Bekijk volle/desktop versie : Racistische Politie!!!!



29-04-2002, 14:20
Wie heeft er hier ervaringen met de politie ? Daarbij hoef je dus niet direct iets crimineels te hebben gedaan he- je kan ook het slachtoffer zijn van een misdrijf- of misschien aan zijn gehouden in de auto voor normale controle.

Maar ik vraag me gewoon af of mijn beeld van de politie (dat ze super racistisch zijn vaak) wel klopt!!

Vertel je verhaal!! Als er mensen zijn die dat hebben uiteraard!

29-04-2002, 22:47


Hoi safira,

Ik kan wel zeggen dat ik ervaring heb met de politie. Alleen ben ik nooit aangehouden of wat dan ook maar ik ben zelf een politieagente.
Ik moet zeggen dat ik weldegelijk racistische collega's heb. Ze komen daar natuurlijk niet voor uit, maar ik merk het gewoon in de omgang met buitenlanders op straat. Een buitenlander is bij die agenten bij voorbaat al verdacht. En ze worden als ze aangehouden worden ook anders behandeld dan een nederlander. Maar wat ik dus wel kwijt wil is dat de meeste collega's gewoon normaal doen. buitenlander of niet.
Ik heb zelfs een nederlandse collega die nu vloeiend marokkaans en berbers spreekt omdat hij zich dus bezig houd met marokkaanse jongeren. Dus de politiewereld is ook een afspiegeling van de maatschappij. Je hebt er goede agenten tussen zitten en slechte.

hahahahahaha ik hoop niet dat ik nu afgerekend wordt op deze site hahahahahahahahahaha

groetjes van angeleyes

29-04-2002, 23:04
Emshoom,
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, ik heb niets gedaan. hellllllllllllllllllllllllluuuuuuuuuuuuuuuuppppppp ppppppppppp. hahahahahahahahaha

30-04-2002, 10:31

Citaat:
Origineel gepost door angeleyes
Hoi safira,

Ik kan wel zeggen dat ik ervaring heb met de politie. Alleen ben ik nooit aangehouden of wat dan ook maar ik ben zelf een politieagente.
Ik moet zeggen dat ik weldegelijk racistische collega's heb. Ze komen daar natuurlijk niet voor uit, maar ik merk het gewoon in de omgang met buitenlanders op straat. Een buitenlander is bij die agenten bij voorbaat al verdacht. En ze worden als ze aangehouden worden ook anders behandeld dan een nederlander. Maar wat ik dus wel kwijt wil is dat de meeste collega's gewoon normaal doen. buitenlander of niet.
Ik heb zelfs een nederlandse collega die nu vloeiend marokkaans en berbers spreekt omdat hij zich dus bezig houd met marokkaanse jongeren. Dus de politiewereld is ook een afspiegeling van de maatschappij. Je hebt er goede agenten tussen zitten en slechte.

hahahahahaha ik hoop niet dat ik nu afgerekend wordt op deze site hahahahahahahahahaha

groetjes van angeleyes
Natuurlijk heb je gelijk dat ook de politie gewoon een afspiegeling is van de maatschappij. Het enige dat racistisce cops gevaarlijk maakt is dat zij macht hebben. Daarom is het wel belangrijk dat men alert is op racistische politie. Ik heb echt dingen meegemaakt met de politie (niet als crimineel hoor- hou me wel aan de wet!!! ) direct en zijdelings- die niet anders kunnen worden geinterpreteerd dan racisme. En ik ben er echt niet zo eentje die constant roept dat ik gedsicrimineerd word. En het ergste vind ik dat je als "slachtoffer" van een misdrijf dus zo wordt behandeld. Als dader vraag je er een beetje om dat mensen je niet helemaal relaxt behandelen- maar als "slachtoffer toch niet lijkt mij.

30-04-2002, 12:07


Hoi safira,

Je hebt helemaal gelijk wat betreft dat die racistische agenten macht hebben, en dat ze er misbruik van kunnen maken.
Ik zelf heb wel eens een aantal collega's aangesproken op hun racistische gedrag. nadat zij er zelf niets aan veranderden, heb ik een klacht ingediend bij de baas. Maar weet je wat het probleem is. zolang mensen niet melden dat ze rasistisch behandeld zijn, kun je niets bewijzen. Er was geen enkele aangifte gedaan tegen die rasistische collega's, dus hoe kon ik bewijzen dat ze wel degelijk rasistisch waren. Het was mijn woord tegen dat van hun. Daarom adviseer ik ook iedereen die te maken krijgt met een rasistische politieagent, aangifte te doen, zodat we dan wel bewijzen hebben.

groetjes angeleyes

29-05-2002, 11:37

Citaat:
Origineel gepost door angeleyes
Hoi safira,

Je hebt helemaal gelijk wat betreft dat die racistische agenten macht hebben, en dat ze er misbruik van kunnen maken.
Ik zelf heb wel eens een aantal collega's aangesproken op hun racistische gedrag. nadat zij er zelf niets aan veranderden, heb ik een klacht ingediend bij de baas. Maar weet je wat het probleem is. zolang mensen niet melden dat ze rasistisch behandeld zijn, kun je niets bewijzen. Er was geen enkele aangifte gedaan tegen die rasistische collega's, dus hoe kon ik bewijzen dat ze wel degelijk rasistisch waren. Het was mijn woord tegen dat van hun. Daarom adviseer ik ook iedereen die te maken krijgt met een rasistische politieagent, aangifte te doen, zodat we dan wel bewijzen hebben.

groetjes angeleyes
Ja je hebt helemaal gelijk. Mensen moeten zelf ook verantwoordelijkheid nemen. anders gebeurt er niks. Maar racism,e is vaak zo subtiel. Het is vaak moeilijk je vinger erop te leggen. Het zit 'm vaak in nuances, subtiele gestes en de sfeer. Kijk als iemand tegen je zegt: je bent een domme buitenlander, dan is het makkelijk. Maar als je constant wordt aangehouden- en je weet zeker dat als je Henk heette en je blond haar en blauwe ogen had, je dat niet zou gebeuren. Probeer dat dan maar 's aan te tonen. Zo'n agent gaat heus niet zeggen dat ie je aanhoudt omdat je marokkaan bent....moeilijke kwestie hoor.

29-05-2002, 11:49
weet je wat ik erger vind, je hebt vab die agenten van marokkaans of turks afkomst en pakken je harder aan dan een nederlander, aleen omdat je ook zwart haar hebt. ik snap zekf niet waarom zij dat doen. bijvoorbeeld hier waar ik woon heb een marokkaans agent, nou die wil je echt niet tegekomen op straat, of die turk dat is zo een mongool, als je in je auto rijdt en je komt lngs hem dan moet ie je volgen en laten stopen, doet ie altijd. ik zelf heb heel weinig met de politie te maken gehad, ben twee keer voor niks opgepakt, maar ben vaak op het buro geweest om mijn broertje op te halen.


ik word niet voor niks de engel genoemd

29-05-2002, 12:31
die poliettie's zijn allemaal 1 pot nat die vorige x was er huiszoeking bij ons thuis en ze namen ons allemaal mee waar alle buren bij waren dat is niet normaal meer tfoe ik haat de polittie's

02-06-2002, 21:43
Ik had één keer een marokkaan in elkaar geslagen omdat hij mijn broertje in elkaar sloeg en toen kwam de politie bij ons thuis opzoek naar mij ik heb mezelf toen in de zolder'verstopt. En gelukkig ging het wel (mijn ouders hadden ze belooft dat het niet meer zal gebeuren. Ze vertelden toen de politiemannen dat ik niet tuis ben)
Die jongen die mijn broertje in elkaar sloeg zag er beetje niet goed uit (kapotte tanden en veel bloed, ik had toen er spijt vanmaar ja mijn broetje had ook toen dikke blauwe bolle oog en gescheurde kleren)
Ik kon dat niet accepteren dus

02-06-2002, 22:33
sallaam

er was een Turk die had gevochten in een coffeeshop en was met een mes bewapend .
toen de smeris kwam begon hij te rennen voor zijn leven .
en toen begon de politie te schieten. zijn werd een paar keer in zijn benen en dijbeen geraakt ( nog nix aan de hand)
en hier komt het
hij ligt op de grond te huilen van de pijn en vraagt allah om hulp
de smeris komt rustig aanlopen en begon hem zomaar dood te knuppelen en terwijl hij ongevaarlijk was ewa
is dit rasictisch dacht ik al