Bekijk volle/desktop versie : Hoofddoek afdoen



Pagina's : [1] 2

28-03-2003, 11:39
Als je je er niet meer prettig onder voelt,is het toch beter wanneer je hem afdoet??

als je hem blijft dragen, dan zal je dat denk ik doen om verkeerde redenen...


niet dat ik dat wil doen...allahy7fed....

28-03-2003, 11:42


tjaa kvind het zwak

28-03-2003, 11:44
ik weet niet of ik dat wel zwak vind...

als jij hem blijft dragen omdat je bang bent wat mensen over je gaan zeggen en het dus niet draagt voor je Schepper, dan ben je dom bezig..hypocriet.....mensen in de waan laten dat je een goed praktiserende moslima bent...snap je?

28-03-2003, 11:45
je had het van tevoren moeten indenken, denk ik mah als je er niet goed bij voelt dan moet je hem afdoen want volgens mij telt het niet als je het zelf niet wilt..

28-03-2003, 11:48


ik ben hier niet makkelijk in, i dont surrender....tis toch allemaal een test...hele leven is een test...weswes van shitaan...allahy na3loe ou jagzieh

ALS IK ZOU MOETEN KIEZEN VOOR GELUK, KIES IK VOOR HET HIERNAMAALSE GELUK.....quote

28-03-2003, 11:52
maar lieverd waarom zou je je ongemakkelijk moeten voelen met je hoofddoek op.....Het is iets waar je trots op moet zijn en ik denk dat het vooral in deze moeilijke tijd extra zwaar is om een hoofddoek te dragen omdat je ermee geconfronteert wordt maar tog vind ik dat je iets niet goed doet als je praatjes van mensen niet kunt trotseren

28-03-2003, 12:17
Moeilijke kwestie, je moet het zien als een beproeving.

Het is de bedoeling dat je de beproevingen in je leven doorstaat door op de weg van Allah te blijven(niet dat je zonder hoofddoek helemaal daarvanaf bent)

Maar ik heb het vaak gehad, vooral ik die er eerst erg anders bij liep, en een mode-aholic ben.

Als ik dan dat heb van dat ik niet meer 100% achter mijn hijaab sta, dan denk ik waarom niet?
Reden is mode? ik zou me moeten schamen. Ik bedenk dan gelijk dat uiteindelijk ik naar Allah zal terugkeren en niet naar Armani.

En dan ben ik zooooo blij met mijn hoofddoek(al geef ik toe dat het wel verbeterd kan worden) maar ik ben wel heel erg blij met mijn hoofddoek, zelfs nu ik dit tik krijg ik een blij gevoel.

Tot Allah behoren wij en tot Allah zullen wij wederkeren

30-03-2003, 16:37
heb je er zelf voor de hoofddoek gekozen of moest je hem om doen. als je er zelf voor hebt gekozen waarom heb je dan om gedaan en als je het moest dan hebben niks te zeggen want je moet pas een hoofddoek doen als je er zelf voor klaar bent ander heeft het geen nut en je moet niet bang zijn wat mensen zeggen want het gaat niet om die mensen maar jou want allah heeft gezegt je moet pas een hoofddoek dragen als je het vanuit je hart doet. ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes nadortje

30-03-2003, 16:40
IK NEEM AAN DAT JE GRONDIG OVERNA DENKT OF EN WANNEER JE EEN HOOFDDOEK DRAAGT. ALS JE EEN MAAL DIE VERSTANDIGE BESLISSING NEEMT KUN JE NIET MEER TERUG. JE ZOU NIET MEER GELOOFWAARDIG ZIJN.
HET IS GEEN WEL EN NIET SPELLETJES.

30-03-2003, 16:47
draag em wanneer je er 100% achterstaat als die al aanhebt en als ge u er nie goed in voelt tja misschien zoals je zei weswes...vraag steun aan allah het is maar een test volhouden meiske

30-03-2003, 16:50

Citaat:
Origineel gepost door Guadaloupe
Als je je er niet meer prettig onder voelt,is het toch beter wanneer je hem afdoet??

als je hem blijft dragen, dan zal je dat denk ik doen om verkeerde redenen...


niet dat ik dat wil doen...allahy7fed....
daarom lieve zuster moeten we eerst goed over de hoofdoek nadenken en hem dan dragen omdat Allah het wilt, en niet voor andere mensen

30-03-2003, 16:55
je draagt een hoofddoek omdat je er zelf klaar voor bent en er zélf voor gekozen hebt....dus je doet het niet omwille wat mensen zeggen.....je draagt het omdat JIJ ervoor gekozen hebt....

30-03-2003, 17:42


Ik wil hem ook helemaal niet afdoen joh, Allahy7fed....t was een stelling...ik zie het namelijk wel in mijn omgeving gebeuren...en als je de reden hoort......Allahy hdiehoem....ameen...

Als ik ergens voor ga, dan ga ik er ook 100% voor.....

ik zeg niet dat ik er nooit over nagedacht hebt, het speelt wel in je hoofd, tgaat er dan alleen maar om hoe sterk jij in je schoenen staat, dat je je niet snel laat verleiden door shitaan..

en wat betreft mensen......ik vind het jammer dat ik (ik wil niet opscheppen ) moet aanhoren dat het mij goed staat en dat je aan mij kan zien dat ik er 100% achter sta (ik straal wat uit ofzo ) Ik ben hem ook gaan dragen omdat het moet van Allah SWT....niet zodat het me mooi staat


30-03-2003, 17:54
Nou meid,
je moet m zeker afdoen als je er niet zeker bij voelt.Maar dan moet je de volgende keer beter nadenken voor je m op doet.Want het s tenslotte geen speelgoed,de gehele islam niet en hoofdoek hoort erbij tog??

30-03-2003, 18:02

Citaat:
Origineel gepost door mokaltum
mooi gezegt meid, echt tbark'allah
ik heb echt respect voor meiden die hem om deze reden dragen en hem ookk dragen voor hun eigen bestwil...want ja, jammer genoeg je zegt ''als je je er niet lekker bij voelt is het beter om hem af te doen'' ja, dat is inderdaad beter, want straks doe je alles wat niet mag met je hoofddoek op..ik vind dat eerlijk gezegt niet kunnen, je moet hem dragen als het vanuit je hart komt en niet om mensen te laten zien wat een goede praktiserende moslima jij bent...

ik draag hem zelf niet, insha allah ga ik die stap ook wel ooit zetten...maar omdat ik hem niet draag wil niet zeggen dat ik niet praktiserend ben, ik doe veel aan mijn geloof, de islam en probeer zoveel mogelijk te vermijden...alleen nog die hoofddoek...maar ja, meiden die hem GOED dragen --> tbark'allah 3liekoem
Allahy barak fiek,

Inderdaad meid, zo was ik ook, ik was ook praktiserend zoals jij zegt....maar ik voelde me pas 'compleet' toen ik mijn hijaab was gaan dragen....echt...die stap lijkt moeilijk, maar is het echt nie..weet alleen waarvoor je het doet.... het is anders de mooiste stap die ik ooit gemaakt heb in mijn leven..tot nu toe

Allah ma3ak....InshaAllah zal Allah SWT jou leiden tot het dragen van hijaab en meer , inshaAllah

Pagina's : [1] 2