Bekijk volle/desktop versie : Tilburgse struisvogel doodgeschoten



Pagina's : [1] 2

16-08-2005, 12:46
http://www.nu.nl/news/574912/122/Tilburgse_struisvogel_doodgeschoten.html

Uitgegeven: 16 augustus 2005 12:10
Laatst gewijzigd: 16 augustus 2005 12:17

TILBURG - De Tilburgse struisvogel die vorige week was ontsnapt, is dood. Een jachtopziener heeft het dier maandag doodgeschoten. De vogel was volgens de politie te dicht bij de snelweg A58 bij Tilburg gekomen. Om gevaarlijke situaties op de weg te voorkomen, is het dier afgeschoten, meldde een woordvoerder van de politie dinsdag.

Het was al de tweede keer dat het dier deze zomer ontsnapte. De nandoe, een struisvogelsoort uit Zuid-Amerika, gedroeg zich agressief en viel voetgangers en trimmers aan. Het dier kon ontsnappen omdat onbekenden het hek van zijn verblijf kapot hadden gemaakt.


Volgens de politiewoordvoerder is het dier in overleg met de eigenaar doodgeschoten. Half juli genoot het beest ook van zijn vrijheid. Toen zaten tien politiemensen achter het dier aan en werd ook een helikopter ingezet.



Helaas, deze keer kan ik er geen grapje van maken, nu is er niets leuks meer aan...

Het arme beest is doodgeschoten omdat onverlaten hem los hebben gelaten, hoe diep triest is dat?
Wat is dat toch dat we alles wat maar een beetje afwijkt gelijk maar af moeten maken, het arme beest was gewoon een beest, het was de schuld van degene die het hek kapot hebben gemaakt, toch mag het dier de prijs betalen...

Treurig...

16-08-2005, 12:48


Belachelijk..hadden ze dat beest niet gewoon kunnen verdoven,en naar een dierentuin kunnen brengen?.Gelijk doodschieten..grmblll..belachelijk.

16-08-2005, 12:55
Verdoven is wat moeilijker dan doodschieten, dat weet ik wel, maar een nandoe is nog goed te hanteren hoor, ook al is hij agressief, heb er wel een aantal gehanteerd in mijn stage periode bij de vogelafdeling en dat waren toch echt geen blije vogels toen

Het is een beetje oppassen, maar het is goed te doen, een nandoe is niet zo heel erg groot, wel fel trouwens...

Dus verdoven is niet eens noodzakelijk, als je hem maar in een gesloten ruimte kan krijgen...

16-08-2005, 12:57

Citaat door corrie2:
Verdoven is wat moeilijker dan doodschieten, dat weet ik wel, maar een nandoe is nog goed te hanteren hoor, ook al is hij agressief, heb er wel een aantal gehanteerd in mijn stage periode bij de vogelafdeling en dat waren toch echt geen blije vogels toen

Het is een beetje oppassen, maar het is goed te doen, een nandoe is niet zo heel erg groot, wel fel trouwens...

Dus verdoven is niet eens noodzakelijk, als je hem maar in een gesloten ruimte kan krijgen...

Dat maakt het dan nog triester.Als het beest best wel handelbaar blijkt te zijn..had men het helemaal niet hoeven te doden.Dierenleed make's me sad.

16-08-2005, 13:13


Beestje is zo'n anderhalve meter groot en weegt een kilo of 25, dus niets dat echt veel moeite kost, een beetje hond is zwaarder en gevaarlijker

16-08-2005, 14:31

Citaat door Sanae_Sweety:
Wat zielig... Als me neefje zijn zoveelste konijn wurgt zal ik ook de telegraaf bellen om er nieuws van te maken . Sanae

Als mijn neefje een konijn wurgt..krijg mijn neefje zwaar stompen van me.Daar kan ie op rekenen.

16-08-2005, 14:49

Citaat door Sanae_Sweety:
hij is net 3 jaartjes jong en heeft 2 zussen en 1 broer boven hem. En hij heeft dus 3 konijn en hij heeft ze naar zijn broer en zussen vernoemd ( die over de 17 jaar zijn ). en als ze hem boos maken dan slaat ie niet die zussen of broers maar juist die konijnen. Is zooooooo sweet om te zien hey. Ps: maar ik zal er zeker nieuws van maken ik bel zeker de telegraaf of bn de stem . Sanae

Sure..gooooo yourrrrr gangggggg!!

16-08-2005, 14:59

Citaat door Sanae_Sweety:
hij is net 3 jaartjes jong en heeft 2 zussen en 1 broer boven hem. En hij heeft dus 3 konijn en hij heeft ze naar zijn broer en zussen vernoemd ( die over de 17 jaar zijn ). en als ze hem boos maken dan slaat ie niet die zussen of broers maar juist die konijnen. Is zooooooo sweet om te zien hey. Ps: maar ik zal er zeker nieuws van maken ik bel zeker de telegraaf of bn de stem . Sanae
Mijn god zeg, kweek je seriemoordenaars thuis ofzo????

Zo sweet zegt ze dan, hoe ziek in je hoofd kan je zijn zeg, mag hopen dat je maar wat loopt te dollen, anders ben je serieus heel erg ziek in je hoofd, brrrrr...

16-08-2005, 15:05
Arme dier...zo zie je het maar weer...wat een stront wereld zeg!!

Mensen worden zomaar afgeslacht

Dieren worden zomaar afgeslacht

16-08-2005, 15:16

Citaat door Sanae_Sweety:
Nou sorry waarom zou ik ziek in me hoofd zijn? het is een ventje van 3 . En ja ik meen het serieus. EN NEE IK BEN NIET ZIEK IN ME HOOFD. sanae
Alsof een ventje van 3 niet weet dat pijn doen niet goed is, je bent serieus ziek in je hoofd als je erbij staat te lachen, weet je wel wat je dat ventje leert zo?

Weet je dat de meeste serie moordenaars beginnen met het kwellen en martelen van dieren, dat iemand die niet instaat is normaal met een dier om te gaan over het algemeen niet zo'n heel best mens wordt?

Je leert dat ventje dat pijn doen ok is, dat leven geen bal waard is, je leert hem niet verantwoordelijkheid te nemen, goed voor zijn dieren te zijn, empathie te voelen, je geeft alleen maar tegengestelde signalen, oftewel je leert hem het tegenover gestelde, lekkere opvoeding zeg!!!!

Doe die beesten een lol en geef ze aan iemand die er wel goed voor is, is toch niet normaal zeg, kind slaat konijn en je staat er gewoon bij te lachen, wat sweet, wat zeg je, een pak voor zijn broek moet dat jong hebben!!!!!

Mensen zoals jij verdienen geen huisdieren, slecht, slecht, slecht, ze zouden de dierenbescherming op je dak moeten sturen en de kinderbescherming erbij, leuk hoor zo'n ventje dat lekker kan uitgroeien tot een koude klootzak zonder respect voor leven...

16-08-2005, 15:18

Citaat door Sanae_Sweety:
Nou sorry waarom zou ik ziek in me hoofd zijn? het is een ventje van 3 . En ja ik meen het serieus. EN NEE IK BEN NIET ZIEK IN ME HOOFD. sanae

Je moet t ventje respect leren voor al het gene wat leeft..en niet erbij gaan staan lachen.Nu is het een konijn..over 15jaar misschien wel een mens.

16-08-2005, 17:57

Citaat door Sanae_Sweety:
Yeetje alsof je weet hoe het eraan toe gaat. en het is een NEEFJE dus geen broertje van mij. wil je nog wat weten hij doet het ook bij zijn goudvissen. en NEE verder is HIJ EEN SCHAT VAN EEN JONGETJE. EN DOET GEEN MENS KWAAD.sanae
Ik weet genoeg zo, geen respect voor leven, koopt een dier en laat hem gebruiken als speelgoedje, wat een ontzettende schande is het zeg...

Wat een respect voor de wezens die god hier heeft neergezet, niet te geloven, schaam je dood mens dat je dat hier nog blij zit te vertellen ook alsof dat de normaalste zaak van de wereld is...

Het zal verder best een lieverd zijn, nu maar hopen dat dat zo blijft met zo'n ondergrond, want dat kan heel erg verkeerd aflopen, serieus, je leert dat kind niet respect te hebben voor leven, er goed voor te zijn...

Maar jij, jij als meer volwassen persoon, jij zou beter moeten weten dan erover te lachen, hij is een peuter die het nog moet leren, jij bent degene die dus aangeeft dat het ok is dieren te pijnigen, waarmee je zegt dat geweld ok is, ook tegen onschuldigen en zwakkere...

Het kan me geen bal schelen dat het je neefje is, als 1 van mijn neefjes zoiets doet krijgt hij gewoon straf en goed ook.

16-08-2005, 18:00


Het beest zat te dicht bij de snelweg en dreigde een gevaar te gaan vormen voor het verkeer. Beseffen jullie je wel wat er op een drukke snelweg kan gebeuren als iedereen opeens naar een nandoe gaat zitten kijken in plaats van naar de andere weggebruikers.

Het beest was voor de tweede keer ontsnapt, bleek onhandelbaar en dreigde een gevaar te gaan vormen voor het verkeer op een drukke snelweg.

Dan moet je niet meer rustig gaan wachten of je hem misschien met een verdovingspijltje kunt pakken. Maar dan schiet je het beest af. Jammer maar helaas. Iemand eet er vanavond nandoe biefstuk.

16-08-2005, 18:02

Citaat door Sanae_Sweety:
Zo waren ze zussen en broer ook. En nu 1 is advocaat. 1 werkt als personeelsmanager. en 1 studeert nog. Dus zeiken is ook een punt wat men goed kan. Ze zijn echt geen criminelen het is tot nu toe hetzelfde liedje geweest met zijn zussen en broer. kijk naar het resultaat Sanae

Wat wil je hiermee zeggen? Dat advocaten..personeelmanagers geen sadistsche moordenaars kunnen zijn? Pistolen Paultje was een crimineel..maar had een hard van goud wat dieren betreft.

16-08-2005, 18:03

Citaat door luis_in_de_pels:
Het beest zat te dicht bij de snelweg en dreigde een gevaar te gaan vormen voor het verkeer. Beseffen jullie je wel wat er op een drukke snelweg kan gebeuren als iedereen opeens naar een nandoe gaat zitten kijken in plaats van naar de andere weggebruikers.

Het beest was voor de tweede keer ontsnapt, bleek onhandelbaar en dreigde een gevaar te gaan vormen voor het verkeer op een drukke snelweg.

Dan moet je niet meer rustig gaan wachten of je hem misschien met een verdovingspijltje kunt pakken. Maar dan schiet je het beest af. Jammer maar helaas. Iemand eet er vanavond nandoe biefstuk.

Klopt..maar ze hadden het dier ook kunnen verdoven.Vind t een beetje lomp om gelijk zo'n beest af te knallen.

Pagina's : [1] 2