Bekijk volle/desktop versie : Trouwen: waar moest je echt aan wennen?



Pagina's : [1] 2 3

05-08-2005, 13:35
Dag meiden,

Ik vroeg me af waar jullie echt aan moesten wennen toen jullie trouwden. Ik moet zeggen dat ik erg moest wennen aan het feit dat ik mijn bed moest delen met iemand. En dan bedoel ik niet het 'samenzijn', maar echt het delen van je bed!
Ik vond het zo raar in het begin dat er gewoon iemand naast me lag en dat ik mijn dekbed moest delen met diegene!

05-08-2005, 13:40



Citaat door Miss_Happy:
Dag meiden,

Ik vroeg me af waar jullie echt aan moesten wennen toen jullie trouwden. Ik moet zeggen dat ik erg moest wennen aan het feit dat ik mijn bed moest delen met iemand. En dan bedoel ik niet het 'samenzijn', maar echt het delen van je bed!
Ik vond het zo raar in het begin dat er gewoon iemand naast me lag en dat ik mijn dekbed moest delen met diegene!


Jah, dat had ik inderdaad ook. Maar ook het feit dat ik ineens voor ons moest gaan koken als ik klaar was met werken. Als ik vroeger thuis kwam stond alles al klaar je hoefde alleen nog maar aan te schuiven. Dat was wel echt raar ook.

Maar alles went.

05-08-2005, 13:44
Salaam wa alaikom,

Daar moest ik inderdaad ook aan wennen, je slaapt een aantal jaren alleen en dan wordt je ineens wakker met iemand die naast je ligt te slapen!
Maar ik moest ook wennen aan zijn levensstijl en hij aan de mijne natuurlijk. Maar el hamdoelilah klikte dat gelijk heel erg!
Ik vind het nog steeds harstikke leuk om met een man "mijn man" samen te wonen en ik geniet er elke seconde van de dag van.
Ik denk dat ik mijn oude leventje niet meer zou wennen, ik zou gek worden als ik alleen wakker zou worden in mijn oude kamertje of ergens op de wereld dan ook!
Ik ben het gelukkig helemaal gewend en ik ben erg gehecht aan deze situatie nu!

Wa alaikom salaam

05-08-2005, 13:46

Citaat door boug85:
Salaam wa alaikom,

Daar moest ik inderdaad ook aan wennen, je slaapt een aantal jaren alleen en dan wordt je ineens wakker met iemand die naast je ligt te slapen!
Maar ik moest ook wennen aan zijn levensstijl en hij aan de mijne natuurlijk. Maar el hamdoelilah klikte dat gelijk heel erg!
Ik vind het nog steeds harstikke leuk om met een man "mijn man" samen te wonen en ik geniet er elke seconde van de dag van.
Ik denk dat ik mijn oude leventje niet meer zou wennen, ik zou gek worden als ik alleen wakker zou worden in mijn oude kamertje of ergens op de wereld dan ook!
Ik ben het gelukkig helemaal gewend en ik ben erg gehecht aan deze situatie nu!

Wa alaikom salaam
Ja, dat heb ik nu ook inderdaad!! Als ik nu alleen zou moeten slapen, zou ik een heel leeg gevoel krijgen.

05-08-2005, 13:53


Oh ja, het huishouden! Ik was in het begin echt een ramp met strijken. Ik heb twee overhemden van manlief naar de knoppen geholpen. Daar was hij uiteraard niet echt blij mee!

05-08-2005, 13:55

Citaat door Miss_Happy:
Oh ja, het huishouden! Ik was in het begin echt een ramp met strijken. Ik heb twee overhemden van manlief naar de knoppen geholpen. Daar was hij uiteraard niet echt blij mee!
Hahaha dat hoort erbij hé, je wilt niet weten hoeveel kleren wel niet roze de wasmachine uit zijn gekomen!!! (terwijl ze er wit in waren gegaan)

Maar dan kijk ik gewoon zo en dan is alles weer goed!

05-08-2005, 14:01

Citaat door boug85:
Hahaha dat hoort erbij hé, je wilt niet weten hoeveel kleren wel niet roze de wasmachine uit zijn gekomen!!! (terwijl ze er wit in waren gegaan)

Maar dan kijk ik gewoon zo en dan is alles weer goed!
Hahahaha, ja, daar kunnen onze mannen natuurlijk weer niet tegen en dan is het weer gauw goed!

05-08-2005, 14:02

Citaat door Miss_Happy:
Oh ja, het huishouden! Ik was in het begin echt een ramp met strijken. Ik heb twee overhemden van manlief naar de knoppen geholpen. Daar was hij uiteraard niet echt blij mee!
Ik had de nieuwe levis broek van mijn man in de wasmachine gestopt zonder hem binnenste buiten te keren. Nou hij kwam er bleekjes uit. Hij heeft hem daarna nooit meer aangetrokken/

05-08-2005, 14:06

Citaat door een_Rotterdamse:
Ik had de nieuwe levis broek van mijn man in de wasmachine gestopt zonder hem binnenste buiten te keren. Nou hij kwam er bleekjes uit. Hij heeft hem daarna nooit meer aangetrokken/

05-08-2005, 14:09
ik heb de tweede dag een handdoek op de kachel gelegd zodat ie sneller droog en was in de slaapkamer toen de rookalarm afging. de woonkamer en gang zaten helemaal onder rook en in de woonkamer stond de handdoek in vlammen. ik tilde hem op en gooide hem op de kleed. toen gooide ik er een natte handdoek over en het begon te stoppen maar de kleed zat een gat in (godzijdank dat het laminaat niet geraakt was, hadden het pas nieuw).

ik maakte alles open maar toen ie thuis kwam rook ie het gelijk

en zoals de rest hier zou ik nu echt niet alleen kunnen slapen. en het koken was ook wennen en strijken heb ik een hekel aan

05-08-2005, 14:26
Hahahaha, nou gelukkig is het bij iedereen met vallen en opstaan gegaan. Ik dacht dat ik de enige was met blunders.

05-08-2005, 14:46
Het bed delen had ik altijd erg naar uitgekeken en het voelde meteen heel vertrouwd. Gelukkig snurkt ie ook niet...moet er niet aan denken!!

Waar ik aan moest wennen?.....De verantwoordelijkheid voor de alledaagse dingen. Bijv. net als het bedenken wat je vanavond gaat eten... ...en elke keer als ik het aan hem vraag antwoordt ie marqa ou seffa Nou 1 keer heb ik het als verrassing klaargemaakt (was mijn eerste seffa) maar vond ie wel leuk!

Strijken deed ik bij min moeder altijd dat vind ik niet erg.
Verder niets eigenlijk...was denk ik echt toe aan trouwen

05-08-2005, 14:50


Hahahaha Masha Allah erg leuk!
Waar ik aan moest wennen?


Waar ik moeite mee had was dat ik mijn ouders en zussen echt enorm miste en idd het koken natuurlijk en het huishouden waar je nu alleen voor stond.
En ik vondt het ook een beetje moeilijk om alles opeens te bespreken met iemand, was dat niet gewend, in het begin heeft dat voor wat strubbelingen gezogd, maar Alhamdoelilah, nu is het allemaal vanzelfspreknd, het is gewoon wennen in het begin en zoals ze zeggen alles went op den duur!

En mijn blunders? Hahahah
De eerste nacht had ik kaarsjes op de grond en het kaarsvet raakte op en de houder was van plastic en ik had zeil op de grond liggen, nou je raad het al?!
Vlammen vuur in mijn vloer, ikke rennen in mijn bruidsjurk, vlammen gedoofd met een natte doek, goed begin yek??!!

Volgende dag:
Eerste wasbeurt in de wasmachine:
Een donkere trui bij de witte was, alles kwam er blauw uit, mijn mooie witte lingerie van de huwelijks nacht, BLAUW! Hahahah

Willen jullie meer horen...Als er een kluns bestaat dan ben ik het wel!

05-08-2005, 15:08

Citaat door Goegie:
Hahahaha Masha Allah erg leuk!
Waar ik aan moest wennen?


Waar ik moeite mee had was dat ik mijn ouders en zussen echt enorm miste en idd het koken natuurlijk en het huishouden waar je nu alleen voor stond.
En ik vondt het ook een beetje moeilijk om alles opeens te bespreken met iemand, was dat niet gewend, in het begin heeft dat voor wat strubbelingen gezogd, maar Alhamdoelilah, nu is het allemaal vanzelfspreknd, het is gewoon wennen in het begin en zoals ze zeggen alles went op den duur!

En mijn blunders? Hahahah
De eerste nacht had ik kaarsjes op de grond en het kaarsvet raakte op en de houder was van plastic en ik had zeil op de grond liggen, nou je raad het al?!
Vlammen vuur in mijn vloer, ikke rennen in mijn bruidsjurk, vlammen gedoofd met een natte doek, goed begin yek??!!

Volgende dag:
Eerste wasbeurt in de wasmachine:
Een donkere trui bij de witte was, alles kwam er blauw uit, mijn mooie witte lingerie van de huwelijks nacht, BLAUW! Hahahah

Willen jullie meer horen...Als er een kluns bestaat dan ben ik het wel!
Hahahaha, jij bent echt grappig!! Ik zie je al helemaal rennen naar die jurk en als een bezetene slaan op die vlammen.

05-08-2005, 15:15
keep the stories coming

Pagina's : [1] 2 3