Bekijk volle/desktop versie : RE-emigratie



Pagina's : [1] 2 3

15-08-2005, 13:15

Citaat door Borteccin:
Jonge Turken en Marokkanen willen hier blijven

Uitgegeven: 15 augustus 2005 10:36
Laatst gewijzigd: 15 augustus 2005 10:58

VOORBURG - De meeste Turkse en Marokkaanse jongeren die in Nederland wonen, willen hier blijven. Een op de tien Turken tussen de achttien en 27 jaar zou terug willen naar het herkomstland en ziet daar ook mogelijkheden voor. Slechts een op de twintig jonge Marokkanen is van plan zich in Marokko te vestigen.

Circa tweederde van de Turkse en driekwart van de Marokkaanse jongeren wil of denkt die stap niet te nemen, zo bleek maandag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Een op de zes jongeren heeft nog niet nagedacht over de vraag of ze van plan zijn te emigreren.

De jongeren die voorgoed in ons land willen blijven, hebben daar diverse redenen voor. Bijna de helft van hen zegt dat het hier goed bevalt. Ook noemen ze vaak werk en familie en zeggen ze geen toekomst in het herkomstland te zien.

Geen binding

Eenderde van de Marokkaanse en eenvijfde van de Turkse jongeren wil in Nederland blijven, omdat ze geen binding hebben met hun herkomstland. De cultuur daar zegt hen weinig, aldus het CBS. Aan het onderzoek namen bijna duizend Turken en Marokkanen deel die in Nederland zijn geboren (tweede generatie) of die voor hun zesde naar ons land zijn gekomen (eerste generatie).

Uit de jongste cijfers blijkt verder dat het aantal Turken en Marokkanen dat vanuit ons land emigreert, toeneemt. Bijna 3000 Turken van de eerste generatie en bijna duizend Turken van de tweede generatie vertrokken vorig jaar uit Nederland. Velen gingen naar Turkije. In de jaren negentig daalde de emigratie naar Turkije nog. Sinds begin deze eeuw is echter weer sprake van een stijging, vooral onder de eerste generatie.

Emigratie

De emigratie van Marokkanen neemt de laatste jaren licht toe. Vorig jaar hebben 1600 Marokkanen van de eerste generatie en bijna duizend Marokkanen van de tweede generatie Nederland verlaten.


(c) ANP

http://www.nu.nl
.

15-08-2005, 13:19



Citaat door Borteccin:
Zelf ga ik echt niet terug... Behalve als ik 25.000.000 Euries mee krijg
Ik doe het al voor €5.000.000,=!!

Wie biedt?

15-08-2005, 13:20
Dubbel.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=647402

Maar de mods hadden de vorige naar het onzinhoekje gedreven... of heeft iemand anders dat gedaan? Ik vind het nog steeds vreemd

15-08-2005, 13:26

Citaat door Borteccin:
Zelf ga ik echt niet terug... Behalve als ik 25.000.000 Euries mee krijg
Voor een tiende pak ik ook mijn tasje om te emigreren hoor!

Maar even zonder gekheid.

In een representatief onderzoek wordt aangetoond dat de meeste nederlanders van turkse en marokkaanse gewoon in Nederland willen blijven omdat zij met de andere landen geen affiniteit hebben.

Tref ik die jongeren dan niet op Marakko.NL?

Of heb ik gewoon een selektieve bril op en lees ik te negatief.

Na ja, op één of andere manier lees ik dit bericht positief en is het gekanker dat we ook horen slechts het buitenste schilletje.

By the way; Dit bericht schreeuwt toch om marokkaanse initiatieven? Waar kan ik in NL in een goed marokkaans restaurant gaan eten?

15-08-2005, 13:48



Citaat door dutchbirdy:
Voor een tiende pak ik ook mijn tasje om te emigreren hoor!

Maar even zonder gekheid.

In een representatief onderzoek wordt aangetoond dat de meeste nederlanders van turkse en marokkaanse gewoon in Nederland willen blijven omdat zij met de andere landen geen affiniteit hebben.

Tref ik die jongeren dan niet op Marakko.NL?

Of heb ik gewoon een selektieve bril op en lees ik te negatief.

Na ja, op één of andere manier lees ik dit bericht positief en is het gekanker dat we ook horen slechts het buitenste schilletje.

By the way; Dit bericht schreeuwt toch om marokkaanse initiatieven? Waar kan ik in NL in een goed marokkaans restaurant gaan eten?
Bij je Marokkaanse buren



Anders kun je het nog altijd proberen in de multiculturele wijken zit er vast wel eentje tussen.


Trouwens.. de meeste Marokkaanse jongeren kennen Marokko alleen van de vakantie. Het is altijd lekker om te fantaseren over de rest van je leven vakantie houden in een zonnig land, zodra het besef komt dat het leven daar niet zo prettig is als het lijkt, kiezen ze toch eieren voor hun geld.

15-08-2005, 14:29

Citaat door CitriC:


.
Juistem !!!

15-08-2005, 18:28

Citaat door Borteccin:
Zelf ga ik echt niet terug... Behalve als ik 25.000.000 Euries mee krijg
En als je 25.000.000 Euries moet betalen om hier te mogen blijven ?

Just for the sake of argument.

15-08-2005, 18:32

Citaat door Borteccin:
Die gasten die hier willen blijven zitten hier ook hoor
Is dat schelden op de Nederlandse samenleving dan gewoon puberaal gedrag

15-08-2005, 18:41

Citaat door an3sdej:
Is dat schelden op de Nederlandse samenleving dan gewoon puberaal gedrag
Duh, uiteraard! Bij verreweg de meesten wel, en een enkeling is psychiatrisch patiënt in de dop.

Kropotkin

15-08-2005, 18:54

Citaat door Borteccin:
Geef eerst maar al die gestolen waar terug, voor je zo een vraag durft te stellen!

Wie steelt van wie in dit land ???
Over het algemeen een klein deel van de allochtonen van de autochtonen.

15-08-2005, 18:56

Citaat door Borteccin:
Nee dat is iritatie

Om dat ook ik geiriteert ben

Sosciaal weet je wel.

Eerlijk zullen we alles delen

oneerlijk in jou geval
Ik ben echt niet van plan om ook maar iets met jou te delen.

15-08-2005, 19:01

Citaat door Borteccin:
Nee dat is iritatie

Om dat ook ik geiriteert ben

Sosciaal weet je wel.

Eerlijk zullen we alles delen

oneerlijk in jou geval
Wat bedoel je met :"oneerlijk in jou geval"?

15-08-2005, 19:03



Citaat:
Leer even je geschiedenis. Jullie hebben driekwart van de wereld geplundert en zelfs dat is niet genoeg nu doen jullie het nog eens onder de naam wij brengen vrede!

Kijk naar Afrika! Suriname! Indonesie! Noord Afrika etc etc etc... Denk je dat die dure grachten panden enzo met al het pracht en praal zomaar uit de NL polder is gebaart?

D8 ut nie he
Wij niet hoor, onze voorvaderen. Net als Saladin ook deed, en de Ottomaanse leiders, en de islamitische voormannen in de jaren 600 t/m 1200.

15-08-2005, 19:08

Citaat door Borteccin:
Das niet waar. dat weet je zelf ook.Jullie hebben met jullie koloniale darwinistische ideen de wereld uitgezogen dat hebben wij nooit gedaan.
Wie zijn "jullie en wij"? Ik hoor tot geen van beide, jij wel?

15-08-2005, 19:16

Citaat door Borteccin:
pffffrrrrrtttttt
nou ja ....

Pagina's : [1] 2 3