Bekijk volle/desktop versie : Wie kan hierop antwoorden??!



06-08-2005, 17:58
salaam oe alaikom

ik heb net een discussie met iemand gehad over wie wel en niet je mahram is. voor mij is het helemaal duidelijk ik weet wie dat wel en niet is ik denk dat we die elaya waar het in staat allemaal wel eens gelezen of gehoord hebben, maar wat als je bijvoorbeeld met je schoonzus of zwager in een kamer zit en er is alleen een klein kind aanwezig(dat kind is de zoon/dochter van diegene met wie je in 1 kamer zit) dus verder niemand anders, niet je man/vrouw vader broer etc. is het dan wel toegstaan??

graag antwoorden met daliel.

zjazakoemAllah!!!

salaam oe alaikom.

06-08-2005, 20:23


Je schoonzus of zwager zijn geen mahram van je, dat kleine kind zal ik maar buiten beschouwing laten.

06-08-2005, 21:22

Citaat door Tarik15:
Je schoonzus of zwager zijn geen mahram van je, dat kleine kind zal ik maar buiten beschouwing laten.
ja dat weet ik wel dat was mn vraag ook niet....

06-08-2005, 21:26

Citaat door laila00:
salaam oe alaikom

ik heb net een discussie met iemand gehad over wie wel en niet je mahram is. voor mij is het helemaal duidelijk ik weet wie dat wel en niet is ik denk dat we die elaya waar het in staat allemaal wel eens gelezen of gehoord hebben, maar wat als je bijvoorbeeld met je schoonzus of zwager in een kamer zit en er is alleen een klein kind aanwezig(dat kind is de zoon/dochter van diegene met wie je in 1 kamer zit) dus verder niemand anders, niet je man/vrouw vader broer etc. is het dan wel toegstaan??

graag antwoorden met daliel.

zjazakoemAllah!!!

salaam oe alaikom.
Asalaamoe 3alaikoem,

The ulamaa’ have listed five conditions for a person to be considered a mahram. He should be male, Muslim, adult, and of sound mind, and he should be a relative to whom marriage is permanently forbidden , such as a father, brother, paternal uncle, maternal uncle, father in law, mother’s husband or brother through radaa’ah (breastfeeding), etc. (as opposed to relatives to whom marriage is temporarily forbidden, such as a sister’s husband, paternal aunt’s husband, maternal aunt’s husband).

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=316&dgn=4