Bekijk volle/desktop versie : De positie van de marokkaanse vrouw in 2011



Pagina's : [1] 2

17-08-2005, 11:24
Geachte leden en bezoekers van yasmina.nl,

Wij zijn 3 HBO studenten die momenteel bezig zijn met een onderzoek. Wij zijn
zelf van marokkaanse afkomst en hebben jullie hulp hard nodig. Graag zouden
wij van jullie willen weten, hoe volgens jullie, de positie van de marokkaanse
vrouw er in 2011 eruit zal zien. Je kan hierbij denken aan gezinsgrootte,
carrieremogelijkheden, onafhankelijkheid..etc.
De volgende vragen kunnen je hierbij helpen:

- Hoe kan ik een marokkaanse vrouw in 2011 typeren?
- Wat zijn haar kwaliteiten?
- Zullen ze veel meer buitenhuis werken?
- Hoe zal de marokkaanse vrouw omgaan met de islam, hoofddoek?

Alvast bedankt voor je medewerking,

Met vriendelijke groet,

3 HBO studenten

17-08-2005, 11:36


Ik denk niet dat de Islam of hoofddoek iets met de tijd te maken hebben. Dat is iets wat Allah ons opgedragen heeft en dat zal altijd zo blijven. Of we nu in 2005 of in 2011 leven wij moeten ons aan de wetten van Allah houden.

17-08-2005, 11:48
Goed gesproken dames

Helemaal mee eens

17-08-2005, 11:55

Citaat door sihamkleuter:
ik heb niks aan dit ik wil een puntje
Heb je een rode gegeven omdat je zo brutaal bent

17-08-2005, 22:13


Hey dames alvast bedankt voor het reageren! Hier hebben we echt wat aan... voor de andere dames: Kom op reageer en geef je mening! We hebben het hard nodig!

Alvast bedankt.........

17-08-2005, 22:16

Citaat door sihamkleuter:
Ik denk dat de marokkaanse vrouw steeds meer van zich zal laten horen.

Ze zal standvastiger zijn in haar ideeen, ambities en in haar geloof.

Dit geloof ik echt. Ik denk dat wij marokkaanse vrouwen steeds meer voor ons zelf zullen gaan opkomen
meer voor onszelf durven spreken in plaats van zogenaamde politici's die voor ons denken, en spreken.


Dit alles insallah zonder ons eigen identiteit te verliezen.



Insalllah zal dan de tijd gekomen zijn, dat men niet meer aan moslimas denkt als zijnde onderdrukte vrouwen, maar juist vrouwen die heel goed weten wat ze willen en kunnen.

vrouwen die bevrijd zijn van de druk die deze (westerse) samenleving ons oplegt.


Insallah
Ik ben het helemaal met siham eens!

17-08-2005, 22:17
Hopelijk is de vrouw over 6 jaar nog bewuster van haar geloof. Al zijn er carierrevrouwen onder ons elke vrouw zal (denk ik) een gezin willen. Huisje, boompje, beestje.

De Marokkaanse vrouw anno 2005 laat zich al niet kennen laat staan dan. We worden steeds mondiger. Kennen onze rechten. Hbo's en uni's zitten nu al vol met moslima's (Marokkanen) en dit zal zeer zeker alleen maar toenemen.

Ik zie een rooskleurige toekomst voor de gelovige, zelfstandige, mondige, Marokkaanse vrouw die haar positie in deze maatschappij heel hoog kan krijgen zonder daarbij haar achtergrond uit het oog te verliezen.

17-08-2005, 22:22
Bedankt voor je zinvolle reactie Mudawannah! Kijk zo schieten we al op met ons onderzoek.

Djazaak Allah oe gajran........

17-08-2005, 22:26
Ohja wil nog wat toevoegen.


ik denk dat er steeds meer hoogopgeleide moslima's zullen zijn.

Moslima's aan de top (bedrijfsleven, overheid, politiek) met en zonder hoofddoek

17-08-2005, 22:29
Nog een toevoeging

Ik denk ook (is puur mijn gedachte) dat steeds meer moslima's op latere leeftijd zullen trouwen. Ik denk dat opleiding en carriere prioriteit zal krijgen.

Verder denk ik dat meer moslima's hun partner in deze samenleving zullen zoeken(vinden)

17-08-2005, 22:33
Heel erg bedankt! ik zie dat jullie er serieus over nadenken en met reele voorspellingen komen. Ik zou zeggen Go On!

17-08-2005, 22:37
hihi ik ben er ff tussenuit als ik klaar ben met mijn studie in september. maarre over 2 jaar wil ik pabo doen en dat combineren met zorg voor mijn zoontje. Ik wil inshAllah het moeder zijn en werken combineren. maar de zorg van mijn zoontje nu hij baby is laat ik aan niemand over (creche enz)

en steeds meer mensen denken zo. er is niks mis met huisvrouw zijn, maar steeds meer vrouwen willen het doen.

trouwens over hoofddoek gesproken, ik vind dat dit allemaal moet kunnen met een hoofddoek. ik zelf draag een hoofddoek en vind het geen belemmering voor mijn studie of eventueel een baan. waar ik ook ben gaan werken kreeg altijd de vraag: "Maar die hoofddoek die draag je altijd???"

en zeg ik het ook:"ja want mijn hoofddoek is iets wat bij me hoort en het staat buiten mijn presentaties.

zo denk ik erover en denk dat het alleen beter word in 2011

17-08-2005, 22:38



Citaat door sihamkleuter:
Nog een toevoeging

Ik denk ook (is puur mijn gedachte) dat steeds meer moslima's op latere leeftijd zullen trouwen. Ik denk dat opleiding en carriere prioriteit zal krijgen.

Verder denk ik dat meer moslima's hun partner in deze samenleving zullen zoeken(vinden)
verschilt heel erg. je komt soms mensen tegen van boven de 23 die nog niet getrouwt zijn, maar ik hoor ook veel jonge mensen.

ik ben er 1 van ben namelijk 19

17-08-2005, 22:48

Citaat door Rzinia:
verschilt heel erg. je komt soms mensen tegen van boven de 23 die nog niet getrouwt zijn, maar ik hoor ook veel jonge mensen.

ik ben er 1 van ben namelijk 19
biologisch gezien ben je dan wel 19, maar volgens mij ben je je leeftijd ver vooruit (aan je reacties op m.nl te lezen)

17-08-2005, 22:51

Citaat door sihamkleuter:
biologisch gezien ben je dan wel 19, maar volgens mij ben je je leeftijd ver vooruit (aan je reacties op m.nl te lezen)
aardige compliment

Pagina's : [1] 2