Bekijk volle/desktop versie : mensen, mensen ,mensen



13-08-2005, 22:42
wat ik heb gemerkt is dat de laatste jaren makkelijk over wordt gestapt van een huwelijk naar scheiding

in de ergste gevallen na een par maanden, dan vinden de bruidsparen dat het niet meer gaat en dit en dat...

ik vraag me af of er nog mannen of vrouwen zijn die geduld hebben, en die weten dat niet alles rozengeur en manenschijn zal zijn.

ze zeggen wel eens... als je ziet dat een man en een vrouw langdurig bijmekaar zijn, dan moet je weten dat een ervan geduld heeft.

maar nu heeft niemand geduld, d;r hoeft maar wat te gebeuren of ze zien scheiding als oplossing voor hun problemen .

en als je de woorden van ALLAH herrinnert...INNA ALLAHOE MA3A ASSABIRIENA dan zal jou dat eigenlijk meer kracht en geduld geven om door te zetten in je huwelijk en voor je kinderen als die er al zijn, en weten dat je geduld niet voor niets is geweest maar dat jou beloning op jou staat te wachten op jaum alqijama inshaalah.

so ik heb weer mijn zegje gedaan voor vandaag, en ben benieuwd naar jullie reacties.

salaamoe alaikoem.

13-08-2005, 22:45


salaam

ik heb mijn onderwerp effe nagelezen, en ik wil mezelf effe corrigeren, ik geef namelijk aan dat NIEMAND GEDULD MEER HEEFT, maar die woorden wil ik terugnemen, want tuurlijk zijn er nog mensen met geduld elhamdoelilah, maar ze zijn er wel in de minderheid.

salaam

14-08-2005, 21:54
Ik geef je gelijk het is tegenwoordig niet normaal zoveel mensen er scheiden.

Men heeft geen sbar meer en wat ik jammer vind is dat tegenwoordig steeds meer zusters hun beklag op marokko.nl plaatsen.

De reacties van broeders en zusters is dan vaak :Scheiden.

Layster je kan inderdaad merken dat we aan het integriren zijn.

Er is geen sbar meer

14-08-2005, 22:37
Niemand weet wat er daadwerkelijk gespeeld heeft in dat huwelijk, dus waarom zeggen dat ze weinig geduld met elkaar hebben gehad..

16-08-2005, 12:56



Citaat door AlZawahiri:
Vinden jullie het gek! Meiden van 15 á 16 jaar praten tegenwoordige alleen maar over trouwen en kinderen krijgen alsof dat een spelletje is.
JUIST precies ze weten gewoon niet wat en huwelijk is of inhoudt zedenken ooh is dan ben ik lekker bij en jonge maare veder zal het nooit lukken als je niet weet wat het inhoudt, enm dat je man moet gehoorzamen en etc etc

27-08-2005, 20:25
salaam wa 3likom

jaaaa veeeeeel mensen scheiden deze tijd
dat s wel jammer als je het zo hoort .....
er moet een iemand sbar hebben of de man of de vrouw....anders lukt het nooit in het de
huwelijk een ruzie komt er alltijd...

beslama&thalla

27-08-2005, 21:01
Salaam dames,

ik ben het wel eens met jullie dames die vinden dat er te makkelijk word omgegaan met het huwelijk. Ik denk dat het grotendeels komt door mannen of vrouwen die getrouwd zijn om 1 reden en dat kan of geld of papieren zijn.

Mijn broer ligt nu in scheiding en geloof mij maar als er iemand is die er saber heeft dan is hij het wel. De enige reden dat hij voor zich hield om te blijven was zijn dochtertje, zij is alles voor hem.
Toen hij nog werkte en een goede inkomen en een goede baan had was hij geweldig volgens zijn vrouw maar nu hij in de wao zit en afgekeurd is, is hij niks meer waard. niks anders doen dan tegen iedereen zeggen dat ze geen geld heeft om te eten maar vervolgens wel elk jaar op vakantie gaan naar haar familie en bergen met cadeautjes meenemen en dan ging mijn broer niet eens mee!!!!!

Kortom ik geloof in het feit dat degene die saber heeft of heeft gehad er veel voor terug krijgt want iemand die voor niks een kind bij haar vader vandaan houd die zal haar straf nog krijgen insallah.

Ik ben nu niet bezig met de dames af te kraken, maar iedereen zit weleens in een crisis en met saber en samenwerken kom je er wel uit. Niet altijd dat ben ik mij ook bewust maar scheiding moet een uiterste middel zijn want ik ken genoeg vrouwen en meiden die later spijt hadden en nog hebben.

Sterkte voor iedereen die nu in een scheiding ligt en voor diegene die er over nadenken om te scheiden denk er alsjeblieft nog een keer over na want je doet er veel mensen pijn mee.


Wa salaamoe alaikoem wa rahmatoe allahi wa barakatoehoe

28-08-2005, 02:21

Citaat door HaagseHafida:
Niemand weet wat er daadwerkelijk gespeeld heeft in dat huwelijk, dus waarom zeggen dat ze weinig geduld met elkaar hebben gehad..
Ja, precies. Soms is het namelijk geen kwestie van geduld meer..