Bekijk volle/desktop versie : Loubna...



Pagina's : [1] 2 3 4

14-08-2005, 21:10


O, wat had ik een hekel aan dat rot gepiep van die wekker. Het is alweer halfzeven en dat betekent opstaan, ik zet hem snel in de snooze-stand zodat ik nog even tien minuten kan blijven liggen. Ik heb altijd al moeite gehad met opstaan vooral als ik slecht heb geslpen heb of te kort geslapen heb, nou in dit geval is er sprake van beide.
Tante Hesna en haar kinderen waren er gisteravond dus het is nogal laat geworden. Tante Hesna is de tweelingzus van mijn moeder en dat is waarschijnlijk ook waarom die twee het zo goed met elkaar kunnen vinden. Ze is om heel eerlijk te zijn ook mijn lievelingstante, het is altijd lachen met haar ook al is ze in Marokko opgegroeid is ze toch best modern. De laatste tijd is ze toch wat stiller als anders, haar man is nog geen zes maanden geleden omgekomen tijdens zijn terugreis vanuit Marokko naar Nederland. Het was echt een lieve man hij deed werkelijk alles voor haar en de kinderen.
Je kunt duidelijk zien dat ze er nog helemaal kapot van is maar ze probeert zich groot te houden voor de kinderen. De kleintjes hebben er nog niet zoveel moeite meemaar de ouderen wel degelijk en die proberen zich eveneens groot te houden voor hun moeder. Mohammed en Redouan helpen hun moeder met de boodschappen en het afhandelen van allerlei financiele dingetjes. Aziza, haar oudste dochter is al twee jaar getrouwd maar komt zo vaak als ze kan naar haar moeder om haar te helpen met de kleintjes. Saloua is er het meest kapot van dat kun je zo zien, ze geeft zich zelf de schuld van het ongeluk. Ze is werkelijk lijk bleek en weegt volgens mij nog geen veertig kilo.
Saloua is verloofd, en om te kunnen trouwen voor het Nederlands wet moet zij eerst voor de marokkaanse wet getrouwd zijn dit kan zij niet vanaf nederland regelen omdat zowel zij als haar aanstaande Rachid, de Nederlandse nationaliteit hebben dus moet de hele zoeziea(trouwakte) in Marokko worden opgesteld, omdat Saloua in verband met haar werk geen vrij kon krijgen heeft ze haar vader gemachtigd om dit voor haar te regelen samen met Rachid. Dus je begrijpt wel dat zij zich schuldig voelt.
Rachid is een paar dagen eerder terug gekomen voor zijn werk en haar vader is daar nog wat langer gebleven om wat laatste klusjes af te handelen...

[SIZE=2][FONT=Comic Sans MS]Nou wat vinden jullie ervan zal ik doorgaan.

14-08-2005, 22:11


Leuk beginstukje meid
Ga zo door

15-08-2005, 13:45
Piep, pie, piep, ja ja ik sta al op. Ik liep rechtstreeks naar benden en zette de ketel op het vuur en liep naar het toilet. Mijn moeder en de kleintjes waren al op. Aangekleed en wel zaten Sofian en Insaf op de bank naar Tom en Jerry te kijken, de tijd door te brengen tot dat yemma klaar was om ze naar school te brengen. De rommige geur van de koffie die yemma had gezet kriebelde in mijn neus dus sprintte ik naar boven om de woedoe(islamitische wassing) te doen. In de douche schrok ik weer eens van mijn zelf. Ik keek in de spiegel en zag weer een lijk bleke Loubna met mijn donkere wallen onder mijn ogen. Verschrikkelijk!
Na het verrichten van de salaat sprint ik weer naar beneden en neem lekker een bakkie, heerlijk, hoor ik mijnzelf mompelen. Yemma en de kinderen zijn de deur al uit. Voordat ik de tv wil uit doen gaat de telefoon, het is bewa(mijn vader) hij is al in deslagerij en vraagt zich af waar Jamal blijft, mijn oudere broer. Ik zal hem wakker gaan maken zeg ik tegen bewa en hang op. Jamal had de telefon waarschijnlijk al gehoord ik hoor hem zijn tanden poetsen in de douche, hij is weer eens te laat. Sinds de dood van oom Hamid, vervangt Jamal hem in de slagerij va bewa.

Om klokslag acht uur ga ik de deur uit. ik moet half negen beginnen.....

zal ik nog verder gaan...???

15-08-2005, 22:09
leuk begin, ga ma gauw verder!!
kisss

15-08-2005, 22:40


Hij Is Egt Goed Meid..

Ga Vooral Door..



16-08-2005, 22:29
Om klokslag acht uur ga ik de deur uit. ik moet half negen beginnen. Ik werk bij de Gemeentelijke Sociale Dienst in Den Haag als Sociaal Bijstrandsmedewerker. Na mijn MBO, kon ik gelukkig meteen aan de slag. Ik had geen zin om namelijk weer overal te solliciteren en dan steeds weer afgewezen te worden, het is namelijk heel moeilijk om een baan te krijgen wanneer je een hoofddoek draagt. Tijdens het zoeken naar een stageplaats heb ik hier best veel moeite mee gehad, als ik voor een gesprek werd uitgenodigd dan waren ze over de telefoon erg postief en als ze mij dan zagen dan was het al snel over. Vaak werd mij ook gevraagd of ik bereid was om mijn hoofddoek af te doen maar wanneer ik dan zeg dat ik dat liever niet dioen wordt er omheen gedraaid en word ik uiteindelijk toch afgewezen. Gelukkig hadden ze er bij deze dienst geen moeite mee en omdat ze ook opzoek waren naar mensen die berbers spreken hebben ze mij aangenomen. Dus na een jaar stage gelopen te hebben ze mij een baan aangeboden bij deze dienst.
Het MBO ging zonder veel moeite voorbij op mijn negtiende haalde ik mijn diploma SJM en werk nu dus al bijna negen maanden bij deze dienst. Ik ben gisteren twintig geworden. Ik heb het niet gevierd want daar doe ik allang niet meer aan maar ik vond het ook zo lullig tegen over tante Hesna, zit ik daar een beetje gebak te eten terwijl zij zich beroerd voelt.

Een paar minuten voor tijd kom ik aan. Ik loop naar mijn bureau en ik zie dat Anissa en Fouad er al zijn. Ook goedemorgen krijg ik vrolijk te horen van Fouad, wat een prachtige wallen heb je weer deze koude morgen en hij geeft me een knipoog en Anissa ligt helemaal dubbel van het lachen. Heel leuk Fouad, jij ziet er ook leuk uit, geef ik als antwoord....

zal ik verder gaan of niet???

16-08-2005, 22:41
Hij Is Egt Goed Lieverd.. Ga Doorrr..!!




Ps Waarom Ben Je Niet Online..


Spreek Je Gauw.. !!

Luv Yaaa..

17-08-2005, 11:44
jaa tuurlijk
up!

17-08-2005, 12:38

Citaat door berbergirl153:
Hij Is Egt Goed Lieverd.. Ga Doorrr..!!




Ps Waarom Ben Je Niet Online..


Spreek Je Gauw.. !!

Luv Yaaa..
ik was een vervolgje aan het tikken daarom was ik niet online...
vanavond komt er zeker nog een vervolg..

17-08-2005, 13:09
Nieuwe fan!
Ga gauw verder..
Juh doet het prima

Liefs shaimae

17-08-2005, 13:20
hier meld zich een nieuwe fan
ga gauw verder meid
beslama

17-08-2005, 13:21
hey meid

mooi verhaal en begin, ga snel verder!!

ik wacht op je vervolg!!!!

xxxxxXXXXxxjes

17-08-2005, 15:55


thanx meiden voor jullie reacties...ik ben bezig met een volgende vervolg..

17-08-2005, 16:15
Wil je ook koffie of thee Anies, vraag ik. Nee dank je, ik heb net gehad. Anissa is ook Marokkaanse alleen komt zij uit Rabat, ze is arabische en ik ben net als Fouad een rifijn. We komen wel allebei uit een verschillende volk, maar de taal is op een paar klemtonen na precies het zelfde. Mijn ouders komen uit Kasita en zijn ouders uit Nador.
Maar doordat beide ouders mijn ouders in Nador zijn opgegroeid is er bijna geen verschil.
En wordt er mij niks gevraagd? Fouad kijkt me met grote ondeugende ogen aan, zeg het maar, wat wil je drinken? Met een big smile op zijn gezicht antwoordt hij; hetzelfde als wat jij neemt schoonheid, ik geef hem een knipoog en loop naar de koffiemachine en haal er twee extra sterke koffie uit, heerlijk.

Het is vandaag vrijdag en dus een korte dag voor mij. Op woensdag ben ik altijd vrij en op vrijdag werk ik maar tot half een zodat ik de middagsalaat in de moskee kan verrichten.
Ik ben best best streng religeus opgevoed, mijn ouders zijn zelf ook streng opgevoed en wat hun geleerd hebben van hun ouders heb ik weer van hen geleerd.
De ochtend vliegt voorbij, om elf uur heb ik overleg met wat andere bijstandsambtenaren. Om een uur zijn we eindelijk klaar haastend naar mijn bureau pak ik snel mijn spullen in zodat ik er snel vandoor kan. Zal ik je brengen, hoor ik Fouad vragen. Vragend kijk ik hem aan en vraag; waarheen? Nou naar de moskee natuurlijk! Met een smile op mijn gezicht kijk ik hem aan en zeg beslama.
Fouad begrijpt best dat dat niet kan en doet er daarom ook zo sarcastisch over.

Asjeblieft meiden, ik moet gaan werken maar ik beloof jullie dat er gauw een veel langer vervolg staat..

17-08-2005, 16:17
oke en thanxxxxxxxxxx

Pagina's : [1] 2 3 4