Bekijk volle/desktop versie : Vanwaar die haat?



Pagina's : [1] 2

10-08-2005, 17:01
Ik heb even een vraagje, waarom hebben de meeste marokkanen een hekel aan Nederland, ik merk dit vooral bij de jongere marokkanen. Bijvoorbeeld de mentaliteit van: Ik verdien me centen in kaasland en ga daarna een villa bouwen in Marokko. Wat heeft Nederland jullie aangedaan vraag ik me af, toen jullie ouders hier kwamen kregen ze onderdak en vonden ze werk.

Dat ze wonen in een achterstandswijk kan je Nederland niet kwalijk nemen, dat deden ze in Marokko ook al anders zou je niet weg gaan, toch? De sociale voorzieningen voor jullie zijn hier veel beter dan in Marokko.

Uiteraard niet alles is rozegeur en manenschijn maar waarom hoor ik nooit zulke negatieve uitingen naar Nederland in mijn, onder dwang naar Nederland geïmmigreerde, vervolgens bij een boer in de schuur gedumpte tot op het bot gediscrimmineerde, indonesische familie? Mijn oma is dankbaar dat ze hier nu een bestaan heeft opgebouwt en laat het verleden achter zich, hetzelfde geld voor mijn ooms en tantes.

En waarom voelt mijn oma zich niet veilig als zij een groepje marokkanen op haar af ziet lopen, en wel veilig als datzelfde groepje chinezen zouden zijn?

Het feit dat jullie zeggen: Nederland scheert ons over 1 kam alleen al is generalisatie en denken jullie nou echt niet dat het misschien een gevolg van iets kan zijn? Ik persoonlijk zou het geweldig vinden als de multiculturele samenleving zou werken.

10-08-2005, 17:05


Wat dacht je van al die discriminatie en haat om ons heen? Ik persoonlijk vind dat de Nederlandse samenleving ons gewoon echt het gevoel geven dat wij Marokkanen zijn...
En wat je zegt over dat omaatje en die groep Marokkanen....vind ik echt bagger..
Voor hetzelfde geldt dat ze zich niet veilig voelt door een groep Nederlandse hardcore aanhangers..

En jah je hebt gelijk...toen onze opa's en oma's naar Nerderland kwamen kregen zo onderdak...voedsel..ze werden onderhouden...en in ruil daarvoor moesten zij werken...maar jah...als ik zo kijk zijn de tijden veranderd


10-08-2005, 17:12
Ja dat is ze ook, en dat heeft ook een oorzaak, waarom omdat ze negatief in het nieuws staan net als jullie, wat ik ook kut vind trouwens.

En ja er is discriminatie en haat om jullie heen, maar van jullie kant is er net zo goed haat en discriminatie tegenover nederlanders. En die haat en discriminatie wordt groter, en nee niet omdat elke Nederland een extreem rechts denkend persoon is. Links wint niet voor niets steeds meer stemmen. Dat heeft een oorzaak, het is een feit dat allochtone jongeren vaker in aanraking komen met justitie dan autochtone jongeren.
Ik heb de verslagen zelf onder ogen gehad dus kom niet met het verhaal dat het speculatie is.

Dat er discriminatie en haat om jullie heen heerst los je niet op door Nederlanders en Nederland te vervloeken, daarmee woeker je het alleen aan. Toon het tegenbeeld laat zien dat jullie wél harde werkers zijn, dat jullie niet allemaal crimineel zijn. En ja dat is heel moeilijk dat weet ik zelf ook, zeker omdat de media smult van alle haat die in Nederland heerst. Maar er moet een keer een begin komen aan een vredelievende samenleving en dat bereik je nooit met haat.

10-08-2005, 17:43
Ik denk dat Justitie gewoon jarenlang de fout heeft gemaakt dat ze jonge mannetjes in de steden niet goed hebben aangepakt die rottigheid uithalen en mensen lastig vallen... En sommige autochtonen baseren nu hun hele beeld van Marokkanen op wat een paar gastjes doen. Daarnaast heb je natuurlijk die aanslagen de afgelopen jaren wat ook weer Moslims in de beklaagdenbank zet, dat is gewoon pech, weinig aan te doen.

Dus dat veroorzaakt volgens mij de negatieve emoties van een aantal autochtonen. En wat Marokkanen op hun beurt betreft, als je het gevoel hebt dat je negatief wordt bekeken en niet wordt gewaardeerd, dan gaan mensen zelf ook haten, dat is een zelfde soort emotie ter zelfverdediging.

Mensen zijn emotioneel, maar ze vergeten ook snel. Men is nu helemaal vergeten dat het altijd gewoon best prima ging (vind ik dan zelf, ik kom uit Rotterdam, ik heb me er nog nooit druk om gemaakt). Misschien zullen we ooit ook weer vergeten dat het nu wat minder gaat met de emoties in de samenleving. Vroeger vond iedereen het prima, en er is weinig veranderd. Het is hier toch best mooi? Er zijn wel wat nadelen en er gaan dingen mis maar welk land heeft dat niet? Er is geen oorlog, iedereen heeft werk of een uitkering, elk geloof is toegestaan, weinig terroristische aanslagen, goede voorzieningen... Best ok.

Ik ben wel teleurgesteld in de mensen die alleen maar negatief kunnen denken, maar het is denk ik een trend van deze tijd die wel weer over gaat. Over 2 jaar is Verdonk weg en dan gaat het waarschijnlijk direct een stuk beter.

10-08-2005, 17:53



Citaat:
Dat heeft een oorzaak, het is een feit dat allochtone jongeren vaker in aanraking komen met justitie dan autochtone jongeren.
Ik heb de verslagen zelf onder ogen gehad dus kom niet met het verhaal dat het speculatie is.
Ik geloof dat best. Maar is in deze verslagen gecompenseerd voor sociale klasse en opleidingsniveau van de jongeren? Het is mijn gevoel dat veel probleemjongeren in de steden uit arme gezinnen komen. En dat je ook meer criminaliteit zal zien, wanneer je kijkt naar jongeren in dezelfde situaties maar dan autochtoon.

Statistieken en cijfers kunnen misleidend zijn zonder een goed model van wat er werkelijk invloed heeft. Als je niets weet van roken zou je bijvoorbeeld kunnen concluderen dat een stinkende adem leidt tot longkanker omdat je deze effecten beide waarneemt. Maar misschien is er een gemeenschappelijke factor in het spel. Ik mis een beetje die analytische blik in veel berichtgeving de laatste jaren.

10-08-2005, 18:01
jazeker is dit opgenomen in het verslag, het was geen onderzoek om uit te vissen of allochtonen daadwerkelijk crimineler zijn. Het ging over criminaliteit in de verschillende sociale klassen. En die klassen werden weer onderverdeeld in autochtoon en allochtoon, waaronder weer verschil werd gemaakt tussen de grootst vertegenwoordigde allochtonen gemeenschappen in Nederland: Surinamers, Antillianen, Marokkanen en Turken. Wat ik vreemd vind eigenlijk, ik ben dan toch ook wel benieuwt hoe crimineel bijvoorbeeld een chinees is,

want het totaal cijfer van de allochtonen wordt niet enkel bepaald door surinamers antillianen turken en marokkanen. Dus ik geef toe dat het wel een beetje een vertekend beeld geeft, maar goed dat doen bijna alle onderzoeken.

10-08-2005, 18:10
OK bedankt voor de reply verwardness.

10-08-2005, 22:22
Ik haat niet...

En ik probeer om te bewijzen dat niet alle marokanen hetzelfde zijn, want dat zijn ze niet en dat mogen ze weten ook. Toevallig omdat ik als marokkaan ben geboren hoef ik nog geen label op me te hebben...

en ik kan het goed vinden met zowel marokkanen én nederlanders. Ik heb daar geen problemen mee. (A)

10-08-2005, 22:26
iedereen is anders.. je hebt marokanen die ... zijn, je hebt ook nederlanders die ... zijn.. je moet daarom ook nooit iedereen over 1 kamp scheren.. beoordeel iemand op de persoon die die is en op zijn daden, niet op huidskleur, kleding. geslacht of religie..

11-08-2005, 01:23

Citaat door verwardness:
Ik heb even een vraagje, waarom hebben de meeste marokkanen een hekel aan Nederland, ik merk dit vooral bij de jongere marokkanen. Bijvoorbeeld de mentaliteit van: Ik verdien me centen in kaasland en ga daarna een villa bouwen in Marokko. Wat heeft Nederland jullie aangedaan vraag ik me af, toen jullie ouders hier kwamen kregen ze onderdak en vonden ze werk.

Dat ze wonen in een achterstandswijk kan je Nederland niet kwalijk nemen, dat deden ze in Marokko ook al anders zou je niet weg gaan, toch? De sociale voorzieningen voor jullie zijn hier veel beter dan in Marokko.

Uiteraard niet alles is rozegeur en manenschijn maar waarom hoor ik nooit zulke negatieve uitingen naar Nederland in mijn, onder dwang naar Nederland geïmmigreerde, vervolgens bij een boer in de schuur gedumpte tot op het bot gediscrimmineerde, indonesische familie? Mijn oma is dankbaar dat ze hier nu een bestaan heeft opgebouwt en laat het verleden achter zich, hetzelfde geld voor mijn ooms en tantes.



En waarom voelt mijn oma zich niet veilig als zij een groepje marokkanen op haar af ziet lopen, en wel veilig als datzelfde groepje chinezen zouden zijn?

Het feit dat jullie zeggen: Nederland scheert ons over 1 kam alleen al is generalisatie en denken jullie nou echt niet dat het misschien een gevolg van iets kan zijn? Ik persoonlijk zou het geweldig vinden als de multiculturele samenleving zou werken.
Nederland heeft een hekel aan ons en daarom hebben velen haat jegens Nederland. Tuurlijk zijn er slechte marokkanen, maar ze scheren iedereen over een kam. En we worden overal gediscrimineerd. En dan vraag jij je af waar die HAAT vandaan komt.

En wat als wij villa's bouwen in MArokko, we werken er toch voor. Wij zeggen er toch ook niks van als Hollanders villa's bouwen in Frankrij en Spanje. Of ben je soms jaloers.

Trouwens jij met niet praten want jij weet niet hoe zwaar onze ouders het hier hadden toen ze hier kwamen!

En mensen als jouw oma zijn oorzaak van al die haat tegen ons.

11-08-2005, 02:16
Wat zeg je daar?! MIJN oma is de reden voor al die haat?! Mijn oma is de pestpokke in gediscrimineerd toen ze hier kwam, ze was een vieze poep chinees en moest maar weer terug naar de 'kolonie' want die poepchinezen moesten ze hier niet, en dan ga je mij vertellen dat m'n oma haat naar jullie toe heeft en veroorzaakt. Gast serieus denk na voordat je spreekt en ga geen onzin verkopen. Met haat los je zoizo niks op, om te zeggen Ja jullie haten ons, dus wij haten jullie! is wel erg makkelijk en kortzichtig heh.

en ik quote:

Tuurlijk zijn er slechte marokkanen, maar ze scheren iedereen over een kam

Goh, wat doe jij daar dan?! Dat soort opmerkingen schiet je niks mee op, en hoe komt het dat IEDEREEN jullie over 1 kam scheert.. Daar al over nagedacht?? Kijk ook even naar jezelf voordat je andere mensen beoordeelt. Generalisatie is zoizo een bitch hoe je het ook went of keert, van welke kant het ook komt, lossen we niks mee op, toch?

En nee ik ben niet jaloers, en zeker zijn er marokkanen die voor hun geld werken om in marokko een villa te kopen, tof voor ze. Maar ik hoor vaak genoeg van marokkaanse jongeren in de buurt dat ze: ff kaasieland gaan uitmelken en met hun drugs geld een villa gaan kopen, want alle nederlanders zijn toch kxnkerlijers

en mijn vraag is waarom denken hun zo, wat de fok is er zo mis met nederland.

ps. mijn oma heeft haat voor niemand zelfs niet de jappen die haar en mijn familie hebben mishandelt, opgesloten en praktisch laten verhongeren, dus beter oordeel je niet over situaties en mensen waar je totaal geen verstand van hebt

11-08-2005, 09:25
jeetje, topic vol haat.

haat verhelp je niet met haat. Jullie weten dat allemaal best, maar dat willen enkele van jullie zo te zien eventjes vergeten.

xxxxxxxxxa, als jij het echt vind dat nederland 'ons' haat en daar nou echt zo mee zit... waarom reageer je dan vol haat op deze topic? Wie gaat er in hemelsnaam lopen oordelen over iemands familielid waar je totaal geen weet van hebt???????!!!!

Denk voordat je iets zegt...!

11-08-2005, 09:33



Citaat door verwardness:
Ik heb even een vraagje, waarom hebben de meeste marokkanen een hekel aan Nederland, ik merk dit vooral bij de jongere marokkanen. Bijvoorbeeld de mentaliteit van: Ik verdien me centen in kaasland en ga daarna een villa bouwen in Marokko. Wat heeft Nederland jullie aangedaan vraag ik me af, toen jullie ouders hier kwamen kregen ze onderdak en vonden ze werk.

Dat ze wonen in een achterstandswijk kan je Nederland niet kwalijk nemen, dat deden ze in Marokko ook al anders zou je niet weg gaan, toch? De sociale voorzieningen voor jullie zijn hier veel beter dan in Marokko.

Uiteraard niet alles is rozegeur en manenschijn maar waarom hoor ik nooit zulke negatieve uitingen naar Nederland in mijn, onder dwang naar Nederland geïmmigreerde, vervolgens bij een boer in de schuur gedumpte tot op het bot gediscrimmineerde, indonesische familie? Mijn oma is dankbaar dat ze hier nu een bestaan heeft opgebouwt en laat het verleden achter zich, hetzelfde geld voor mijn ooms en tantes.

En waarom voelt mijn oma zich niet veilig als zij een groepje marokkanen op haar af ziet lopen, en wel veilig als datzelfde groepje chinezen zouden zijn?

Het feit dat jullie zeggen: Nederland scheert ons over 1 kam alleen al is generalisatie en denken jullie nou echt niet dat het misschien een gevolg van iets kan zijn? Ik persoonlijk zou het geweldig vinden als de multiculturele samenleving zou werken.
Ja helemaal gelijk. Er is absoluut geen enkele wil bij veel Marokkanen. Als het het ene argument niet is komt er wel een ander argument uit de toverhoed tevoorschijn om te kankeren. Men heeft kennelijk gedacht dat Nederland een heilstaat is waar goud op straat ligt. Met die gedachten schijnen hun ouders hier gekomen te zijn en helaas, Nederland blijkt net als elk ander land niet zo volmaakt.
Wat een deceptie ! Hoe men dat inpassen? Dat kan dus niet, dus komt de Heilstaat Marokko, en liefst nog S.A. en helemaal het liefst het ideale Paradijs van M.B. uit de toverkast te voorschijn om eens lekker op dat klote landje te kankeren.
Dat zet men vaker bij ontheemden.

11-08-2005, 09:35

Citaat door verwardness:
Ik heb even een vraagje, waarom hebben de meeste marokkanen een hekel aan Nederland, ik merk dit vooral bij de jongere marokkanen. Bijvoorbeeld de mentaliteit van: Ik verdien me centen in kaasland en ga daarna een villa bouwen in Marokko. Wat heeft Nederland jullie aangedaan vraag ik me af, toen jullie ouders hier kwamen kregen ze onderdak en vonden ze werk.

Dat ze wonen in een achterstandswijk kan je Nederland niet kwalijk nemen, dat deden ze in Marokko ook al anders zou je niet weg gaan, toch? De sociale voorzieningen voor jullie zijn hier veel beter dan in Marokko.

Uiteraard niet alles is rozegeur en manenschijn maar waarom hoor ik nooit zulke negatieve uitingen naar Nederland in mijn, onder dwang naar Nederland geïmmigreerde, vervolgens bij een boer in de schuur gedumpte tot op het bot gediscrimmineerde, indonesische familie? Mijn oma is dankbaar dat ze hier nu een bestaan heeft opgebouwt en laat het verleden achter zich, hetzelfde geld voor mijn ooms en tantes.

En waarom voelt mijn oma zich niet veilig als zij een groepje marokkanen op haar af ziet lopen, en wel veilig als datzelfde groepje chinezen zouden zijn?

Het feit dat jullie zeggen: Nederland scheert ons over 1 kam alleen al is generalisatie en denken jullie nou echt niet dat het misschien een gevolg van iets kan zijn? Ik persoonlijk zou het geweldig vinden als de multiculturele samenleving zou werken.
ze doen precies wat jij nu doet "jullie" in een hokje stoppen. Iemand met een nederlandse nationaliteit hoort bij "jullie" nederlanders net zo hard

11-08-2005, 09:46
Ik ben allah dankbaar dat ik hier ben geboren en dat ik hier leef.
Nederlanders mogen van mij denken wat ze willen.
Ik verdien eerlijk mijn geld en ik ben niemand tot last.
Nederland heeft me niets aangedaan.
Nederland heeft me juist de kans gegeven om een toekomst te kunnen opbouwen.
Het is alleen heel jammer dat de media allerlei slechte dingen over ons zegt.
Want nu scheren ze alle marokkanen over 1 kam. En dat is jammer. Want niet elke marokkan steelt of vermoord mensen.

Groetjes SweetBaby

Pagina's : [1] 2