Bekijk volle/desktop versie : Zusters En Broeders Ik Hoop Dat Jullie Me Kunnen Helpen!!!



28-07-2005, 19:43
Selaam broeders en zusters,

sommige van jullie weten waarschijnlijk dat ik me dus de laatste tijd meer in de islam verdiep.Ik bid nu ook en houd me er meer mee bezig en wil alles zo goed mogelijk doen ...

Nu zit ik met iets ... ik had eerst zeg maar stemmen in mijn hoofd van meid draag een hoofddoek en dan gaat het weg en komt het weer terug ... op ditmoment heb ik geen last meer daarvan ...

Maar zoals jullie weten houd ik me dus meer bezig met de islam ... en ik wil graag een hoofddoek dragen alleen ik ben bang ...bang waarvoor ik zal het jullie uitleggen ...

Ten eerste ik ben nu met mijn baan (bijbaantje) functie omhoog gegaan en zodra ik een hoofddoek draag wijzen ze mij de deur ... ten tweede ben ik bang dat ik door mijn hoofddoek geen stageplek kan vinden en dus mijn school niet kan afmaken en later geen baan kan vinden ...

Ik ben bang datmijn omgeving mij niet zal snappen en daardoor niet meer met mij willen omgaan ... ik ben gewoon bang dat ik door mijn hoofddoek geen baan kan vinden ...

Soms denk ik van ik draag wel een hoofddoek als ik getrouwd ben ... maar wie zegt dat ik ga trouwen wie weet hoe lang ik nog ga leven ???

Om een verhaal kort te maken ik wil het WEL maar ben BANG voor de gevolgen !!!

Misschien vinden jullie dat ik overdrijf maar zo denk ik er dus momenteel over ... misschien dat er meer meiden zitten met dit of meiden die eerst zo dachten en nu WEL een hoofddoek dragen hoe is jullie ervaring daarmee ???

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, en wat zouden jullie doen ...

Ik kijk uit naar jullie meningen ...

Groetjes,

Toprakkizi

28-07-2005, 19:54


Hey meid,

Ik zelf zat ook in zo'n situatie als jou...ik wist ook niet hoe ze zouden reageren op me werk...ik werkte daar pas...maar toen ik er goed over nadacht, dacht ik ze kunnen me niet ontslaan vanwege een stukje stof (had een contract) verder blijf je je werk gewoon goed doen er verandert niets...je blijft dezelfde persoon...en ik zeg je wel eerlijk erbij, bepaalde collega's keken me vies aan, maar ik bleef gewoon sterk in me schoenen. elhamdoellah gaat alles goed...ik had me diplomauitreiking in februari en ik droeg m eerder niet...dus toen ik naar me diplomauitreiking ging, keken de docenten ook best raar...een docente gaf een opmerking en zei: meid waar is je mooie style haar gebleven en me zus beantwoorden gelijk voor me: die mooie style haar heeft ze nog steeds...maar ik zeg je eerlijk ik had spijt...in de zin van waarom heb ik m niet eerder aangedaan...

Maar geloof me je zal wel werk vinden! En een stageplek! Vertrouw op Allah en je zal ver komen

28-07-2005, 21:02
dank jullie wel allemaal voor jullie reacties het doet me echt goed om dit allemaal te lezen ... en ik weet ook dat als Allah het wilt dat het dan ook gebeurt ... maar toch iets houdt me tegen en ik weet niet waarom ... heb met mijn broers ervoer gehad ze steunen mij er gelukkig in maar zeiden wel als je het draagt draag het op het goede manier en altijd ... dus nieteraf halen wanneer je het niet meer wilt (komt hier vaak voor daarom dat hij het zei) en mijn moeder steunt me er ook in gelukkig mijn vader weet het nog niet maar hij zal denk ik niet negatief denken ...

ik hoop dat ik het echt binnenkort ga dragen, want ik wil het namelijk echt !!!

maar ja zoals ik al zei iets houd me tegen maar wat ???

28-07-2005, 21:15

Citaat door sssalima:
misschien ben je bang dat het lelijk gaat staan weet ik niet ga na bij je zelf denk er over na en elke dag dat je geen hoofdoek draagt is een dag te veel
je hebt helemaal gelijk meid helemaal ... ik hoop echt dat ik zo snel mogelijk het ga dragen ... moet gewoon sterker in mijn schoenen staan ...

28-07-2005, 21:33



Citaat door sssalima:
in het begin had ik het ook vond het maar niets maar na een tijdje ga je zelf echt lekker voelen weet je waarom je weet dat je wat goed doet
ja dat geloof ik zeker ja ik bedoel als ik lees over de islam en er meer over leer steeds voel ik me vrij licht het voelt gewoon goed

28-07-2005, 21:43

Citaat door sssalima:
en hoe meer je er in verdiept hoe meer je na verlangt om meer goeds te doen insch allah meid het komt goed heb alleen vertrouwen in allah swt
insaAllah meid insaAllah meid , het komt zeker goed ik voel het gewoon heb denk ik iets meer tijd nodig ... maar vind het wel erg dat een mijn vriendinnen wel raar doen ze vinden zeiden vandaag tegen mij van oooo geniet van je leven je bent dom en zulke opmerkingen ...

dan denk ik bij mij eigen van wie is hier dom jij of ik ???

en vandaag werd ik zo boos op een vriendin van mij ik geef toe heb een vriend gehad waar ik zeer veel spijt van heb bid ook steeds en vraag Allah om vergevenis ... en zal ook nooit meer een haramrelatie beginnen ...
maar komt ze met een opmerking van ga je nu de heilige maria uithangen ... terwijl ik maar een fout heb gemaakt en das dat ik een vrined had 9allemaal verleden tijd natuurlijk nu)

maar toch het raakt je echt

28-07-2005, 21:52

Citaat door sssalima:
schat allah is in staat alles te vergeven en als je berouw heb zal hij het je insch allah ook vergeven en jah het komt hard aan trek je er niets van aan weet dat je voor elke goede daad word beloond en niemand is perfect we kunnen alleen maar streven naar het beste toe
ja precies ik bedoel op dat moment was ik nog niet zo bezig met de islam en nu wel dus ik weet dat ik fout zat/zit toen wist ik niet dat ik fout zat (want iedereen om me heen heeft/had vriendjes en ik was de enige die nooit een relatie had dus ik dacht het is heel normaal)

maar natuurlijk nu denk ik er heel anders over ... en vraag om vergevenis ...

hopelijk worden mijn fouten vergeven ... net als die van ieder ander ...

maar ik weet gewoon neit meer ik bedoel mijn vriendin (wie dat zei) stond en nog steeds dag en nacht voor mij klaar ... afgelopen week was ze naar mij gekomen en wij lachen praten met zijn 2en bij ons thuis met mijn nicht samen ...

mijun nicht ging even naar haar andere nicht dus ik bleef samen met mijn vriendin thuis ... dus ik zo tegen mijn vriendin het is tijd om te gaan bidden ik ga even me wassen en dan bidden zegt ze okey, nou dus ik begin met bidden begint ze heel hard te lachen ...

ik werd heel boos pak me spullen ga naar een ander kamer om te gaan bidden , ik was dus klaar kom ik terug zeg ik van waarom lach je ... zegt ze van wat jij allemaal zegt is zo grappig en al die bewegingen ... ik kon haar letterlijk wurgen !!! IS TOCH NIET NORMAAL ZOIETS !!!

28-07-2005, 22:13

Citaat door sssalima:
probeer je vriendin te helpen om met haar goed te gaan praten over het gebed wat dat is heel erg belangrijk en door met haar liefdevol te praten zal je zien dat het helpt ik hoop het insch allah en laat haar lachen jij weet immers beter
ja je gelijk heb er met haar er ook over gepraat ze werd stil en bood haar verontschuldiging aan ik zag gewoon dat ze er spijt van had !!!

maar ja als ik het haar uitleg dan snapt ze alles en heeft er begrip voor maar ja 5 minuten later begint ze weer ...

het gaat de ene oor bij haar in en de andere oor weer uit !!!

28-07-2005, 22:22

Citaat door sssalima:
ewa ooit hoop ik voor haar insch allah dat ze wakker word .......ik zelf ben onwetend op gegroeit heb ik alles moeten leren nu nog ik zeg je wel zweer bij allah mijn gebed en vertrouwen in allah heeft mij geholpen want als ik je zal zeggen wat mijn verleden is oei dat zul je versteld staan maar mohiem mijn geloof in allah zal mij nooit ontnomen worden en dank allah elke dag dat ik een moslima ben
heb respect voor je meid echt

als je je verhaal kwijt wilt en je wilt het hier niet plaatsen je kan me pmen okey ik zal voor je klaarstaan

ben trots op je

en ik hoop ook dat ze een keer wakker wordt want ik hoop dat iedereen op het rechtte pad blijft ... maar als mijn vriendin zo doorgaat loopt het straks slecht met haar af

30-07-2005, 22:00

Citaat door sssalima:
dank je schat ik voel me alhamdoeillah heel erg gelukkig ik heb niets te klagen........ik hoop ook insch allah dat iedereen op het rechte pad blijft maar blijf er zijn voor haar neem haar anders mee na de moskee want toen ik voor het eerst de moskee binnen liep waaaaajaaaaw me ogen werden verlicht het was een heel mooi gevoel en als je die imam hoort ik begreep er niets van ik ken geen arabich maar wallah je hart weet waar over die imam het heeft neem haar daar mee eerlijk toen die tijd had ik ook geen hoofdoek deed het om de hoek op me hoofd en deed het ook weer af en later nee toen wilde ik het zo graag en ja ben er nog steeds mee
echt meid hoe je schrijft je kan gewoon zeggen wat ik voel ...

maar ja ik kan alles doen wat ik wil maar ze gaat dus echt niet naar een moskee ...

ik begin er niet meer over ... heb er teveel over gepraat met haar en het helpt gewoon niet ...

en ik wil niet dat ze het gevoel krijgt dat ze door mij gepusht wordt ...

maar hopenlijk komt er een dag dat ze het echt doet ...