Bekijk volle/desktop versie : Hoe kijken jullie aan tegen ongelovigen?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

15-08-2005, 20:27
hallo allemaal
ik probeer me op dit moment wat meer te verdiepen in de Islam, Moslims en Moslimlanden. Om mijn algehele geestelijke ontwikkeling wat op te krikken hè

Anyway; ik vroeg me af hoe jullie (er van uitgaande dat je gelovig bent) tegen ongelovigen aankijken?

Imo moet (ook in de islam) respect voorop staan t.o.v. je medemens. Maar dan stuit ik op het internet bijv. weer op de volgende passage:

'Als de heilige maanden voorbij zijn, dood dan de ongelovigen waar ge ze maar vinden kunt, grijp ze, breng ze in het nauw en lok ze overal in hinderlaag'. [9:5]

Dus, nogmaals; Hoe kijken jullie aan tegen ongelovigen?

Bij voorbaat veel dank

15-08-2005, 20:53



Citaat door Student_19:
hallo allemaal
ik probeer me op dit moment wat meer te verdiepen in de Islam, Moslims en Moslimlanden. Om mijn algehele geestelijke ontwikkeling wat op te krikken hè

Anyway; ik vroeg me af hoe jullie (er van uitgaande dat je gelovig bent) tegen ongelovigen aankijken?

Imo moet (ook in de islam) respect voorop staan t.o.v. je medemens. Maar dan stuit ik op het internet bijv. weer op de volgende passage:

'Als de heilige maanden voorbij zijn, dood dan de ongelovigen waar ge ze maar vinden kunt, grijp ze, breng ze in het nauw en lok ze overal in hinderlaag'. [9:5]

Dus, nogmaals; Hoe kijken jullie aan tegen ongelovigen?

Bij voorbaat veel dank
Volgens mij moet je dat citaat in de juiste context zien. Waar is de context??

Lekoem dienoekoem wa lia dien..!

15-08-2005, 21:01

Citaat door Student_19:
hallo allemaal
ik probeer me op dit moment wat meer te verdiepen in de Islam, Moslims en Moslimlanden. Om mijn algehele geestelijke ontwikkeling wat op te krikken hè

Anyway; ik vroeg me af hoe jullie (er van uitgaande dat je gelovig bent) tegen ongelovigen aankijken?

Imo moet (ook in de islam) respect voorop staan t.o.v. je medemens. Maar dan stuit ik op het internet bijv. weer op de volgende passage:

'Als de heilige maanden voorbij zijn, dood dan de ongelovigen waar ge ze maar vinden kunt, grijp ze, breng ze in het nauw en lok ze overal in hinderlaag'. [9:5]

Dus, nogmaals; Hoe kijken jullie aan tegen ongelovigen?

Bij voorbaat veel dank
ik hou van ze .

15-08-2005, 21:12
salaam oulijkoem wat bedoel je nou precies met ongelovigen?

15-08-2005, 22:17



Citaat door Student_19:
hallo allemaal
ik probeer me op dit moment wat meer te verdiepen in de Islam, Moslims en Moslimlanden. Om mijn algehele geestelijke ontwikkeling wat op te krikken hè

Anyway; ik vroeg me af hoe jullie (er van uitgaande dat je gelovig bent) tegen ongelovigen aankijken?

Imo moet (ook in de islam) respect voorop staan t.o.v. je medemens. Maar dan stuit ik op het internet bijv. weer op de volgende passage:

'Als de heilige maanden voorbij zijn, dood dan de ongelovigen waar ge ze maar vinden kunt, grijp ze, breng ze in het nauw en lok ze overal in hinderlaag'. [9:5]Dus, nogmaals; Hoe kijken jullie aan tegen ongelovigen?

Bij voorbaat veel dank
Dit moet je inderdaad in de context van die tijd bekijken. Mss zou je eens iets kunnen lezen over de geschiedenis van de Islam.

15-08-2005, 22:21
leven en laten leven.

zoals iemand al eerder zei, jullie jullie geloof en ik mijn geloof

15-08-2005, 22:22

Citaat door lemster:
Volgens mij moet je dat citaat in de juiste context zien. Waar is de context??

Lekoem dienoekoem wa lia dien..!
Sowieso vind ik de Koran (van wat ik nu snel even lees, en ik weet dat deze opmerking jullie tegen de borst stuit, excuses daarvoor) niet echt positief t.o.v. ongelovigen. Ik lees bijv. het 2e hoofdstuk Al-Baqara, dat o.a. gaat over de 'rejecters of Faith' (zie ook laatste zin van het onderstaande citaat):

002.019 Or (another similitude) is that of a rain-laden cloud from the sky: In it are zones of darkness, and thunder and lightning: They press their fingers in their ears to keep out the stunning thunder-clap, the while they are in terror of death. But Allah is ever round the rejecters of Faith!

Al-Qur'an, 002.019 (Al-Baqara [The Cow])

Gewoon nog eens een voorbeeld om aan te geven dat in de Koran (uiteraard zou ik bijna zeggen) niet al te positief staat t.o.v. ongelovigen.

En nog een voorbeeldje:
003.176 Let not those grieve thee who rush headlong into Unbelief: Not the least harm will they do to Allah: Allah's plan is that He will give them no portion in the Hereafter, but a severe punishment.

003.177 Those who purchase Unbelief at the price of faith,- not the least harm will they do to Allah, but they will have a grievous punishment.

Al-Qur'an, 003.176-177 (Aal-E-Imran [The Family of Imran])

En hier nog een stukje, hoe het mij als ongelovige zal vergaan in het hiernamaals
Kon het niet zo snel vinden in de Heilige Koran, waarvoor excuses, maar de bron lijkt me betrouwbaar. Als er werkelijk aan getwijfeld wordt wil ik het ook nog wel even opzoeken

The descriptions in the Qur'an of punishment for unbelief (Hell) are, like the descriptions of Heaven, very descriptive. Skin is burned off the person's body and then they are given new skin so it can be burned off again. Boiling water is poured down people's throats and it rips their bowels apart. Nevertheless, extremes of heat and cold are applied to the body as punishment.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_eschatology


En dan nog even over 'in de juiste context zien'. Dat lijkt me inderdaad een vereiste, vandaar dat de bronnen/hoofdstukken er nu bijstaan, dan kun je de context even nagaan. Maar volgens mij laten de passages weinig aan de verbeelding over

Kijk, de Qur'an lijkt me behoorlijk uitgesproken over ongelovigen, en jullie volgen de Qur'an (al weet ik dat daar soms een interpretatie aan vooraf gaat, maar ik denk dat aan deze bovenstaande teksten weinig te interpreteren valt). Dus nogmaals mijn vraag:

Hoe kijken jullie aan tegen ongelovigen?


15-08-2005, 22:25

Citaat door Miss_Red:
Dit moet je inderdaad in de context van die tijd bekijken. Mss zou je eens iets kunnen lezen over de geschiedenis van de Islam.
daar heb je gelijk in en ik ben er dan ook net mee bezig. Mijn kennis over de Islam is bedroevend te noemen.

Neemt niet weg dat ik weinig ruimte bij de bovenstaande passages zie voor een eigen interpretatie , maar als daar wel sprake van is dan zou ik die graag uitgelegd zien

Zie trouwens ook even mijn vorige reply.

Oh ja, dank voor je reactie

15-08-2005, 22:30
nou jammer dat ik geen atntword op mijn vraag heb gekregen want ik zou toch graag het antwoord op mijn vraag willen ben benieuwd wie jullie de ongelovigen noemen

15-08-2005, 22:36

Citaat door leilaetta:
nou jammer dat ik geen atntword op mijn vraag heb gekregen want ik zou toch graag het antwoord op mijn vraag willen ben benieuwd wie jullie de ongelovigen noemen
ik denk dat hij de mensen bedoeld die het Islamgeloof niet aanhangen.

15-08-2005, 22:38
oh ja sorry; ik bedoel mensen zonder godsdienst, atheïsten (zoals ik).

15-08-2005, 22:43
Het is heel simpel eigenlijk. Allah heeft aan ons de Koraan geopenbaard en aan ons verteld hoe wij ons leven moeten leiden (onderwerpen aan Hem) Degene die niet gelooft in Allah (en nog specifieker; degene die zich niet houdt aan zijn openbaringen) zal zich niet kunnen voegen in het paradijs.
Ik, als individu, heb niet het recht (naar mijn mening) te be- en veroordelen, dat is voorbehouden aan Allah. Degene die er naar vraagt zal ik vertellen hoe het zit, en degene tot wie ik het verplicht ben (kinderen bijvoorbeeld) zal ik onderwijzen (met de kennis die ik heb)

15-08-2005, 22:44


Ik wil niet eens naar het paradijs.Ik ga naar het Walhalla..lekker feesten enzo.

15-08-2005, 22:48

Citaat door Einherjer:
Ik wil niet eens naar het paradijs.Ik ga naar het Walhalla..lekker feesten enzo.
Zoals ik al eerder zei; Lekoem dienoekoem wa lia dien!
(jullie jullie geloof en ik de mijne!)

15-08-2005, 22:51
Je moet je alleen eerst afvragen waarom je hier op aarde bent..Ik denk dat elk mens zich die vraag stelt. Wij geloven dat Allah ons heeft geschapen, slechts om Hem te aanbidden. Dit leven is een test voor de mensheid. Wie slaagt, zal het paradijs betreden. Wie dit leven verkiest boven het hiernamaal, zal falen en naar de hel gaan. Allahoe 3lem.
De keuze is aan ons, totdat de dood ons overtreft.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6