Bekijk volle/desktop versie : afkolven



07-08-2005, 17:57
Hoi moeders

kunnen jullie mij vertellen of ik restjes afgekolfde moedermelk wat al een keer is opgewarmd weer mag opwarmen? Dus als ik wat overheb bewaar ik het in de koelkast maar mag ik het daarna weer opwarmen?

07-08-2005, 18:19



Citaat door Bling:
Hoi moeders

kunnen jullie mij vertellen of ik restjes afgekolfde moedermelk wat al een keer is opgewarmd weer mag opwarmen? Dus als ik wat overheb bewaar ik het in de koelkast maar mag ik het daarna weer opwarmen?
Volgens mij mocht je geen opgewarmde moedermelk weer opwarmen , dat geldt trouwens ook voor zuigelingenmelk ( nutrilon). ( dat is wat ik tehoren kreeg in t ziekenhuis)

07-08-2005, 18:20
klopt! want tegen mij zeiden ze zowel in het ziekenhuis als de kraamzorg en vk, dat er bacterie in de melk kan ontstaan. maar volgens mij mag het wel 1 keer

07-08-2005, 19:17
Ik kolf ook, als je afgekolfte melk al 1 keer hebt opgewarmt, dan mag je het niet nog een keer opwarmen.

Ik heb zo een foldertje van de cb gekregen over afkolven van moedermelk en daar stond het in.

07-08-2005, 19:49


klopt helemaal je mag moedermelk maar 1keer opwarmen daarna niet meer!!

dus wat ik meestal doe is gewoon de helft opwarmen heeft hij daarna nog honger doe ik de andere helft is anders zo zonde voor mijn gekolfde melk