te sluiten, zal ik je goede woorden herhalen:

Citaat:
Origineel gepost door Yahya
Waarom zouden wij(de mensheid) niet allemaal in vrede met elkaar kunnen wonen, geen enkele religie heeft gezegd dat je de mensen van het andere geloof moet haten.

En het is mogelijk om samen in vrede te leven, kijk maar naar het verleden.