Bekijk volle/desktop versie : Zwangeren, kom hier!!!!!



Pagina's : [1] 2

09-08-2005, 12:52
Hoi hoi zwangere dames!!!
Ben zelf inshallah over 6 weken uitgerekend en vroeg me af wat de andere mieiden rond de 33 weken nu nog allemaal doen. Ben je nog aan het werk of kan je juist niets meer? Nemen jullie nu ook bewust extra rust en doe je overdag bijv. een dutje??
Zou ik zelf wel moeten doen maar kan niet stil zitten.
Ben benieuwd...
gr, koffieleut

09-08-2005, 14:21


Dat verschilt per persoon. Elke vrouw heeft een ander zwangerschap. Zelf had ik last van bekkeninstabilliteit en kon geen kant op bij mijn eerste zwangerschap. Was gedongen om op mijn matras te liggen die ik in mijn huiskamer had gezet. Terwijl mijn vriendin die ook even ver was nog rustig acher de bus aanrende en op feestjes dansde tot ze er bij neerviel. Als ze naar me toe kwam dan kroop ik van de ene naar de andere kamer Als ik er nu aan moet denken dan kan ik alleen nog maar lachen maar op dat moment kon ik alleen maar huilen van ellenden en van de pijn. Dus het is maar wat voor zwangerschap je hebt. Een ander vriendin ging gerust naar een heel anders stad om lekker te shoppen rond haar uitgerekende datum.

09-08-2005, 15:56
Hoi Houda99,
Vind je verhaal zo herkenbaar!! Heb ook last van m´n bekken en die matras in de huiskamer, ja die ligt er nu ook!! Kan ik gewoon even lekker liggen als het even niet meer gaat. Maar mijn man maakt er meer gebruik ervan dan ikzelf!!
En Melayka:
Ja, dat draaien en krampen in m´n benen s´nachts vreselijk!!
Nog een paar weken en dan Moge Allah je verblijden met een gezond kindje inshallah.
Gr. koffieleut

09-08-2005, 19:27
hey meiden

ben zelf voor binnen 4 weken uitgerekend, en ik heb nu toch dagelijks behoefte aan een lekker middagdutje, doet zo goed

ook omdat ik snachts minder goed slaap, omdat ik dan rugpijn, en slapende handen heb

ja en het kuisen begint moeizamer te verlopen, maar het snoepen daarentegen

al een geluk dat men ventje me helpt, wel schattig om je man te zien kuisen

09-08-2005, 20:54


hi dames,

nou ik ben ook over 6 weken uitgerekend (23/9)
ik hoop insa allah dat hij/zij iets eerder komt namelijk op 10/9
want wat is het beste verjaardagscadeau dat je aan je man
kunt geven dan een kindje.
ik wil jullie allen een hele goede en gezonde bevalling toewensen
moge allah jullie bijstaan bij de bevalling. ik kan je zeggen dat ik
nu al met 1 cm ontsluiting loop (sinds mijn 6e maand) en ik heb pijn gevoeld
maar een goede optie is ga meteen onder een warme douche staan want dan
is de pijn zeker minder.

nou verder ben ik heel snel moe en werk dus ook niet meer
de kleine is ook heel erg actief bezig heerlijk gevoel is dat vinden jullie niet?????
verder heb ik ook erg veel pijn bij het draaien 's nachts en laat ik het dan niet hebben over mijn toilet zit er zo vaak op ongeloofelijk

beslama.....

09-08-2005, 21:53
Hoi dames, ik ben pas 21/12 uitgerekend maar ik vind het wel leuk om ervaringen hier met elkaar te delen.

Ik heb van 7 weken tot 4 maanden last gehad van misselijkheid en ik was ook heel erg moe, na 4 maanden was dat gelukkig niet meer zo, ben net terug van me vakantie uit marokko (heb een heerlijke tijd gehad daar, nergens last van), maar helaas sinds ik terug ben heb ik heel erg last van me onderbuik en me rug doet zo zeer kan op geen 1 kant slapen, en dat met 5 maanden???????????? ik snap er niks van, wie herken dit ook?

09-08-2005, 23:58

Citaat door koffieleut:
Hoi hoi zwangere dames!!!
Ben zelf inshallah over 6 weken uitgerekend en vroeg me af wat de andere mieiden rond de 33 weken nu nog allemaal doen. Ben je nog aan het werk of kan je juist niets meer? Nemen jullie nu ook bewust extra rust en doe je overdag bijv. een dutje??
Zou ik zelf wel moeten doen maar kan niet stil zitten.
Ben benieuwd...
gr, koffieleut
Ik ben ook 34 weken. En heb hamdoulilah nergens last van, kan nog alles doen. Slaap ook nog gewoon goed, ik doe dus overdag geen dutje, ik ga regelmatig winkelen en wandelen. Ik denk dat je lichaam wel aangeeft wat je wel of niet meer moet doen. De een kan wat meer hebben dan de ander.
Ik doe bijvoorbeeld niet meer stofzuigen (is mn man's taak nu), omdat ik dan last kreeg van mn onderrug. Dus zo moet je zelf kijken wat je nog aan kan en wat niet.

Groetjes
Jamilaaaa

10-08-2005, 08:28
Hoi Koffieleut en andere zwangere dames!!!

Ik ben morgen 35 weken zwanger, insa allah. In principe kan ik nog alles doen, bijvoorbeeld huishouden doen, winkelen en wandelen. De laatste tijd heb ik weleens harde buiken, mijn hartslag gaat dan omhoog en word ik kortademigheid, maar dat verdwijnt na 2 minuten weer, alhamdoelilah. Ik heb al 3 maanden zwangerschapsverlof, want ik werk met agressieve kinderen. Dus lange zwangerschaosverlof is heerlijk.....af en toe heb ik wel pijn in mijn binnendijen, hij voelt erg stijf aan als ik lang heb gezeten. Alsof ik spierpijn heb. Herkennen jullie dit ook?

Ik zie dat er best veel zwangere vrouwen die in september zijn uitgerekend, waarom hebben jullie niet aangemeld bij zwangerenlijst? Lijkt me hartsikke leuk!!!

Thalla frasek!!!
Mizz Fez

10-08-2005, 11:50

Citaat door Atlas_Gebergte:
Hoi dames, ik ben pas 21/12 uitgerekend maar ik vind het wel leuk om ervaringen hier met elkaar te delen.

Ik heb van 7 weken tot 4 maanden last gehad van misselijkheid en ik was ook heel erg moe, na 4 maanden was dat gelukkig niet meer zo, ben net terug van me vakantie uit marokko (heb een heerlijke tijd gehad daar, nergens last van), maar helaas sinds ik terug ben heb ik heel erg last van me onderbuik en me rug doet zo zeer kan op geen 1 kant slapen, en dat met 5 maanden???????????? ik snap er niks van, wie herken dit ook?
Ik had de eerste drie maanden nergens last van qua lichamelijke pijn. toen ik eenmaal 16 weken was begon het. PIjn in onderrug, pijn bij niergrens pijn bij lopen etc. Nu ik vijf maanden ben, ben ik bijna iedere dag misselijk harde buiken, en maagzuur. dus Atlasgebergte ik herken jou verhaal. Incha-allah gaat het over!

10-08-2005, 15:16
Ik ben ook 33 weken zwanger.Gaat best wel snel... IK ben constant moe..
Van slapen komt ook niks van terecht Doe wel een dutje zodra ik kan Lukt niet altijd...
Kan niet te lang zitten te lang lopen niks kan ik te lang doen.Maar das normaal toch...

We gaan inshaAllah morgen naar de Efteling, ik weet niet hoe ik het ga redden.
Zouden jullie het doen? IK kan niet veel maar ben bang dat ik ga flauwvallen ofzo
Is het raar om een rolstoel te reserveren? Jeetje, maar wil zo graag gaan, ik ben bang dat ik spijt krijg

10-08-2005, 17:54
Wat leuk al die verhalen te lezen.
Zelf ben ik bijna 38 weken zwanger en ben voor 26augustus uitgerekend.
Ik kan alhamdoelillah nog alles doen betreft het huishouden.
ben van plan om volgende week een beetje te beginnen met selooe/sefouf maken en wat koekjes.
ensallah gaat het wel lukken.
waar ik wel last van heb is mijn rechterkant tegen mijn rib: zo'n pijn!
en als ik gegeten heb lijkt net of ik ga ontploffen en heb dan last van kortademigheid voor de rest mag ik niet klagen.
ensallah een makkelijk bevalling nog.
Sahab

10-08-2005, 20:12

Citaat door een marokkaanse:
Ik had de eerste drie maanden nergens last van qua lichamelijke pijn. toen ik eenmaal 16 weken was begon het. PIjn in onderrug, pijn bij niergrens pijn bij lopen etc. Nu ik vijf maanden ben, ben ik bijna iedere dag misselijk harde buiken, en maagzuur. dus Atlasgebergte ik herken jou verhaal. Incha-allah gaat het over!
Aha ik dacht dat het te vroeg was al die pijn enzo. Misselijkheid heb ik gelukkig nu niet, ik kan gewoon nu alles weer eten, maar die rugpijn/pijn in me onderbuik/ en ik voel steeds druk onder me ribben dat doet ook pijn. Ik hoop insha allah dat het binnenkort over gaat.

11-08-2005, 09:33



Citaat door melayka:
he ik ben morgen ook 35 weken volgens mijn zijn we op het zelfde dag uit gerekend, ik ben op 15/9 uitgerekend inshallah
Wat toevallig!!! Ik ben ook op 15 september uitgerekend! Is dit je eerste kindje? Zullen we een wedstrijdje doen wie als eerste gaat bevallen, haha! Graaapje!

Waar ga je bevallen? Thuis of ziekenhuis?

11-08-2005, 11:27

Citaat door MizzFez:
Wat toevallig!!! Ik ben ook op 15 september uitgerekend! Is dit je eerste kindje? Zullen we een wedstrijdje doen wie als eerste gaat bevallen, haha! Graaapje!

Waar ga je bevallen? Thuis of ziekenhuis?
ja dit is mijn eerste kindje inschallah, jij mag van mij eerst bevallen dan kan je me vertellen hoe pijnelijk het was hahahhaha
ik wil inschallah in het ziekenhuis bevallen is wel veiliger en jij?


is dit ook je eerste kindje?

11-08-2005, 12:20
Wat leuk om jullie stand van zaken te horen. Ik ben op dit moment heeeel misselijk en moe. s'avonds heb ik erg last van maagzweer. Ik voel me dus echt beroerd. Inshallah duurt dit niet te lang. Ik kwam gisteren thuis van me werk en tijdens het koken begon ik helemaal te trillen ik was echt bang dat ik flauw ging vallen. Gelukkig kwam me man thuis en heeft het toen overgenomen zodat ik lekker op de bank kon liggen

Maar zo te horen maakt het niet uit hoe ver je bent, iedere maand heeft zo z'n klachten

Pagina's : [1] 2