Bekijk volle/desktop versie : eetlust opwekken



05-08-2005, 18:10
Graag tips dames!

ik heb de laatste tijd helemaal nergens trek in.Helemaal geen eetlust. Ik probeer echt aan lekkere dingen te denken en die dan ook te gaan eten , maar als ik het eten zie dan zit er echt een brok in mijn keel. Ik eet dan echt heel weinig en tegen mijn zin in.

Heeft iemand dit meegemaakt en eet iemand hoe ik mijn eetlust kan opwekken. Ben echt ten einde raad!!

05-08-2005, 19:46


hey meid dit komt me zeker bekend voor .. maar ik had het toen ik verliefd werd op mijn man is nu 2 jaar terug ..
hij zit nu in marokko heb ik ook helemaal geen eetlust ..

denk je misschien aan iets ?
stress? heb je een probleem door al die dingen kun je je eetlust kwijtraken .. ik hoop dat ik je misschien geholpen heb

kus

10-08-2005, 17:56
Salaam triste22,

Ik heb hier een boek de geneeskunde van de profeet. Er staat iets in over eetlust op wekken. Ik neem het letterlijk voor je over je moet maar kijken. Oja ik weet zelf als ik bijv verkouden was en mijn moeder gaf mij altijd gekookt water met limoen en honing. Ik kreeg altijd trek erna.

LIMOEN; LIMOENEN: De schil en het zaad van de limoen is heet en droog, maar het blad is koud. Als zij met suiker gemengd worden, beschermt de limoen de gezondheid, vermindert slijm, vernietigt de gal en laat de eetlust toenemen. Het drinken van limoensap helpt misselijkheid te stoppen.

Ik hoop dat het je helpt.

Salaam noortje88


Citaat door triste22:
Graag tips dames!

ik heb de laatste tijd helemaal nergens trek in.Helemaal geen eetlust. Ik probeer echt aan lekkere dingen te denken en die dan ook te gaan eten , maar als ik het eten zie dan zit er echt een brok in mijn keel. Ik eet dan echt heel weinig en tegen mijn zin in.

Heeft iemand dit meegemaakt en eet iemand hoe ik mijn eetlust kan opwekken. Ben echt ten einde raad!!

10-08-2005, 18:09

Citaat door noortje88:
Salaam triste22,

Ik heb hier een boek de geneeskunde van de profeet. Er staat iets in over eetlust op wekken. Ik neem het letterlijk voor je over je moet maar kijken. Oja ik weet zelf als ik bijv verkouden was en mijn moeder gaf mij altijd gekookt water met limoen en honing. Ik kreeg altijd trek erna.

LIMOEN; LIMOENEN: De schil en het zaad van de limoen is heet en droog, maar het blad is koud. Als zij met suiker gemengd worden, beschermt de limoen de gezondheid, vermindert slijm, vernietigt de gal en laat de eetlust toenemen. Het drinken van limoensap helpt misselijkheid te stoppen.

Ik hoop dat het je helpt.

Salaam noortje88
Wa salaam aleikoum Noortje,

Ik zou graag willen weten vanwaar je dat boek hebt?

xxx S.

11-08-2005, 02:00


Salaam Troubled,

Ik heb dit boek bij El Risalah Hoefkade 215 in den haag gekocht. Hij kost E 12,50
Ik heb toen ook een visite kaartje meegenomen er staat een site op en een tel nr ik zal het even overnemen. http://www.imammalik.nl / info@imammalik.nl
Deze meneer heet A. Zakouri tel 06-204 619 37 Ze verkopen daar van alles van hoofddoeken ,boeken enz.

Salaam noortje88
Citaat door Troubled:
Wa salaam aleikoum Noortje,

Ik zou graag willen weten vanwaar je dat boek hebt?

xxx S.

11-08-2005, 14:14
Salam Triste22,

Jouw verhaal komt me zo bekend voor!!Ik heb precies hetzelfde gehad.Ik ben ook zo vaak misselijk, en alleen aan eten denken is al een hele opgave voor me.Maar nu gaat het echt 100% beter met me. En dat komt doordat ik op een nuchtere maag 1 theelepel fenegriek inneem.Fenegriek noemen wij in t arabisch elhelba.Je doet dus gewoon een theelepeltje van die zaadjes in je mond en dan drink je ze weg met water.Liever niet op kauwen, want smaakt erg vies.
Ik was zelf ook ten einde raad, ik raakte binnen de kortste keren 7 kilo kwijt.Mensen in m'n omgeving dachten dat ik anorexia kreeg, enz....Maar is allemaal niet waar.

Ik weet zeker dat het bij jou ook helpt, incha allah.

Succes!!

Liefs van Nuriye