Bekijk volle/desktop versie : Waarom kunnen zoveel allochtone jongeren geen baan vinden?!?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

16-08-2005, 14:09
Waarom kunnen zoveel allochtone jongeren geen baan vinden?!? Of houden? Wat gaat er mis op de arbeidsmarkt?

16-08-2005, 14:12


Er zijn veel jongeren, alloch- of autochtoon, die geen baan kunnen vinden.
In een tijd van overvloed kiezen werkgevers voor de besten.
Misschien is dat een verklaring.

16-08-2005, 14:16
Uit een aantal onderzoeken is gebleken dat de belangrijkste redenen voor de hoge werkloosheid onder allochtonen zijn:
- geen diploma's.
- taalachterstand.

16-08-2005, 14:28

Citaat door Smirnoff:
Uit een aantal onderzoeken is gebleken dat de belangrijkste redenen voor de hoge werkloosheid onder allochtonen zijn:
- geen diploma's.
- taalachterstand.
Onder Jongeren van allochtone afkomst is er nauwlijks sprake van taal achterstand, en ook gediplomeerden allochtonen komen moeilijker aan de bak.

Ik denk dat het van twee kanten komt, aan de ene kant bepaalde werkgevers die een allochtoon "niet represenatief" vinden. Aan de andere kant jongeren die het er te snel bij laten zitten en na een afwijzing of 2 al niet meer gedreven opzoek gaan naar werk.

16-08-2005, 14:29


Bij de werkgevers.Door de gebeurtenissen van de afgelopen tijd..hebben allochtonen een slechte naam gekregen.Veel werkgevers zijn hierdoor geneigd om geen allochtonen in dienst te nemen,omdat ze bang zijn dat allochtonen relschoppers zijn.Beetje krom van die werkgevers om dus die gebeurtenissen aan iedere allochtoon te koppelen.Triest maar waar.

16-08-2005, 15:14
Ik vind het een beetje raar om 'allochtonen' op een hoop te gooien. Misschien kan je het beter definieren tot Nederlanders van Marokkaanse afkomst.

Ik ben zelf werkgever en heb een uiterst multicultureel personeelsbestand. Toch ken ik veel bedrijven die geen problemen hebben met Surinamers, Indo's of Midden-Afrikanen. Maar die wel oppassen voor Nederlanders van Marokkaanse afkomst. Als men ouder is, is er normaal gesproken geen probleem mee, deze hebben vaak nog een degelijke opvoeding gehad. Kijk je naar de jongeren, dan is het ontspoorde percentage onder vooral Marokkaanse jongens erg groot. Ik kan wel begrijpen dat het voor een kaaskopwerkgever uut ut plaattelaand, moeilijk is om onderscheid te maken tussen de goeden en de slechten.

16-08-2005, 15:22

Citaat door arabchrstn:
Ik vind het een beetje raar om 'allochtonen' op een hoop te gooien. Misschien kan je het beter definieren tot Nederlanders van Marokkaanse afkomst.

Ik ben zelf werkgever en heb een uiterst multicultureel personeelsbestand. Toch ken ik veel bedrijven die geen problemen hebben met Surinamers, Indo's of Midden-Afrikanen. Maar die wel oppassen voor Nederlanders van Marokkaanse afkomst. Als men ouder is, is er normaal gesproken geen probleem mee, deze hebben vaak nog een degelijke opvoeding gehad. Kijk je naar de jongeren, dan is het ontspoorde percentage onder vooral Marokkaanse jongens erg groot. Ik kan wel begrijpen dat het voor een kaaskopwerkgever uut ut plaattelaand, moeilijk is om onderscheid te maken tussen de goeden en de slechten.
Wat zijn jouw persoonlijke ervaringen geweest met Nederlanders van Marokkaanse afkomst mijnheer de werkgever ?

16-08-2005, 15:23
Het is natuurlijk allemaal de schuld van de Mossad.

16-08-2005, 15:24

Citaat door Hazouz_54:
Wat zijn jouw persoonlijke ervaringen geweest met Nederlanders van Marokkaanse afkomst mijnheer de werkgever ?
Geen problemen mee gehad, knul...

16-08-2005, 15:26
Je hebt gelijk dat het 'raar' is om allochtonen op 1 hoop te gooien, maar dit is wel wat er in de statistieken gebeurd.

Laat ik mn vraag even toespitsen op Marokkaanse Nederlanders. (Al bestaat dé Marokkaanse Nederlander ook niet....) Waarom passen werkgever extra goed op als het om een werknemer met Marokkaanse achtergrond gaat? Waar gaat het mis?

Waarom is het percentage jongeren met een Marokkaanse achtergrond dat geen baan kan vinden en houden relatief zo hoog??

16-08-2005, 15:27
"Het westen willen vernietigen" staat niet mooi op je CV.

16-08-2005, 15:48

Citaat door eduardo:
"Het westen willen vernietigen" staat niet mooi op je CV.
"Ik wil geen marokkanen" is ook niet zo'n slimme afwijzingsreden voor een werkgever lijkt mij.

16-08-2005, 15:52



Citaat door arabchrstn:
Geen problemen mee gehad, knul...
Kun je mij wat groene puntjes geven, ik lijd honger......

He, jij gelooft dat Jezus zowel God is als de zoon van God....(Ik vind het prima, al klinkt het allemaal wat tegenstrijdig, desondanks respecteer ik andermans geloven) Hoe noem jij God ?

16-08-2005, 15:57

Citaat door arabchrstn:
Ik vind het een beetje raar om 'allochtonen' op een hoop te gooien. Misschien kan je het beter definieren tot Nederlanders van Marokkaanse afkomst.

Ik ben zelf werkgever en heb een uiterst multicultureel personeelsbestand. Toch ken ik veel bedrijven die geen problemen hebben met Surinamers, Indo's of Midden-Afrikanen. Maar die wel oppassen voor Nederlanders van Marokkaanse afkomst. Als men ouder is, is er normaal gesproken geen probleem mee, deze hebben vaak nog een degelijke opvoeding gehad. Kijk je naar de jongeren, dan is het ontspoorde percentage onder vooral Marokkaanse jongens erg groot. Ik kan wel begrijpen dat het voor een kaaskopwerkgever uut ut plaattelaand, moeilijk is om onderscheid te maken tussen de goeden en de slechten.
Klopt,het zijn de Marokaanse jongeren helaas moeten de goede onder de slechten leiden,maar het zal met jullie imago heel moeilijk zijn om een baan te vinden.

16-08-2005, 16:01

Citaat door Hazouz_54:
Kun je mij wat groene puntjes geven, ik lijd honger......

He, jij gelooft dat Jezus zowel God is als de zoon van God....(Ik vind het prima, al klinkt het allemaal wat tegenstrijdig, desondanks respecteer ik andermans geloven) Hoe noem jij God ?
je hebt groene puntjes genoeg dacht ik !

Jezus is omhooggeschreven door een aantal figuren die wilden verbloemen dat hij uit Egypte kwam, getrouwd was, (althans een verhouding had) met Maria Magdalena , vereerder van de Osiris-Isis cult, en een verbitterde strijd voerde met Johannes de Doper.
Veel moderne theologen zijn ervan overtuig dat Johannes de doper veel belangrijker was voor het ontstane nieuwe geloof dan jezus.

Dit gezegd hebbende moet ik eraan toevoegen dat ik (redelijk maar niet erg overtuigd) christen ben maar het nieuwe testament absoluut afwijs als zijnde de absolute waarheid. Het is slechts een vergaarbak van verhaaltjes en verzinsels en vooral een poging van de katholieke kerk het gewone volk dom te houden.

Pagina's : [1] 2 3 4 5