Bekijk volle/desktop versie : ~Wat zouden jullie nog voor je ouders willen doen voordat zij overlijden?~



18-08-2005, 14:17
Met andere woorden:

Waar van weet jij dat ze heel erg blij zullen worden als jij dat voor ze (of een van hun) doet?


En stel dat je weet dat een van je ouders niet lang meer te leven heeft (ziek, ouderdom etc), wat zou je dan nog willen doen? Als een soort van laatste wens van hun om in vervulling te laten gaan.


(Weet dat in het laatste geval iets wat materealistisch is geen zin heeft.)

18-08-2005, 14:19


moeilijke vraag


Mn ouders zijn heel gelukkig als hun kinderen de islaam beleven zoals het moet. Dat is het enige dat hen gelukkig maakt.

18-08-2005, 14:24

Citaat door Mysticalia:
moeilijke vraag


Mn ouders zijn heel gelukkig als hun kinderen de islaam beleven zoals het moet. Dat is het enige dat hen gelukkig maakt.
Maar de islaam beleef je zoals het al is. Je wordt er mee opgevoed en neemt het mee. Zo ben jij en je ouders zullen er inch'Allah gelukkig mee zijn.


Maar stel. Wat zou je voor hun doen?

18-08-2005, 14:25
Ik zou ze nog naar mekka willen sturen

18-08-2005, 14:28



Citaat door TwinkleEye_19:
Maar de islaam beleef je zoals het al is. Je wordt er mee opgevoed en neemt het mee. Zo ben jij en je ouders zullen er inch'Allah gelukkig mee zijn.


Maar stel. Wat zou je voor hun doen?
Ze kunnen hun kinderen ermee opvoeden maar of het kind er ook daadwerkelijk iets mee doet is een ander vraag.

Ze hebben alhamdoulilah de hadj al verricht.

Enige dat ik zou doen, is zo veel mogelijk bij hen zijn.

18-08-2005, 14:28
En zijn jullie bezig dit voor jullie ouders te regelen/betalen?

18-08-2005, 14:34

Citaat door TwinkleEye_19:
En zijn jullie bezig dit voor jullie ouders te regelen/betalen?
Voorlopig nog aan het sparen...

18-08-2005, 14:38
mijn ouders hebben de mekka al gedaan en mijn vader zelfs 2 keer maar ze willen heel graag de homra doen maar financieel gaat dat niet, ik wil ze heel graag daar naar toe sturen en inschallah als hun trots dat toestaat dan ga ik hun dik helpen volgend jaar

18-08-2005, 15:12

Citaat door TwinkleEye_19:
Met andere woorden:

Waar van weet jij dat ze heel erg blij zullen worden als jij dat voor ze (of een van hun) doet?


En stel dat je weet dat een van je ouders niet lang meer te leven heeft (ziek, ouderdom etc), wat zou je dan nog willen doen? Als een soort van laatste wens van hun om in vervulling te laten gaan.


(Weet dat in het laatste geval iets wat materealistisch is geen zin heeft.)
Het beste wat je voor hen kan doen, is doe3a's maken voor hen, voor een goede einde, dat ze gesteunt worden in het graf, en dat ze tot ahloel djannah zullen behoren, en dat ze op de dag des oordeels djannat alfirdwas zullen betreden insha Allah.
Dat is het beste wat je voor hen kan doen.

18-08-2005, 15:17
doua natuurlijk

18-08-2005, 17:36
ik krijg helemaal rillingen van die vraag, de gedachten alleen al dat ze er niet meer zouden zijn, zou me helemaal gek maken

18-08-2005, 18:19
ik wil er niet eens aan denken sorry....

19-08-2005, 08:29


Ik weet dat mijn moeder heel graag wil dat ik insha-Allah zelf moeder wordt en dat ze dat dan mag meemaken insha-Allah

19-08-2005, 11:28

Citaat door just_a_gurl:
Het beste wat je voor hen kan doen, is doe3a's maken voor hen, voor een goede einde, dat ze gesteunt worden in het graf, en dat ze tot ahloel djannah zullen behoren, en dat ze op de dag des oordeels djannat alfirdwas zullen betreden insha Allah.
Dat is het beste wat je voor hen kan doen.
Niets aan toe te voegen.