Bekijk volle/desktop versie : Niet Gescheiden Op Papier



Pagina's : [1] 2 3

13-08-2005, 20:08
Salaam beste mensen

Ik zit met een probleem en vroeg mij af of er meer dames zijn die hetzelfde probleem hebben als ik.
Nou mijn probleem is namelijk het volgende ik ben bijna 6 jaar getrouwd heb een kind, nou hebben mijn man en ik problemen en is hij ervan door gegaan , dus wij leven nu in principe gescheiden.
er is teveel gebeurd en ik weet gewoon zeker dat we niet meer bij elkaar komen.
Nu heb ik een hele aardige jongenman leren kennen (we hebben geen relatie hoor) die heel serieus is en graag met mij en mijn kindje verder wil leven en hij wil dus ook trouwen (hij is echt supper lief) , nou is mijn probleem dus dat ik nog niet gescheiden ben , en mijn ex heb ik al een tijd niet meer gesproken dus weet niet wat ik moet doen.
En om hem zomaar effe op te bellen en te vragen of hij mij mijn scheiding wil geven kan niet.
Want ik ben bang dat hij argwaan krijgt, want dan kan ik naar mijn scheiding fluiten.
En dan komt er nog eens bij dat het niet meer in nederland mogelijk is om te scheiden maar alleen in marokko.

Nou zou ik graag willen weten of er meer dames met dezelfde probleem zitten en hoe ze dat hebben opgelost of niet?

alvast vriendelijk bedankt voor jullie aandacht

13-08-2005, 20:57



Citaat door hassanb9:
salaam sakina
ik denk dat het na 3jaar automatisch vervalt daarmee bedoel ik huwlijkakte maar voor de zekerheid ken je beter naar het marokaans consulaat gaan en daar vragen en inschallah lukt het wel wens je succes en allah ie3awen
salaam ou3alaikom wr wb
Sokran hassanb9
Voor jou reactie ,en ik wist niets van die regel van 3 jaar , ik ga het zeker navragen.
in ieder geval bedankt

ps. weet iemand misschien of het weer mogelijk is om in nederland te scheiden, owant ik had hier ergens gelezen op de forum dat ze daar mee bezig waren om het weer mogelijk te maken?
alvast bedankt

13-08-2005, 23:16
as selaammoe 3laikoem wa rahamtoelahi warabaraktoe
beste zuster

mijn moeder is ook gescheiden met me vader en die is ook niet via papieren gescheiden!
en ze hebben ook niet veel contact met elkaar,
het beste is om inderdaad naar de consulaat te gaan en daar vragen
moge allah jou helpen amien

wa selaammoe 3lailikoem wa rahmatoelahi warabarkatoe (je zuster)

13-08-2005, 23:33
Sokran lieve zeist-moslima voor jou reactie,

maar wil jou vader jou moeder geen scheiding geven? of heeft zij het net als ik nooit gevraagd?

Alvast bedankt

14-08-2005, 00:06


graag gedaan zuster,

ik weet het ook niet,
maar ik verzoek je wel om je kindje regelmatig bij zijn/haar vader te brengen.
ik had vroeger ook niet veel contact met hem, maar daar had ik zeker spijt van.
en ik denk dat jou kindje het zelfde overkomt!

ghair inshallah
allah weet het beste!

ma3a selaam

14-08-2005, 00:08
en haar/zijn vader heeft het recht om hem te zien eigelijk!

14-08-2005, 17:16

Citaat door sakina40:
Salaam beste mensen

Ik zit met een probleem en vroeg mij af of er meer dames zijn die hetzelfde probleem hebben als ik.
Nou mijn probleem is namelijk het volgende ik ben bijna 6 jaar getrouwd heb een kind, nou hebben mijn man en ik problemen en is hij ervan door gegaan , dus wij leven nu in principe gescheiden.
er is teveel gebeurd en ik weet gewoon zeker dat we niet meer bij elkaar komen.
Nu heb ik een hele aardige jongenman leren kennen (we hebben geen relatie hoor) die heel serieus is en graag met mij en mijn kindje verder wil leven en hij wil dus ook trouwen (hij is echt supper lief) , nou is mijn probleem dus dat ik nog niet gescheiden ben , en mijn ex heb ik al een tijd niet meer gesproken dus weet niet wat ik moet doen.
En om hem zomaar effe op te bellen en te vragen of hij mij mijn scheiding wil geven kan niet.
Want ik ben bang dat hij argwaan krijgt, want dan kan ik naar mijn scheiding fluiten.
En dan komt er nog eens bij dat het niet meer in nederland mogelijk is om te scheiden maar alleen in marokko.

Nou zou ik graag willen weten of er meer dames met dezelfde probleem zitten en hoe ze dat hebben opgelost of niet?

alvast vriendelijk bedankt voor jullie aandacht
Allah ma3ak oughti..

Richt je tot Allah en doe Salaat al-istigaara, laat je ouders evt. contact met hem opnemen en dan gayr inchAllah.

14-08-2005, 17:18

Citaat door sakina40:
Sokran hassanb9
Voor jou reactie ,en ik wist niets van die regel van 3 jaar , ik ga het zeker navragen.
in ieder geval bedankt

ps. weet iemand misschien of het weer mogelijk is om in nederland te scheiden, owant ik had hier ergens gelezen op de forum dat ze daar mee bezig waren om het weer mogelijk te maken?
alvast bedankt
Ik geloof dat het wel mogelijk is zuster. Ze schijnen er ook niet moeilijk over te doen. Je zou echter wel een advocaat moeten hebben Allahoe a3lam. Maar daarnaast moet je zeker nog in Marokko scheiden. Want hier krijg je alleen een Nederlandse scheiding, dat is incompleet.

Wa Allahoe a3lam.

14-08-2005, 19:18
bij me nicht duurder het 4 jaar voordat ze naar consulaat ging om te kunnen scheiden.

er moesten toen ook veel getuigen mee

dat is ongeveer een jaar gelden,maar beter kun je het zelf bij een consulaat vragen

wens je veel sterkte meid

14-08-2005, 22:25
[QUOTE=slimblondje]bij me nicht duurder het 4 jaar voordat ze naar consulaat ging om te kunnen scheiden.

BESTE SLIMBLONDJE is jou nicht in marokko gescheiden of hier in nederland?
en hoe heeft ze het eindelijk voor mekaar gekregen dat hij toch instemde met de scheiding ?

En sokran beste broeders en zusters voor jullie reactie en steun , en ik hoop ook inshallah dat het ook geen problemen voor mij zal opleveren, en wat mijn ouders betreft die hadden hem al eerder (een tijdje geleden) gevraagd om mij mijn scheiding te geven , en hij zei dat hij dat zou doen maar ik heb nog steeds niets gezien.

Dus ik hoop dat hij zelf op den duur zal inzien dat het het beste is , zodat wij gewoon ieder zijn eigen leven weer kan opbouwen.

En lieve CasualMe ik weet dat ze hier niet moeilijk doen om een nederlandse scheiding, maar vroeg me af of het hier in de marokkaanse consulaat alweer mogelijk is om in het marokkaans te scheiden , want dat hadden ze toch afgeschaft die sukkels.
Sokran bezaf

15-08-2005, 19:53
http://www.mvvn.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemi d=51

16-08-2005, 00:21

Citaat door ChiCa!:
http://www.mvvn.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemi d=51
Bedankt lieve ChiCa

16-08-2005, 02:59



Citaat door sakina40:
Salaam beste mensen

Ik zit met een probleem en vroeg mij af of er meer dames zijn die hetzelfde probleem hebben als ik.
Nou mijn probleem is namelijk het volgende ik ben bijna 6 jaar getrouwd heb een kind, nou hebben mijn man en ik problemen en is hij ervan door gegaan , dus wij leven nu in principe gescheiden.
er is teveel gebeurd en ik weet gewoon zeker dat we niet meer bij elkaar komen.
Nu heb ik een hele aardige jongenman leren kennen (we hebben geen relatie hoor) die heel serieus is en graag met mij en mijn kindje verder wil leven en hij wil dus ook trouwen (hij is echt supper lief) , nou is mijn probleem dus dat ik nog niet gescheiden ben , en mijn ex heb ik al een tijd niet meer gesproken dus weet niet wat ik moet doen.
En om hem zomaar effe op te bellen en te vragen of hij mij mijn scheiding wil geven kan niet.
Want ik ben bang dat hij argwaan krijgt, want dan kan ik naar mijn scheiding fluiten.
En dan komt er nog eens bij dat het niet meer in nederland mogelijk is om te scheiden maar alleen in marokko.

Nou zou ik graag willen weten of er meer dames met dezelfde probleem zitten en hoe ze dat hebben opgelost of niet?

alvast vriendelijk bedankt voor jullie aandacht
Mijn zus zit met hetzelfde probleem... zij heeft een advocaat ingeschakeld... en die zei dat alles tussen 6 mnd tot een jaar geregeld is ..mocht hij niet mee willen werken... en in dat geval zal hij ook heeeeeel veeeeeeeel moeten gaan dokken!!

Maar het gaat uiteindelijk om die scheiding... ik zou met een marokkaanse advocaat gaan babbelen... die kan je het beste alles vertellen... ik hoop dat je een NL paspoort hebt...dan zal die je ook niet daar kunnen houden...

succes en ik hoop dat alles goed komt... insha allah

baai baai... mocht je vragen hebben je kan me altijd pmen!!

16-08-2005, 03:01

Citaat door sakina40:
[QUOTE=slimblondje]bij me nicht duurder het 4 jaar voordat ze naar consulaat ging om te kunnen scheiden.

BESTE SLIMBLONDJE is jou nicht in marokko gescheiden of hier in nederland?
en hoe heeft ze het eindelijk voor mekaar gekregen dat hij toch instemde met de scheiding ?

En sokran beste broeders en zusters voor jullie reactie en steun , en ik hoop ook inshallah dat het ook geen problemen voor mij zal opleveren, en wat mijn ouders betreft die hadden hem al eerder (een tijdje geleden) gevraagd om mij mijn scheiding te geven , en hij zei dat hij dat zou doen maar ik heb nog steeds niets gezien.

Dus ik hoop dat hij zelf op den duur zal inzien dat het het beste is , zodat wij gewoon ieder zijn eigen leven weer kan opbouwen.

En lieve CasualMe ik weet dat ze hier niet moeilijk doen om een nederlandse scheiding, maar vroeg me af of het hier in de marokkaanse consulaat alweer mogelijk is om in het marokkaans te scheiden , want dat hadden ze toch afgeschaft die sukkels.
Sokran bezaf
je kan niet in nederland scheiden ... wel trouwen

ze maken het alleen maar moeilijker in nederland en makkelijker in marokko

16-08-2005, 18:25
Bedankt lieve oogje4jou , maar jij zegt jou zus is ook bezig met haar scheiding he?
Is ze bezig met de marokkaanse scheiding?
En ik heb een nederlandse paspoort dus in dat geval kan hij mij niet in marokko tegenhouden he of beter gezegd daar achterhouden??????
dat wist ik niet
Sokran bezaf schat

Pagina's : [1] 2 3