Bekijk volle/desktop versie : wij marokannen gunnen elkaar........



Pagina's : [1] 2

26-03-2003, 19:21
inderdaad niks, en hoe komt het weet ik niet. Wij weten alles beter dan de andere maar baken er niks van. Even voor de mensen met name de koppige mar, ik verwacht liever geen boze scheldende reacties. Dat wil niet zeggen dat je het met me eens moet zijn. Ik hou van kritiek maar wel beschaafd zodat wij allen er van kunnen leren. Maar goed om even op het punt terug te komen, ik heb er geen antwoord op ik schets even breed wat ik bedoel. Wij leven nu eenmaal in nederland of je er blij mee bent of niet. Maar de meeste weten alles beter terwijl wij het bloed van elkaar kunnen drinken, hier gaat het slecht met ons en in marokko.Wij zijn heel goed in het" praten van problemen maar het opzoeken van oplossingen ho maar" iedereen vindt zich zelf een goede moslim als marokkaan maar als er een andere moslim opstaat die niet marokaans is nou ho maar: Dan zijn wij het beste in het leveren van kritiek en duidelijk maken van hoe ik denk is juist. Wij zijn absoluut niet bereid om te luisteren naar een andere gedachten en er meschien iets te leren. Want wij marokkaanse moslims zijn de beste goed gelovigen. De fout zit hem in het cultuur. Ik ga je niet zeggen dat je er niet trots op moet zijn integendeel. Maar wij zijn te gesloten. Zie indonesie het grootste moslim land ter wereld maar ook een goed welvarende land. Hoe komt dat, zij maken zich niet druk over dingen die een ander doet. Vergeet niet dat waneer je je aan de 5 zuilen houdt van de islaam dat je moslim bent,maar nee volgens ons is dat niet zo: Met andere woorden wij marokkanen mogen oordelen. Turken werken samen chinezen werken samen europeanen werken samen maar wij marokkaanen ho maar . jaloezie kritiek en roddelen daar zijn we goed in. En nogmaals ik haal niet iedereen over een kam en ik hou van kritiek maar wel beschaafd aub.

26-03-2003, 19:28


In nederland jaa!!!
Maar kijk in Frankrijk en misschien ook een beetje In Belgie hoe de marokkanen daar goed georganiseerd zijn en goed samen kunnen werken. En hier in Nederland komt ook wat vooruitgang





26-03-2003, 19:39
AEL zal Zi0nBeestmArokanen tot eenheid Smeden tegen Zionbeestj0den.

26-03-2003, 20:09
Jonnny helemaal mee eens

26-03-2003, 20:44


Salut,
gelijk heb je king er is een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel grote verschil tussen Marokkanen in NL en Mar. in Fran.en Belgie,
ik ben overal geweest ik heb diploma (frans literatuur in Maroc) ik kom zelf zoals 95% uit Nord Marokko, wat ik wil zeggen is berbers zijn echt de oorzaak van alles, berbers kunnen en mogen niet evolueren en echt integreren, ze blijven dicht over zich zelf dat zit in hun bloed niemand kan dat veranderen, ze zijn echt vreemd en ingewikeld mensen, niet dat ze niet aardig of slim maar ze accetepteren de outsiders niet, ik heb een echt ervaren van 9 jaar met hun.

H.Assalmi

26-03-2003, 21:03
immi ik ben blij dat je dat ook denkt, ik wil iets nog vertelen,
paar jar terug heeft een proffesseur van de universiteit mohamed 5 var ik een student was een enquette gedaan hier in NL een ook ergens in Europe en weet je wat was conclusie, choquant:

marokkaanen in NL zijn 30 jaar achter vergelijken met Marokkaanen in Marokko, let op wat den je hoeveel jaren staan achter de anderen die in een westers land wonen hier bedoel ik bijv Frankrijk

26-03-2003, 21:11
Sorry maar daar gaan we weer........het woordje berbers en arabisch......waarom moet je dat erbij halen....ik ben een berber die het goed voor mekaar heeft..........ik ben niet gesloten in mezelf.....waarom zou het aan de berbers liggen en niet aan de MAROKKANEN zelf(want dat zijn we)....dus niet weer beginnen met mensen in het hokje plaatsen AUB...
MOONTJE
PS: hoezo ingesloten?????? mijn famillie is niet ingesloten...ik heb van l3robia tot swasa in mijn famillie........

26-03-2003, 21:22
Nee dat is waar moon ik vind dat we niet moeten kijken naar arabisch of berbers ik kom uit triffa ik ben ook berbers maar omdat de meerderheid hier berbers is en de arabieren niet kijken we sneller naar de berbers logisch maar een berber of arabier die hier zijn opgegroeid zijn hetzelfde. Maar ik begrijp je immi. En weet ook ondanks dat de cijfers zeggen dat de meerderheid berbers is de helft daar van is opgegroeid met arab in de zin van anta hia. maar heb ook respect voor de ander zolang wij onderscheid maken van hij is berber en hij is arabisch dan ben je geen stapdichterbij gekomen om elkaar te begrijpen
Wij zijn immers allemaal marokkanen en hadden dezelfde koning

26-03-2003, 21:24
ewa excuses aangenomen.......alleen vind ik het spijtig dat je negatieve ervaringen hebt met rwafa....jammer.......

26-03-2003, 21:24
moonshine Ik bedoel niet iederen maar om ierlijk te zijn berbers zijn een obstacle voor echt beeld voor Marokkaanen.

er zijn 100 daagelijk voorbeelden please niet zeggen dat het niet waar is

kijk bijv.op vacantie er is altijd een ramp in boot. iederen wil het 1 geholpen worden als je op jouw beurt wacht netjes willen ze altijd voor jou zijn als je aan hem vraagt he MAN ik was hier eerst je moet op jouw beurt wachten gaat ie gelijk schreewen en etc.......

sorry man ze zijn echt bizaar mensen inclusief IK misschien

In tanger is echt iets anders mensen houden echt rekening met anderen niet 100% maar heel beter dan Nador

26-03-2003, 21:25
Je kunt de fout niet blijven geven aan de kinderen van een generatie die meschien fouten heeft gemaakt. peace

26-03-2003, 21:25
De reden/ het feit dat marokkanen in Frankrijk of in Belgie beter geintegreerd zijn dan de marokkanen hier, is dat de integratie daar veel soepeler verloopt dan hier in Nederland, daarbij moet je denken aan de taal, frans is de taal dat door marokkanen vrij goed en snel wordt beheerst dan het nederlands (gggg) en de onderwijs daar is ook minder zwaar dan hier in Nerderland.
Ik zeg niet dat , dat de voornaamste redenen zijn wat betreft het integratieprobleem, maar het zijn een van de factoren.

26-03-2003, 21:28


Wij marokkanen gunnen elkaar inderdaad nix.
Maar komt dat niet oa. door die eindeloze discussie Berber versus Arabier. Ik zie hier de nodige reacties nog wel geplaatst worden.

Maar uhm Johnny5 nu jij deze topic hebt geopend, heb jij dan een oplossing ?!

26-03-2003, 21:30
ik bedoel maar madalena is waar. En wij moeten niet teveel naar andere kijken als wij er alleen kritiek op hebben, want dan zitten wij nog steeds met het probleem.Als een boer naar een andere boer kijkt en slapeloze nachten krijgt omdat hij jaloers is en zelf niks doet aan zijn land moet je niet verbaasd zijn als hij een hele slechte oogst ktijgt

26-03-2003, 21:34

Citaat:
moonshine Ik bedoel niet iederen maar om ierlijk te zijn berbers zijn een obstacle voor echt beeld voor Marokkaanen.

er zijn 100 daagelijk voorbeelden please niet zeggen dat het niet waar is

kijk bijv.op vacantie er is altijd een ramp in boot. iederen wil het 1 geholpen worden als je op jouw beurt wacht netjes willen ze altijd voor jou zijn als je aan hem vraagt he MAN ik was hier eerst je moet op jouw beurt wachten gaat ie gelijk schreewen en etc.......

sorry man ze zijn echt bizaar mensen inclusief IK misschien

In tanger is echt iets anders mensen houden echt rekening met anderen niet 100% maar heel beter dan Nador
Lieve schat ik kom uit hoceima ten eerste ik weet niet hoe het in nador toe gaat......en ten tweede ik woonde sinds mijn 3de in tanger ik weet dus precies hoe het in tanger is.....er zijn slechte mensen en goede mensen en je moet geen onderscheid gaan maken tussen culteren etc.......want dan kan ik weer zeggen dat jballa fleshers zijn omdat een paar gasten ons opgelicht hebben......en swasa gierig zijn........dat noem je in HOKJES PLAATSEN en dat kan je beter niet doen.....

Pagina's : [1] 2