Bekijk volle/desktop versie : "feitjes over het islamitisch bolwerk iran"



01-08-2005, 10:50
Iran


Staatshoofd /Leider van de Islamitische Republiek Iran : Sayed ’Ali Khamenei
President : Sayed Mohammad Khatami
Doodstraf : wordt gehandhaafd
Internationaal Strafhof: ondertekend
VN-Vrouwenverdrag en het Facultatief Protocol : niet ondertekend

Grote aantallen politieke gevangenen, onder wie gewetensgevangenen, zaten straffen uit die hen in voorgaande jaren waren opgelegd na oneerlijke processen. Talloze anderen werden in 2004 gearresteerd , velen vanwege artikelen in kranten en op internet die “een gevaar voor de nationale veiligheid” vormden of hoge functionarissen of religieuze geboden te schande maakten. Veel familieleden van gearresteerde personen werden geïntimideerd. Onafhankelijke mensenrechtenactivisten werden lastiggevallen. Ten minste twee personen overleden tijdens hechtenis en 159 mensen werden terechtgesteld, onder wie een minderjarige. Ten minste twee van de 36 mensen die werden gegeseld zouden na de tenuitvoerlegging van de straf zijn overleden; er werden geen onderzoeken ingesteld naar deze sterfgevallen. Het ware aantal geëxecuteerde of aan lijfstraffen onderworpen personen lag vermoedelijk veel hoger.

amnesty.nl

01-08-2005, 10:52



Citaat door blingblong:
Iran


Staatshoofd /Leider van de Islamitische Republiek Iran : Sayed ’Ali Khamenei
President : Sayed Mohammad Khatami
Doodstraf : wordt gehandhaafd
Internationaal Strafhof: ondertekend
VN-Vrouwenverdrag en het Facultatief Protocol : niet ondertekend

Grote aantallen politieke gevangenen, onder wie gewetensgevangenen, zaten straffen uit die hen in voorgaande jaren waren opgelegd na oneerlijke processen. Talloze anderen werden in 2004 gearresteerd , velen vanwege artikelen in kranten en op internet die “een gevaar voor de nationale veiligheid” vormden of hoge functionarissen of religieuze geboden te schande maakten. Veel familieleden van gearresteerde personen werden geïntimideerd. Onafhankelijke mensenrechtenactivisten werden lastiggevallen. Ten minste twee personen overleden tijdens hechtenis en 159 mensen werden terechtgesteld, onder wie een minderjarige. Ten minste twee van de 36 mensen die werden gegeseld zouden na de tenuitvoerlegging van de straf zijn overleden; er werden geen onderzoeken ingesteld naar deze sterfgevallen. Het ware aantal geëxecuteerde of aan lijfstraffen onderworpen personen lag vermoedelijk veel hoger.

amnesty.nl

En maar klagen dat het westen zo verrot is.Snap jij het snap ik het.

01-08-2005, 10:57
Het westen is zo verrot dat ze hier maar al te graag gebruik maken van onze vrijheden.

Intressante site van amnesty. Daar kan je uitvoerig lezen land voor land wat voor zooitje het is met moslimmilitanten of islamitische regeringen.

01-08-2005, 11:01

Citaat door blingblong:
Het westen is zo verrot dat ze hier maar al te graag gebruik maken van onze vrijheden.

Intressante site van amnesty. Daar kan je uitvoerig lezen land voor land wat voor zooitje het is met moslimmilitanten of islamitische regeringen.

Klopt..heb het gelezen.En geloof mij.in veel van die onderontwikkelde landjes willen veel van die brave forumgastjes echt niet zijn.

01-08-2005, 11:04


Dat is het midden-oosten he. Zodra de olie op is gaan ze Afrika achterna.

01-08-2005, 13:01

Citaat door TheEnforcer:
Dat is het midden-oosten he. Zodra de olie op is gaan ze Afrika achterna.
Ook zon oneliner. als geallieerden de mensen gaan redden daar,gewoon ontkennen en over olie gaan zeuren.
mischien kan je er ook wel eens bij stil staan dat het om de mensen kon gaan?
Wat daar gebeurt is niet pluis.

01-08-2005, 13:09

Citaat door blingblong:
Ook zon oneliner. als geallieerden de mensen gaan redden daar,gewoon ontkennen en over olie gaan zeuren.
mischien kan je er ook wel eens bij stil staan dat het om de mensen kon gaan?
Wat daar gebeurt is niet pluis.
Ehm. Ik denk dat jij het verkeerd opgevat heb.

Met dat is het midden oosten bedoelde ik de mensenrechten schendingen.
En met de olie bedoelde ik dat zodra de olie op. Want dat is het binnen 100 jaar wel. Gaan ze Afrika achterna als 3e wereld land. Dus nog meer armoede, mensenrechten schending, hongersnood.

01-08-2005, 13:11

Citaat door TheEnforcer:
Ehm. Ik denk dat jij het verkeerd opgevat heb.

Met dat is het midden oosten bedoelde ik de mensenrechten schendingen.
En met de olie bedoelde ik dat zodra de olie op. Want dat is het binnen 100 jaar wel. Gaan ze Afrika achterna als 3e wereld land. Dus nog meer armoede, mensenrechten schending, hongersnood.
mijn excuses. hierbij een punt voor jouw
Ik verstond het even verkeerd..

01-08-2005, 16:24
http://www.regimechangeiran.com/