Bekijk volle/desktop versie : Nog een probleempje!



Pagina's : [1] 2

06-08-2005, 23:40
mijn dochterje heeft na het poepen een ontzettende last van luieruitslag.
haar billetjes zijn dan vuurrood met blaasjes erop en soms gaan die bloeden.


is dit normaal?????????

06-08-2005, 23:44


ja, heeft Amine ook soms last van. Sudocreme werkt wonderen

06-08-2005, 23:55

Citaat door Sardina:
mijn dochterje heeft na het poepen een ontzettende last van luieruitslag.
haar billetjes zijn dan vuurrood met blaasjes erop en soms gaan die bloeden.


is dit normaal?????????
ahahah soubhanAllah.. wilde net zelf zo'n topic gaan opene!!!

dat heeft zenjabiel ook! en t doet haar ook pijn.. ze huilt zodra ze maar een heel klein beetje ontlasting heeft, als ik haar ga verschonene zijn de plekjes waar de ontlasting zit indd zo als jij beschrift,.. tot bloedens toe (open wondjes).

was donderdag bij cb.. hij adviseerde geen sudocreme te gebruiken maar Daktarin. Dit is tegen schimmels die in de ontlasting ziten, waardoor de huid kapot gaat..

to nu toe heeft t niet geholpen.. ze heeft t nog steeds !!

07-08-2005, 01:08
hoi
mijn amin had er ook last van, maar het was echt heel erg tot aan het bloeden toe, ik gebruikte lagen sudocreme maar het ging maar niet over, toen ben ik ermee naar de huisarts gegaan en ik heb te horen gekregen dat hij last heeft van schimmelinfectie en kreeg daar medicijnen voor en binne een week was het over
allah ijib schifa

07-08-2005, 10:43


Wat je ook kan doen als je gaat verschonnen, voor die kleintje woedo doen. ( schijnt te helpen ooit ergens gehoort). Gewoon ff zn billetjes met water afnemen ( is te gelijkertijd ook verkoelend voor t kind).

Hoop Insha allah dat t helpt

07-08-2005, 11:12
water en dan goed laten drogen helpt inchAllah wel en vooral olijfolie is echt masha Allah helpt enorm!!

07-08-2005, 11:16

Citaat door f_mouslima2:
ahahah soubhanAllah.. wilde net zelf zo'n topic gaan opene!!!

dat heeft zenjabiel ook! en t doet haar ook pijn.. ze huilt zodra ze maar een heel klein beetje ontlasting heeft, als ik haar ga verschonene zijn de plekjes waar de ontlasting zit indd zo als jij beschrift,.. tot bloedens toe (open wondjes).

was donderdag bij cb.. hij adviseerde geen sudocreme te gebruiken maar Daktarin. Dit is tegen schimmels die in de ontlasting ziten, waardoor de huid kapot gaat..

to nu toe heeft t niet geholpen.. ze heeft t nog steeds !!
Bij een schimmelinfectie helpt sudocreme inderdaad niet.
Heb je de Daktarin trouwens opgemaakt? De hele tube moet gebruikt worden anders heb je kans dat de schimmel niet gedodt wordt of weer terugkomt...

07-08-2005, 13:03
Ik herken het, mijn dochtertje had er ook last van. Wat je nu beter niet kan doen is schoonmaken met babydoekjes want daar zit meesal parfum of alcohol in en dat maakt het allemaal nog erger..beste manier om schoon te maken is met water en washandje en dan rustig deppen en schoonmaken vooral niet hard vegen want dan gaat het weer helemaal open..

Sudocreme helpt niet athans niet bij mijn dochtertje..ik deed meestal na het verschonen en schoonmaken een beetje talkpoeder op haar billetjes strooien en haar billetjes werden er wel beter van.

07-08-2005, 13:26
Mijn zoontje heeft er ook heel erg veel last van. Toen ik in marokko was vorige jaar zei me schoonmoeder dat ik bij elke schone luier hem moet wassen met die marokkaanse zeep. Dat deed ik dan ipv dat ik met die doekjes schoonmaakte. Ik heb dit drie maanden vol gehouden en het heeft erg geholpen. Het is ook een veel milder manier dan die doekjes want die prikken ook ontzettend als de billetjes kapot zijn. Dus meiden allemaal de billestjes onder de straal water. En na afloop goed laten drogen. En ik gebruik altijd sudocreme ongeacht of hij luieruitslag heeft of niet. Nu was ik hem alleen als hij er last van heeft. Is gewoon veel hygienischer.

07-08-2005, 13:52

Citaat door smurfi:
Bij een schimmelinfectie helpt sudocreme inderdaad niet.
Heb je de Daktarin trouwens opgemaakt? De hele tube moet gebruikt worden anders heb je kans dat de schimmel niet gedodt wordt of weer terugkomt...
ik gebruik t nu nog.. vanaf afgelopen donderdag.. vandaag lijkt t wat minder ..dus n goed teken inshallah..

en indd door de billendoeljes werd t erger.. in t begin omdat haar huid dan zo heet aanvoelde legde ik zo'n doekje even op de rode huid (ter verxxxxxng dacht ik ze3ma) maar ze begon te huilen van de pijn.. dus nu indd water. de doekjes prikken!

07-08-2005, 17:00
Mijn dochter had dit ook. Wat ik onder andere deed was de billetjes drogen met een fohn, dan hoef je niet over de wondjes te wrijven.
Tevens hielp het heel goed als ik daarne de billetjes flink insmeerde met zinkzalf

07-08-2005, 20:33
bedankt voor jullie antwoorden.

denken jullie dat het te maken heeft met tandjes die doorkomen?

ze heeft er namelijk al 2 en daar heeft ze nergens last mee gehad..........

07-08-2005, 22:36


Ik denk dat er in zo een situatie sprake is van een infectie. Oftewijl luieruitslag. Want dat kan varieren van roodheid tot een ernistige infectie met wondjes en puister.
De oorzaak ervan is vooral de inwerking van urine en ontlasting op de huis. Maar ook wasverwachter,wasmiddelen en zeep kunnen de billtjes van een kind irriteren. Dus daarom is het bst om zo weinig mogelijk zeep te gebruiken bij het verschonen van baby's. Babydoekjes die alcoholvrij zijn zijn een beter alternatief.
Je moet gewoon goed eropletten dat je je kind meteen verschoond als je weet dat hij of zijn geplast of gepoept heeft. En daarna idd insmeren met zinkzalf of die soducreme. Wat je ook kan doen is katoenen luiers...dat is beter voor de huid....maar ik denk dat de meeste moeder daar niet zo blij mee zijn....
succes meiden!

07-08-2005, 22:41

Citaat door chica_tangawia:
Ik denk dat er in zo een situatie sprake is van een infectie. Oftewijl luieruitslag. Want dat kan varieren van roodheid tot een ernistige infectie met wondjes en puister.
De oorzaak ervan is vooral de inwerking van urine en ontlasting op de huis. Maar ook wasverwachter,wasmiddelen en zeep kunnen de billtjes van een kind irriteren. Dus daarom is het bst om zo weinig mogelijk zeep te gebruiken bij het verschonen van baby's. Babydoekjes die alcoholvrij zijn zijn een beter alternatief.
Je moet gewoon goed eropletten dat je je kind meteen verschoond als je weet dat hij of zijn geplast of gepoept heeft. En daarna idd insmeren met zinkzalf of die soducreme. Wat je ook kan doen is katoenen luiers...dat is beter voor de huid....maar ik denk dat de meeste moeder daar niet zo blij mee zijn....
succes meiden!
kom jij dan het stront voor me eruit pulleke en ze uitwassen wijffie?

07-08-2005, 22:43

Citaat door Sardina:
kom jij ze voor me uitwassen dan wijffie?
met alle genoegen! Als me nichie daar beter van word

Pagina's : [1] 2