Bekijk volle/desktop versie : Waarom zullen er meer Vrouwen dan mannen in de hel zijn??



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9

07-01-2008, 19:18

Citaat door um_7usaam:
U kunt zeggen dat de vrouwen de hele gemeenschap in hadden hebben.

Vrouwen zijn de helft van de gemeenschap en zij baren en voeden de andere helft op.

Er is een heel mooi bayt dat luidt als:

El oemmoe madrasatau idhaa ansha-etahaa, ansha-eta sha'ban tayyiba el a'raaqi

De moeder is een school. Als haar goed opvoed dan heb je een volk opgericht van goede oorsprong.
heel mooi gezegd

07-01-2008, 19:20


inshallah,

heel mooi gezegd

07-01-2008, 19:22
Ik ga dr vandoor,

beslama

Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe,

Ayat al koersie reciteren voor het slapengaan...

Zal Allah s.w.t. een wezen sturen je te beschermen tot je slaapt

07-01-2008, 19:25

Citaat door kimadore:
Ik ga dr vandoor,

beslama

Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe,

Ayat al koersie reciteren voor het slapengaan...

Zal Allah s.w.t. een wezen sturen je te beschermen tot je slaapt


totdat je wakker wordt.

wassalaamoe alaykoem wara7matoellaahie wabarakaatoehoe

07-01-2008, 19:26


Z
Citaat:
al Allah s.w.t. een wezen sturen je te beschermen tot je slaapt...
sorry, daat moest daar staan

17-01-2008, 22:00
Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe,

Wat betreft de zondaren onder de aanhangers van de Eénheid van God zullen de meerderheid van de mensen die de Hel binnengaan vrouwen(37)zoals word besvestigd in wat is overgeleverd in de twee Verzamelingen van authentieke Ahadith van Bukhari en Muslim, volgens de overleveringen van Ibn Abbas die verhaalt dat de Profeet Mohammed s.a.s. vrede en zegeningen zij met hem heeft gezegd:''Ik heb de Hel gezien en ik zag dat het merendeel van haar inwoners vrouwen waren omwille van hun Goddeloosheid.'' Men vroeh hem: Zijn zij ongelovig aan God?

Hij antwoorden :'' Zij zijn ondankbaar tegenover hun levensgezel en tegenover de weldaad en als je gans je leven goed doet voor één van hen en zij stelt iets bij jou vast dat haar niet aanstaat, dan zal zij zeggen: ''Ík heb nooit iets goed gehad van jou.''




37 : Laten we eraan herinneren dat tegen het einde der tijden, er op de wereld meer vrouwen dan mannen zullen zijn(de Hadith spreekt over 50 vrouwen voor één man), wat dus wiskundig uitlegt dat het merendeel van de mensen in de Hel vrouwen zullen zijn. Wat betreft de rijken, ook velen van hun zullen in de Hel terechtkomen,volgens de Hadith. Maar het moet gezeg dat er, tegen het einde der tijden, er zo veel rijkdom zal zijn dat men geen armen meer zal vinden om er de Aalmoes aan te betalen. God is
Rechtvaadirg en Hij doet niemand tekort. Er is dus geen vrouwen haat noch een fobie tegen de rijken(zoals in de marxistische en anarchistische ideologieen...) in het Goddelijke Woord en in de profetische ahadith. En God is de Alwetende bij Uitstek boven alle geleerden.

Wa 3alaikoem wa selam warahmatoe lahie wabarakatoe

17-01-2008, 22:01

Citaat door kimadore:
Ik ga dr vandoor,

beslama

Selam oe alaikoem warahmatoe lahie wabarakatoe,

Ayat al koersie reciteren voor het slapengaan...

Zal Allah s.w.t. een wezen sturen je te beschermen tot je slaapt



Je bedoelt engel?

17-01-2008, 22:02
wezen engel het zelfde, we zijn allemaal wezens

17-01-2008, 22:03

Citaat door kimadore:
wezen engel het zelfde, we zijn allemaal wezens




Wezens klinkt zo vreemd.

17-01-2008, 22:05

Citaat:
Wezens klinkt zo vreemd.
klopt, maar we zijn het wel

17-01-2008, 22:11

Citaat door kimadore:
klopt, maar we zijn het wel




Gair incha Allah

17-01-2008, 22:29

Citaat door nadiaaa:
Hai Nadia,

Leuk eens weer een sign of life van je te zien

Ik snap wat je bedoelt...zucht. En als ik de topic lees dan begrijp ik waar de uitdrukking vrouwen zijn net slangen vandaan komt. Hoe tegenstrijdig is het als bijna iedere man zegt dat zijn moeder de allerliefste/beste/vrome vrouw op de wereld is. Maar misscchien ligt dit aan het feit dat de zoon in kwestie niet zoveel verplichtingen heeft t.o.v. moeder. Een andere rolverdeling dus.

Ik begrijp ook je woorden als: waarschijnlijk is het heel erg wat ik ga zeggen..............want ik heb dat een beetje bij het gebeuren dat voor de man al duidelijk is dat er een x aantal maagden met amandelvormige ogen in het paradijs op hem wachten enzo. Waarom staat er nergerns beschreven dat er een x aantal maagdelijke adonissen naar smaak op ons wachten in het paradijs. Ik houd mezelf maar voor de gek dat het te maken heeft met de zwakte van de man. Beloof hem meisjes en sex en hij zal er voor gaan.

Het erfrecht is ook iets waar ik nog niet helemaal uit ben. Ik bedoel vroeger erfden vrouwen niets. Die tijd een vooruitstrevend iets dat wij vrouwen al een deel van de erfenis kregen. Maar toch raar als bijvoorbeeld je vader overlijdt en jij als zusje minder krijgt dan je 3 grote broers.

Heel simpel.

Mohamed was een man die soldaat was. Hij beheerste een clan strijders. Net als in tijden van oorlog zijn er wetten die alle andere wetten overheersen.

Maar in tijden van vrede hebben de wetten van oorlog niets te zeggen over tijden van vrede. islam heeft dus niets te zeggen over vrede. Innerlijke vrede. D.w.z. verzoening met God.

Over die maagden, ik geloof absoluut niet dat dit woord van God komt, maar dat het mohameds eigen persoonlijke smoesje/management"truc" was om zijn soldaten te bewegen met huid en haar te vechten.

Jezus heeft een heel andere leer gebracht. Hij zei dat je moet vechten door het kwade met het goede te vergelden. JEzus heeft dit gedaan, zelfs tot de kruisdood toe. Jezus heeft zich niet laten verleiden tot schelden, hij heeft alleen met woorden teruggestreden, maar zijn woorden zorgden er juist voor dat mensen om hem heen hem gingen haten. Omdat er vele mensen waren die verloren zouden gaan, omdat ze jezus haatten.

Jezus zei: wie Mij haat, haat ook mijn Vader.

Wie de geboden houdt, die is het die Mij liefheeft.

De geboden zijn: verstrap anderen niet, neem zijn spullen niet al, steel niet, dood niet enz...

Leg de 10 geboden naast mohamed, en bijna elk gebod heeft hij overtreden. Conclusie is aan jezelf. God heeft je een verstand en geweten gegeven.

17-01-2008, 22:31



Citaat door geilander:
Heel simpel.

Mohamed was een man die soldaat was. Hij beheerste een clan strijders. Net als in tijden van oorlog zijn er wetten die alle andere wetten overheersen.

Maar in tijden van vrede hebben de wetten van oorlog niets te zeggen over tijden van vrede. islam heeft dus niets te zeggen over vrede. Innerlijke vrede. D.w.z. verzoening met God.

Over die maagden, ik geloof absoluut niet dat dit woord van God komt, maar dat het mohameds eigen persoonlijke smoesje/management"truc" was om zijn soldaten te bewegen met huid en haar te vechten.

Jezus heeft een heel andere leer gebracht. Hij zei dat je moet vechten door het kwade met het goede te vergelden. JEzus heeft dit gedaan, zelfs tot de kruisdood toe. Jezus heeft zich niet laten verleiden tot schelden, hij heeft alleen met woorden teruggestreden, maar zijn woorden zorgden er juist voor dat mensen om hem heen hem gingen haten. Omdat er vele mensen waren die verloren zouden gaan, omdat ze jezus haatten.

Jezus zei: wie Mij haat, haat ook mijn Vader.

Wie de geboden houdt, die is het die Mij liefheeft.

De geboden zijn: verstrap anderen niet, neem zijn spullen niet al, steel niet, dood niet enz...

Leg de 10 geboden naast mohamed, en bijna elk gebod heeft hij overtreden. Conclusie is aan jezelf. God heeft je een verstand en geweten gegeven.



Jezus ( Isa zal die kruizen breken en wat jij beweert over hem verwerpen.

17-01-2008, 22:51

Citaat door Oum_Sayfudien:
Jezus ( Isa zal die kruizen breken en wat jij beweert over hem verwerpen.

JEzus is gegeven alle macht in de hemel en aarde.

Wie in Jezus gelooft, heeft vrede In hem. Een vrede die de wereld (en islam) niet kent.

17-01-2008, 23:06
Wie vecht met het zwaard zal door het zwaard omkomen.

Iemand die een ander doodslaat is absoluut niet nederig van hart.

Toen Kain Abel doodsloeg, vlak daarvoor zei God tegen hem:

" Handel je goed, dan kun je toch iedereen recht in de ogen kijken? Handel je slecht, dan ligt de zonde op de loer, begerig om jou in haar greep te krijgen; maar jij moet sterker zijn dan zij."

Uit Heilige Schrift: Genesis 4:7, link: http://www.biblija.net/biblija.cgi?Bijbel=Bijbel&m=Gen&id18=1&id17=1&pos= 0&set=10&l=nl&idp0=19&idp1=18

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9