Bekijk volle/desktop versie : Mijn Zoon Luistert Niet Meer Naar Mij



Pagina's : [1] 2

02-08-2005, 22:27

02-08-2005, 22:58



Citaat door islamwoman:
Niemand die reageert

02-08-2005, 22:59
Heeft het soms met leeftijd te maken dat ze zo koppig zijn en niet luisteren en een eigen wil... wie heeft daar ook ervaring met je kindje..

mijn zoon is nu twee en half

02-08-2005, 23:21

02-08-2005, 23:23


sukkel doe normaal, wat doe jij hier trouwens dit is voor vrouwen bestemd. ga iemand anders lastig vallen...

02-08-2005, 23:36
ik heb je een pm gestuurt

02-08-2005, 23:59
luisterde hij eerste wel? is er iets gebeurt(een bepaalde gebeurtenis)?
mijn zoontje is 2 jaar en soms luistert hij ook niet naar me, maar dan waarschuw ik hem en als dat niet helpt mag hij in de hoek voor ong 5 min gaan zitten en dat helpt bij hem dan wel, maar graag wat meer info over de situatie

03-08-2005, 00:20
ik weet er helaas alles van ik heb er een die wordt volgende week drie. en oren die gebruikt ie alleen voor de dingen die die wil horen en hij zit ook in een nee fase erg irritant maar voor dat je der erg in hebt zijn ze al weer groot en wij rijp voor een gesticht hahahah

03-08-2005, 09:32
nou ,ik heb hier ook eentje (die pas over 3 weken 2 jaar word) en echt, soms denk ik dat er wat mis is met zijn oren

03-08-2005, 09:33

Citaat door The_Rebel:
doe dat maar wanneer jij kinderen krijgt

03-08-2005, 09:40
Ik zit nu ook in die fase. Ik was altijd heel gezegend met een rustig kind die goed at en de nachten na drie weken volledig door sliep. Hij kon goed spelen met andre kinderen.
Nu roept hij geen nee. Hij schud met al zijn krachten nee. Heeft ook sinds kort ontzettende driftbuien gecreeerd. Dan is het echt vermoeiend hoor. Maar ik zet hem dan in zijn kamer om hem af te koelen. Eerst hielp dat wel nu komt hij gewoon zijn kamer uit. Toen deed ik hem in zijn ledikantje. Maar daar komt hij er nu ook uit. Ik ben me echt wezenloos geschrokken want het is echt zo'n hoog ding. En als een vriendin komt met haar kind dan mag niemand zijn speelgoed aanraken, terwijl hij normaal alleen met wasknijpers speelt
En eten, weet je hoe hij eet. Na een periode te hebben gevast eet hij gelukkig weer wat. Maar dan wil hij absoluut niet in zijn eetstoel zitten.
Ik geef hem een hapje, dan rent hij de hele kamer door de gang in andere kamer in dan rent hij weer terug komt een hapje halen en rent weer weg op dezelfde manier weg. Echt en dat doet hij bij elke hapje, tot dat hij genoeg heeft. Ik ben meer dan een uur bezig om hem te voeden.

03-08-2005, 09:48

Citaat door houda99:
Ik zit nu ook in die fase. Ik was altijd heel gezegend met een rustig kind die goed at en de nachten na drie weken volledig door sliep. Hij kon goed spelen met andre kinderen.
Nu roept hij geen nee. Hij schud met al zijn krachten nee. Heeft ook sinds kort ontzettende driftbuien gecreeerd. Dan is het echt vermoeiend hoor. Maar ik zet hem dan in zijn kamer om hem af te koelen. Eerst hielp dat wel nu komt hij gewoon zijn kamer uit. Toen deed ik hem in zijn ledikantje. Maar daar komt hij er nu ook uit. Ik ben me echt wezenloos geschrokken want het is echt zo'n hoog ding. En als een vriendin komt met haar kind dan mag niemand zijn speelgoed aanraken, terwijl hij normaal alleen met wasknijpers speelt
En eten, weet je hoe hij eet. Na een periode te hebben gevast eet hij weer gelukkig weer wat. Maar dan wil hij absoluut niet in zijn eetstoel zitten.
Ik geef hem een hapje, dan rent hij de hele kamer door de gang in andere kamer in dan rent hij weer terug komt een hapje halen en rent weer weg op dezelfde manier weg. Echt en dat doet hij bij elke hapje, tot dat hij genoeg heeft. Ik ben meer dan een uur bezig om hem te voeden.
hahaha mijn zoontje heeft al mijn wasknijpers gesloopt .Hij was ook nooit geinterresseerd in speelgoed, als zijn zusje (1 jaar jonger dan hem) zit te spelen meskiena, dan slaat hij haar of pakt alles af en brengt het naar zijn kamer en doet de deur dicht Dan zegt hij er ook nog bij :Genza .

Maar hij zit wel in zijn eetstoel. (hij moet wel).

03-08-2005, 09:54



Citaat door _Krullie_:
aaaaaaaah wat sgattig joh.
Ik vind kinderen leuk ookal zijn ze irritant.
laat me raden,................ je hebt nog geen kids

03-08-2005, 09:55

Citaat door islamwoman:
Niemand die reageert
Grappig ik heb klein nichtje van 4 die ook niet meer luisterd. Bij haar komt door het geval dat ze vanaf dag een zoveel aandacht kreeg( wat juist goed kan zijn). De aandacht kreeg de vorm van alles wat ze deed werd leuk op gereageerd. Ze begon op die aandacht te liften, er werden geen duidelijke grenzen gesteld, jah toen het al te laat was. Als ma streng wil doen en haar bevoorbeeld voor straf naar bed te sturen komt pa na zijn werk het gezag van ma ondermijnen. Het kind weet dan ook niet meer aan toe is.

Mensen vergeten dat door alsmaar een kind te verwennen en geen duidelijke grenzen te stellen dat je het op die manier zo verpest.

Ik weet dat het moeilijk is, vooral als het kind zo lief en schattig kijkt of juist schreinend gaat huilen....met dikke verdrietige tranen over het lief gezichtje, om duidelijk grenzen te stellen maar geloof mij, het kind heeft structuur nodig en haar ontwikkeling is het juist goed dat ze weet waar ze aan toe is.

Je hebt ook het type ouders die allebei werken en die het kind ergens anders onder brengen. De tijd dat ze met het kind doorbrengen wordt het uitermate verwend (misschien een bepaald schuldgevoel, gemis..whatever).
Het kind krijgt alles wat ze wil, kan alles maken en het blijft altijd leuk ondanks de streken die het kind uithaald. Een voorbeeld ik was gisteren bij een paar kennissen..heel leuk stel hebben een jongetje van 3,5. Dat kind was vol energie vervelend aan het doen, totaan slaan toe. Hij gaf zijn oom een klap op het gezicht waar lacherig op werd gereageerd. Ik had zoiets van ehmmm als het mijn kind was grrr. Het kind kon niets fout doen in de ogen van de ouders, hij wilde uit jaloersie een nichtje die pas 1.5 slaan omdat hij het niet kon hebben dat een ander kind de aandacht kreeg. Hij moest de hele avond het middelpunt zijn. Toen ik tegen moeder zij dat ze een moeilijke aan hem had, werd ze lichtelijk geirriteerd. Was niet echt tactisch van mij maar had zoiets van iemand moet haar zeggen.

Kinderen moet je zien als een kans om ze alles bij te brengen zodat ze later als stabiel persoon deel kunnen nemen aan de maatschappij. Jij bent de verantwoordelijke voor hen en niet andersom! En het is uiteindelijk voor jezelf veel makkelijker om met ze om te gaan als je ze duidelijk maakt wat de grenzen zijn en dat jij diegene bent die hen corrigeren maar ook diegene veiligheid en geborgenheid biedt. Dit laatste moet je ze niet bijbrengen maar laten ervaren. Dus duidelijkheid, niet belonen voor wangedrag, wel belonen voor goed gedrag( dit alleen als het verkeerd is gelopen anders is het hen om de beloning te doen).

Overmatig verwennen is verpesten!!!!!

03-08-2005, 10:04

Citaat door tangia21:
hahaha mijn zoontje heeft al mijn wasknijpers gesloopt .Hij was ook nooit geinterresseerd in speelgoed, als zijn zusje (1 jaar jonger dan hem) zit te spelen meskiena, dan slaat hij haar of pakt alles af en brengt het naar zijn kamer en doet de deur dicht Dan zegt hij er ook nog bij :Genza .

Maar hij zit wel in zijn eetstoel. (hij moet wel).
Hihi, van zie zou die dat hebben. Maar daarom zijn ze soms ook om dood te knuffelen hoe vervelend ze ook zijn. Ze zijn ook zo ontzettend grappig

Pagina's : [1] 2