Bekijk volle/desktop versie : Huishoudtips!!!!!!!!!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

27-04-2002, 22:48
Salaam iedereen,

ik ga over een tijdje trouwen, dat betekent dat ik mn eigen huishouden moet gaan runnen
Nu wil ik jullie graag vragen om alle handige huishoudtips die je kent hier te plaatsen. Het kan van alles zijn; tips die je van je moeder, tante, zus, schoonzus enz. hebt geleerd of dingen waar je zelf bent achtergekomen.
Een handige tip is bijvoorbeeld dat als je teveel zout in je soep/marqa hebt gedaan, je dat kan 'herstellen' door een ui mee te laten koken in de pan... die neemt het zout op.

Oke mensen, ik hoop dat jullie handige huis, tuin- en keukentips hebben!!

Groetjes,
Safiya

27-04-2002, 23:04

salaam Safiya,

tips,....... aldoende leert men hoor! dit is mijn tip: laat je man ook meehelpen in het huishouden van in het begin al. verdeel de taken zodat het eerlijk uitkomt maar vergeet nooit eten te maken voor je man
want dan ben je geen goede vrouw zoals het zou moeten zijn.

29-04-2002, 15:24
volgens mij is het een aardappel, als je teveel zout in je eten hebt gedaan, dan krijg je ook geen uien marmita. wat je ook kunt doen is marokkaanse kookboeken halen

21-05-2003, 13:15
die tip met uien heb ik inderdaad ook gehoord en het werkt echt!

Ik hoop dat er meer reacties komen op deze topic!

Liefs,
Camillia

21-05-2003, 14:09

leuke topic beetje libelle en margiet, maar dat geeft niet, ben niet echt een poetskoningin,maar doe de ramen altijd met spiritus en kranten en echt geen streepje!

21-05-2003, 18:01
Mijn tip is: Doe alles 's ochtends vroeg voordat je naar je werk gaat (als je tenmiste werkt), dan is alles opgeruimd als je thuis komt. Voor mij is dit echt ideaal. Vroeger probeerde ik na het werken alles op te ruimen, maar dan ben je zo moe dat alles rommelig blijft.

En voor het koken zou ik zeggen, kook lekker voor een dag of twee, hoef je de volgende dag niets klaar te maken. En als je man echt iedere dag wat anders wil eten, dan doe je dat extra's in de diepvries voor een ander keer.

Groetjes

21-05-2003, 22:32
Schoonmaak azijn voor spiegels glas en ramen laat geen een streepje en is heel goedkoop. Hou je huis schoon je weet maar nooit onverwacht bezoek! Zorg dat je niet te veel prul in huis hebt een paar mooie dingen zijn gezellig maar niet in ieder hoekje een hebbedingetje. Zoveel meiden hadden daar later spijt van. Nou als je meer wil vragen aan me laat het mij weten. Alhamdoelilah weet ik best wel veel op dit gebied.Alhamdoelillah

Beslamaa!

22-05-2003, 00:03
Voor je ramen...brandspiritus en een paar druppels afwasmiddels....et voilà: je ramen en spiegels gaan er van glimmen

22-05-2003, 12:23
Hallo,

Hier wat tips van mij:

x Is je eten te zout? Gooi er een aardappel of ui bij, ook citroensap helpt heel goed.

x Wil je salade maken, maar heb je geen azijn? Doe er wat citroensap overheen.

x Heb je teveel azijn over de salade gedaan? Strooi er wat suiker overheen.

x Heb je teveel rgajef gemaakt? Doe ze in de vriezer en als je onverwacht visite krijgt, heb je altijd iets in huis. Even in de oven en voila..... verse rgajef (geldt ook voor brood).

x Als je gehakt invriest, vries het dan niet als een bolletje in, maar vries het plat in, dan is het ook sneller ontdooit als je het snel nodig hebt!

xGlazen bloemenvazen worden altijd zo lelijk. Om ze schoon te maken vul je de vaas met water en een scheut bleekmiddel. Ze worden dan weer prachtig schoon.

x Vergeet je ook altijd de planten water te geven? Koop allemaal van die neppers bij Xenos. Nooit meer uitgedroogde planten.

x Ongelukje tijdens je menstruatie. Week je ondergoed in koud water en zout.

x Stinkt de lucht die uit je stofzuiger komt? Gooi wat waspoeder op je zeil en zuig het op met de stofzuiger. Als je dan verder stofzuigt, ruikt je huis lekker fris.

x Zijn je kranen en wastafel dof? Doe wat goedkope cif op een schuursponsje en ga ermee over je kranen en wastafel heen. Afspoelen met koud water en droogdeppen met een droge theedoek, alles blinkt weer.

x Stof altijd met een droge doek afvegen!

Volgens mij heb je zo genoeg huishoudtips!

22-05-2003, 15:40
zoals roemeina al zegt,zorg dat je man altijd eten heeft,das het belangerijkste.

en verder kan je werken met een schema,vb maandag strijken,dinsdag de was,enzovoort,naargelang de inhouden van je huishouden probeer je alles te schikken zodat je alles rustig aan kan doen.

24-05-2003, 20:59
Gouden tip:

Doe roze Ajax-bloemenfestijn in een steelpannetje met een scheut water. Zet dat op een laag vuurtje. Zodra het begint te koken gaat je hele huis lekker ruiken naar de Ajax!

Kun je doen als je bijv een naar luchtje in je huis hebt hangen (aangebrand eten, sigarettengeur etc).

24-05-2003, 22:10
Je hebt aardig wat tips gekregen...Ik heb er zelf ook wat uitgeleerd

Veel succes nog meid

Liloesh xKussiesx

26-05-2003, 10:58

Citaat:
Origineel gepost door Miss_Banana
Gouden tip:

Doe roze Ajax-bloemenfestijn in een steelpannetje met een scheut water. Zet dat op een laag vuurtje. Zodra het begint te koken gaat je hele huis lekker ruiken naar de Ajax!

Kun je doen als je bijv een naar luchtje in je huis hebt hangen (aangebrand eten, sigarettengeur etc).
Komen er dan niet schadelijke gassen vrij?

Dit vind ik maar een eng idee, maar goed ieder zijn eigen manier om het huis lekker te laten ruiken. Ik gebruik gewoon wierook stokjes.

27-05-2003, 08:24
ik heb ook een tip, nou als mijn vader terug is van Marokko dan neemt ie van alles mee; olijven, olijfolie, koekjes enz enz maar wat denk je met die olijven te doen voordat het gaat bederven, nou gewoon in de vriezer,
en wanneer je het nodig hebt een zakje eruit halen en geloof me je ziet het verschil niet!!!!!

28-05-2003, 11:13
heb ook een tip voor de wastafel in de keuken als die verstopt is je weet wel vet enzo doe er chloor in laten inweken met water doorspoelen oke beslama

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15