Bekijk volle/desktop versie : Donuts????????????????????????



30-07-2005, 09:55
Salaam Wa3aleikoem zutsers,

ik heb vandaag donuts zitten maken, maar jammer genoeg is het niet gelukt!
ik zat helemaal onder de deeg mij handen bleven plakken aan de deeg
deeg was helemaal plakkerig. ik heb toen voor de tweede keer opnieuw deeg gemaakt, maar weer lukte het niet!!!!! het leek wel kauwgom.
En ik maar balen van wat heb ik nou vekeerd gedaan???????????????

recept is als volgt:

half liter lauw melk
1 ei
1 eetlepel zout
1zakje vanilliesuiker
half zakje bakpoeder
glas zonneboemolie
een beetje lauw water
gist ( geen verse gist maar poeder gist 1 eetlepel )
500 gram tarwebloem maar toen het maar bleef plakken heb ik de andere 500 gram bloem maar erin gedaan.
Alles samen mengen en dan een beetje voor beetje bloem bij doen. maar het wil maar geen soepele/zachte deeg worden!

wie o wie weet misschien wat ik vekeerd heb gedaan???
ghair inshAllah

kusjes

30-07-2005, 17:32



Citaat door Why?????:
Salaam Wa3aleikoem zutsers,

ik heb vandaag donuts zitten maken, maar jammer genoeg is het niet gelukt!
ik zat helemaal onder de deeg mij handen bleven plakken aan de deeg
deeg was helemaal plakkerig. ik heb toen voor de tweede keer opnieuw deeg gemaakt, maar weer lukte het niet!!!!! het leek wel kauwgom.
En ik maar balen van wat heb ik nou vekeerd gedaan???????????????

recept is als volgt:

half liter lauw melk
1 ei
1 eetlepel zout
1zakje vanilliesuiker
half zakje bakpoeder
glas zonneboemolie
een beetje lauw water
gist ( geen verse gist maar poeder gist 1 eetlepel )
500 gram tarwebloem maar toen het maar bleef plakken heb ik de andere 500 gram bloem maar erin gedaan.
Alles samen mengen en dan een beetje voor beetje bloem bij doen. maar het wil maar geen soepele/zachte deeg worden!

wie o wie weet misschien wat ik vekeerd heb gedaan???
ghair inshAllah

kusjes
Salaam,ik had ook nog nooit donuts gemaakt,maar toen ik het maakte,heb ik het recept van Al Hoceima rose geprobeerd en dat was perfect gelukt.Ik geloof dat je zelfs geen ei moet gebruiken en je moet het deeg wel lang kneden.
Probeer maar bij Al Hoceima Rose haar recepten,die zijn met foto's en lekker handig

30-07-2005, 23:24
Shoukran zuster
ik gaa haar recept denk ik uit proberen.

ps. heeft niemand ooit zoiets meegemaakt dat de deeg van donuts helemaal plakkerig werd??? wat heb je toen gedaan zodat het een zachte deeg word????

groetjesss

31-07-2005, 11:13
Salaam 3aykom why

ik maak ze altijd zo hier onder vind je de recept,bij mij lukken ze altijd.

Lauwe melk
half kilo bloem(haal ik altijd bij een turk)
2eieren
een beetje vanille bakpoeder
en kleine beetje gewone gist.
zout.

alles bij elkaar toevoegen en kneden tot een zachte massa.

31-07-2005, 14:07



Citaat door Why?????:
Shoukran zuster
ik gaa haar recept denk ik uit proberen.

ps. heeft niemand ooit zoiets meegemaakt dat de deeg van donuts helemaal plakkerig werd??? wat heb je toen gedaan zodat het een zachte deeg word????

groetjesss
Je mag zeker niet vergeten dat de melk lauw moet zijn,dus zeker niet uit de koelkast want dat heeft ook zijn gevolgen.Als het deeg kleeft,probeer er dan wat bloem bij te doen,niet teveel.Maar met het recept van Al Hoceima Rose komt dat wel goed.

02-08-2005, 23:04
salaam wa3aleikoem
Shoukran zusters

05-08-2005, 11:47
Ik maak altijd donuts voor mijn kinderen en en het lukt prima. Ik heb het via de site van http://www.oetker.nl. Ik zal het gelijk ook hier zetten voor je:
Er staat friteuse nou ik heb gewoon met zonnebloemolie en in een gewone pan gedaan en het lukte goed.


Donuts


Ingrediënten:

Voor het deeg:
375 bloem
1 zakje Dr. Oetker Gist
40 g suiker
snufje zout
2 eidooier (middel)
150 ml lauwe melk
60 g gesmolten, afgekoelde boter

Friteuse
1 kg frituurvet/frituurolie
poedersuiker

Bereidingswijze:
Voor het deeg:
Doe de gezeefde bloem in een beslagkom, voeg de gist toe en meng de bloem en de gist goed. De overige ingrediënten toevoegen, met een mixer met deeghaken eerst op de laagste stand en vervolgens op de hoogste stand ongeveer vijf minuten tot een deeg kneden. Zet het deeg afgedekt op een warme plaats en laat het 30 minuten rijzen.

Op een met bloem bestrooid werkblad het deeg nogmaals kort doorkneden. Rol het deeg uit tot 1 cm dikte. Steek cirkels uit van 9 cm doorsnede, in het midden van de cirkel steekt je nog een cirkel uit, zodat er een 2 cm brede ring ontstaat. De ring en het middelste van de ring op bakpapier leggen. Dek het deeg af en laat het 30 minuten rijzen. Zet de friteuse aan op 180 graden Celsius.

Doe de deegringen en het middelste van de uitgestoken ringen in de friteuse en bak ze aan beide kanten goudbruin (aan beide zijden ca. 5 minuten bakken). Haal de deegringen met een schuimspaan uit het vet. Leg ze in een vergiet om te laten uitdruipen. Als de donuts nog warm zijn met poedersuiker bestrooien.

Dr. Oetker producten:
Dr. Oetker Gist

succes!!