Bekijk volle/desktop versie : wie gaat er emigreren naar Marokko?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

14-08-2005, 17:52
Salam alaikoem,

Wie gaat er ooit emigreren naar Marokko of wie kent er iemand die is geëmigreerd naar Marokko? En heeft die het daar naar zijn zin?

Ik wil zelf ook ooit leven in Marokko insha'Allah en ik had graag zoveel mogelijk informatie, voor-en nadelen, meningen gehoord van mensen die daar ervaring meehebben.

bedankt bij voorbaat!
Mona2

14-08-2005, 17:57


Salaam alaykoem ,

Wij willen inchALLAH ook ooit gaan...maar helaas weet ik niet hoe het leven daar is..

Wasalaam

14-08-2005, 18:12
Ik heb een zusje van 23 en die gaat volgend jaar ook terug naar marokko. Ze is met een man getrouwd (getrouwd op papier, bruiloft is volgend jaar) die niet in nederland wil komen wonen, Hij heeft het financieel meer dan goed in marokko en is enig kind. Mijn zusje heeft geen moment getwijfeld of ze het wel of niet zou doen. Ze heeft hem en zijn familie heel goed leren kennen en ze wordt echt op handen en voeten gedragen door haar schoonfamilie. Ze heeft een pracht van een huis inclusief huishoudster en kokkin. Ik denk dat ik het wel moeilijk zou vinden om mijn familie achter te laten maar als ik mijn huidige man in marokko was tegengekomen en ik zou financieel niets tekort komen dan zou ik het ook doen.

14-08-2005, 18:53

Citaat door waterlelie:
Ik heb een zusje van 23 en die gaat volgend jaar ook terug naar marokko. Ze is met een man getrouwd (getrouwd op papier, bruiloft is volgend jaar) die niet in nederland wil komen wonen, Hij heeft het financieel meer dan goed in marokko en is enig kind. Mijn zusje heeft geen moment getwijfeld of ze het wel of niet zou doen. Ze heeft hem en zijn familie heel goed leren kennen en ze wordt echt op handen en voeten gedragen door haar schoonfamilie. Ze heeft een pracht van een huis inclusief huishoudster en kokkin. Ik denk dat ik het wel moeilijk zou vinden om mijn familie achter te laten maar als ik mijn huidige man in marokko was tegengekomen en ik zou financieel niets tekort komen dan zou ik het ook doen.
Je zus heeft goed gehandeld.

15-08-2005, 00:24


Ik weet niet of ik in marokko kan leven, als je hele leven hier hebt gewoond.. is moeilijk hoor.. of ik moet super rijk zijn...

19-08-2005, 18:01
salaam zuster,

ik ben insa allah van plan om ooit te emigreren naar Marokko
enkel en alleen omdat ik het gevoel hier krijg dat je niet meer
welkom bent. je wordt raar aangekeken omdat je een hijaab draagt
je kan geen werk vinden omdat je moslim bent. zodra er een broeder of zuster
iets heeft gedaan dan wordt ook jij erop aangekeken.

ik hoop insa allah voldoende te kunnen sparen om mijn leven in de toekomst door te
zetten in Marokko.

19-08-2005, 19:06

Citaat door nouema:
salaam zuster,

ik ben insa allah van plan om ooit te emigreren naar Marokko
enkel en alleen omdat ik het gevoel hier krijg dat je niet meer
welkom bent. je wordt raar aangekeken omdat je een hijaab draagt
je kan geen werk vinden omdat je moslim bent. zodra er een broeder of zuster
iets heeft gedaan dan wordt ook jij erop aangekeken.

ik hoop insa allah voldoende te kunnen sparen om mijn leven in de toekomst door te
zetten in Marokko.
in marokko kunnen ze ook wat van hoor

19-08-2005, 19:07

Citaat door islamwoman:
Ik weet niet of ik in marokko kan leven, als je hele leven hier hebt gewoond.. is moeilijk hoor.. of ik moet super rijk zijn...
ik heb niet heel mijn leven hier gewoont (ik woon pas 13 jaar hier) en ik zal niet eens tweifelen om naar marokko te gaan

19-08-2005, 20:40

Citaat door tangia21:
in marokko kunnen ze ook wat van hoor
ja maar lieverd daar wordt je niet aangekeken voor het feit dat jij een hoofddoek draagt en dat dat je even slecht maakt als een broeder die de fout ingaat door bijvoorbeeld een tasje van een oud vrouwtje te stelen of doordat hij in aanmerking is gekomen voor mishandeling. dat is hier in Nederland wel het geval en dat is nou jammer

19-08-2005, 20:47
Ik wil inchallah wel jong terug, aangezien ik zowel Marokkaanse als Nederlandse Nationaliteit heb, kan ik altijd terug komen inchallah. Maar eerst een aantal jaren hard werken hier en dan naar lbled

21-08-2005, 14:18
Nouema, wat jij daar aanhaalt zijn ook één van de redenen waarom ik naar marokko wil emigreren...maar mijn belangrijkste reden eijnmijn kinderen, ik wil zo graag dat mijn kinderen tot echte praktiserende moslims opgroeien insha'Allah..en ik heb het gevoel dat ze in Marokko daar meer kans tot hebben..ik kan het verkeerd hebben, maar daarom leg ik mijn lot in Allah's handen en smeek ik tot Hem ons de juiste keuze te helpen maken.

wasalam

21-08-2005, 14:31
In Marokko zou ik niet kunnen leven...de mentaliteit en ongerechtheid staat me absoluut niet aan. Wij zijn wel van plan om insch'allah naar Maleisie te emigreren, over 5-7 jaar hopen wij alles rond te hebben...
Redenen om uit NL weg te gaan zijn de zelfde als boven bescheven, ook het weer is een punt...

21-08-2005, 14:33



Citaat door smurfi:
In Marokko zou ik niet kunnen leven...de mentaliteit en ongerechtheid staat me absoluut niet aan. Wij zijn wel van plan om insch'allah naar Maleisie te emigreren, over 5-7 jaar hopen wij alles rond te hebben...
Redenen om uit NL weg te gaan zijn de zelfde als boven bescheven, ook het weer is een punt...
Maleisie das heel wat anders he..succes meid..moge Allah jullie bijstaan,

Wasalaam

21-08-2005, 14:40

Citaat door Sistaaa:
Maleisie das heel wat anders he..succes meid..moge Allah jullie bijstaan,

Wasalaam
Juist omdat hetheel anders is willen wij daar naartoe

21-08-2005, 16:44
smurfi, heb je daar familie of zo? want helemaal alleen als gezin naar een nieuw land emigreren lijkt me echt moeilijk. vertel eens.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16