Bekijk volle/desktop versie : Wie was er het eerst......????



Pagina's : [1] 2 3

06-08-2005, 01:31
Wie was er het eerst.......????

De kip of het ei....

.................................................. .................................................. .................................................. ..............................Of Allebei

06-08-2005, 11:08


Wie de diepte van het diepzinnige
kan doorgronden
is zelf onpeilbaar!

06-08-2005, 11:30

Citaat door Assalaam:
Wie was er het eerst.......????

De kip of het ei....

.................................................. .................................................. .................................................. ..............................Of Allebei
Dit is dus een hele oude column vab rikus. kijk in mijn geplaatste onderwerpen

06-08-2005, 12:39

Citaat door Assalaam:
Wie was er het eerst.......????

De kip of het ei....

.................................................. .................................................. .................................................. ..............................Of Allebei
ik weet het maar zal het niet zeggen.........

06-08-2005, 13:23



Citaat door rikus:
Dit is dus een hele oude column vab rikus. kijk in mijn geplaatste onderwerpen
Geen hoogmoed rikus, ik stelde een vraag. Vraag beantwoorden kan je het niet dan hou je vingers bij je..Het is niet verplicht om op elk topic te antwoorden of heb je nog steeds geen leven

06-08-2005, 13:25

Citaat door hamdanneje:
ik weet het maar zal het niet zeggen.........
Leuk ben jij hamdannetje, ik weet hem ook maar even checkken

06-08-2005, 13:27
er zijn twee antwoorden

06-08-2005, 13:31

Citaat door Northern_Light:
er zijn twee antwoorden
En welke zijn dat volgens jou?

06-08-2005, 13:35

Citaat door Assalaam:
En welke zijn dat volgens jou?
Eentje volgens de Islam/creationisme en de ander volgens de evolutietheorie.

Welke wil je hebben?

06-08-2005, 15:21
Supersimpel. Net zoals Allah subhana wa taala eerst Adam en Eva schiep en er toen kinderen kwamen, zo is eerst ook gewoon een kip geschapen waarna toen eieren kwamen

06-08-2005, 15:23
evolutionair gezien was het ei er eerst

06-08-2005, 16:08
Troubled en Bottom hebben beide de juiste antwoorden gegeven met argumentatie.

06-08-2005, 19:01


Als je goed oplet zie je het misschien

06-08-2005, 21:52

Citaat door Troubled:
Supersimpel. Net zoals Allah subhana wa taala eerst Adam en Eva schiep en er toen kinderen kwamen, zo is eerst ook gewoon een kip geschapen waarna toen eieren kwamen
Helaas u gaat niet door voor de koelkast. Sowieso vreemd dat wij zijn voort zouden zijn gekomen uit het nageslacht van Adam an Eva. In dat geval zouden we namelijk allemaal afstammelingen zijn van twee incestueuze homo's, de zoons Kain en Abel.


Maar nu terug naar de vraag wat was er het eerste, de kip of het ei.
De kip is, net als alle nadere vogels een evolutionaire afstammeling van de dinosaurus.

Toen een aantal vliegende dinosauriers veren begin te ontwikkelen ontstonden de eerste vogelachtige exemplaren. Deze zijn verder doorontwikkeld. En vanuit die doorontwikkeling is er op een gegeven moment een keer een kip uit een ei gekomen.

Antwoord, het (dinosaurus-) ei was er dus eerder dan de kip.

06-08-2005, 22:04

Citaat door Assalaam:
Wie was er het eerst.......????

De kip of het ei....

.................................................. .................................................. .................................................. ..............................Of Allebei
De vraag is verwarrend.
-
Biologisch gezien is het zo dat essentiele veranderingen altijd plaatsvinden in een groeiend individu. Als je een vogel hebt dat op een kip lijkt maar het nog net niet is dan zal in het ei van die vogel (dus het zich ontwikkelende embryo) een kleine verandering zijn opgetreden zodat er een beestje uitkomt dat net niet meer identiek is aan zijn ouder maar iets anders, een kip. De eerste kip. Maar in het ei is dat ontstaan. Dus altijd het ei. Maar dan moet je om dit te accepteren wel het principe van mutaties erkennen.
-
Je kunt het ook anders zien: Bij de schepping van een dier is het noodzaak om eerst, vanaf het begin, iets te scheppen dat groeiende is (dus nog jong), en dat naderhand tot een volwassen individu uitgroeit. Schepping duidt op een begin , niet op het einde van een nog groeiende leven.
-
Verder is vereist dat voor de proliferatie (voortplanting) van bv een vogel, dus kippen, er 2 nodig zijn. Als in dat zich ontwikkelende ei een haantje zit en geen kip dan zal die haan zich alleen kunnen voortplanten als ie later een andere kip vindt bij wie een vruchtbare nakomeling kan ontstaan.
-

Pagina's : [1] 2 3