Bekijk volle/desktop versie : Maizena



03-08-2005, 17:09
ik weet niet of ik deze vraag eerder heb gesteld, maar had er in ieder geval geen antwoord op

ik heb een maizena gekocht waar staat dat je het voor soepen enz kan gebruiken, maar ik wil maizena voor koek. is er verschil in de soorten maizena?


03-08-2005, 17:47



Citaat door Rzinia:
ik weet niet of ik deze vraag eerder heb gesteld, maar had er in ieder geval geen antwoord op

ik heb een maizena gekocht waar staat dat je het voor soepen enz kan gebruiken, maar ik wil maizena voor koek. is er verschil in de soorten maizena?

Ik had een antwoord voor je neergezet Maar er is geen verschil in. Maizena maakt zowel soep en sauzen gebonden en zorgt ook voor luchtigheid in koekjes.

03-08-2005, 18:28
hoi meid!

nee, er is geen verschil. dat is dezelfde maizena als voor koek. succes!

03-08-2005, 20:45

Citaat door ellouisa:
Ik had een antwoord voor je neergezet Maar er is geen verschil in. Maizena maakt zowel soep en sauzen gebonden en zorgt ook voor luchtigheid in koekjes.
o sorry lieverd wallah niet gezien, kon hem ook niet terug vinden

in ieder geval bedankt stel je antwoord zeer op prijs

03-08-2005, 20:45



Citaat door koffieleut:
hoi meid!

nee, er is geen verschil. dat is dezelfde maizena als voor koek. succes!
jij ook schat heel erg bedankt

03-08-2005, 21:31

Citaat door Rzinia:
o sorry lieverd wallah niet gezien, kon hem ook niet terug vinden

in ieder geval bedankt stel je antwoord zeer op prijs
Graag gedaan hoor meid! Geeft niet verder!

06-08-2005, 19:42
he ik heb gist van dr. oetker gekocht is dat normale gist die je ook voor brood kan gebruiken?
ook heb ik backin gekocht, maar eigelijk weet niet waarvoor het dient


maar wilde ze in huis hebben voor als ik iets wil maken.

ook heb ik dus maizena en alles binder. wat is het verschil en wat is beter?

06-08-2005, 19:47
ik wil graag die maizena koekjes maken met cornflakes heeft iemand de recept

07-08-2005, 14:29

Citaat door moslimastyling:
ik wil graag die maizena koekjes maken met cornflakes heeft iemand de recept
Ik heb dit recept nooit geprobeert, maar ik heb hem van deze forum en mensen reageerden er toen op dat het heel lekker is. k weet alleen niet meer wie hem heeft geplaats, maar hij komt orgineel dus niet van mij

Cornflakeskoekjes

Ingredienten:
6 eigeel
250gr boter
1 theeglas gemalen suiker
halve bakpoederzakje
1 vanillesuiker
200gr maizena
meel
cornflakes
pot chocoladepasta


Bereiding:
Maak het deeg, door de boter met de hand goed te kneden en doe er suiker en de rest van de ingredienten bij. Als laatst het meel, beetje bij beetje tot het deeg goed is. Als het deeg goed is, maak je kleine slangetjes (de grote naar eigen keus, maar in de oven groeit ie wel, hou daar rekening mee). Doe de koekjes in de voorverwarmde oven op 180gr.
Laat ze na het bakken afkoelen en doe de chocoladepastapot in een pannetje met warm water zodat de pasta vloeibaar word. Doe de cornflakes in een bakje en maak het met je handen in kleine stukjes. Smeer de koekjes in (met een kwast) met chocoladepasta en doe ze gelijk in de bak met cornflakes zodat alle kanten vol zitten.

07-08-2005, 14:30
en niemand die antwoord op mijn vraag heeft

07-08-2005, 14:34

Citaat door Rzinia:
he ik heb gist van dr. oetker gekocht is dat normale gist die je ook voor brood kan gebruiken?
ook heb ik backin gekocht, maar eigelijk weet niet waarvoor het dient


maar wilde ze in huis hebben voor als ik iets wil maken.

ook heb ik dus maizena en alles binder. wat is het verschil en wat is beter?
Sorry had je vraag niet gezien. Je kan die zakjes gist van Dr. oetker gewoon voor brood gebruiken, 1 zakje is gelijk aan een 22 gr verse gist geloof ik (half blokje). Maar persoonlijk vind ik verse gist beter werken.

Backin is bakpoeder, dat gebruik je in cakes, koekjes, muffins etc, om het hoog te laten worden. Anders blijft het allemaal een beetje plat. Zelfrijzend bakmeel is bloem waarin backin (bakpoeder) zit. Als je bijvoorbeeld ergens zelfrijzend bakmeel voor nodig het kan je ook bloem met bakpoeder nemen, neem dan voor elke 100 gr bloem ongeveer 3 gram backin (bakpoeder).

Ik weet niet precies het verschil tussen maizena en allesbinder, maar ik zou gewoon maizena nemen als ik jou was, vooral bij de koekjes. Bij het binden van sauzen enzo maakt het niet zoveel uit denk ik.

k hoop je zo geholpen te hebben meid!

07-08-2005, 14:37

Citaat door ellouisa:
Sorry had je vraag niet gezien. Je kan die zakjes gist van Dr. oetker gewoon voor brood gebruiken, 1 zakje is gelijk aan een 22 gr verse gist geloof ik (half blokje). Maar persoonlijk vind ik verse gist beter werken.

Backin is bakpoeder, dat gebruik je in cakes, koekjes, muffins etc, om het hoog te laten worden. Anders blijft het allemaal een beetje plat. Zelfrijzend bakmeel is bloem waarin backin (bakpoeder) zit. Als je bijvoorbeeld ergens zelfrijzend bakmeel voor nodig het kan je ook bloem met bakpoeder nemen, neem dan voor elke 100 gr bloem ongeveer 3 gram backin (bakpoeder).

Ik weet niet precies het verschil tussen maizena en allesbinder, maar ik zou gewoon maizena nemen als ik jou was, vooral bij de koekjes. Bij het binden van sauzen enzo maakt het niet zoveel uit denk ik.

k hoop je zo geholpen te hebben meid!
o dank je wellllllll je bent een schat

07-08-2005, 14:50



Citaat door Rzinia:
o dank je wellllllll je bent een schat
Graag gedaan meid