Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : ...kind van Bagdad...

Pagina's : [1] 2

Hooda
24-03-2003, 18:05

Rood hellevuur, weerspiegeld in je betraande oogjes, zilte traantjes, die in vrije loop, je tedere huid bevochtigen... Angstzweet riekt, op een trillend lijfje, met handjes op oren gedrukt, doen je oogjes verslag, van bruut en ongenadig geweld, dat diep in je zieltje nestelt, en je jonge leven brandmerkt, kind van Bagdad...

Hooda
24-03-2003, 18:22
Een stille traan... Honger heerst, Oorlog, pijn, Tranen vallen, Waarom moest het zo zijn? Snijdend verdriet, Machteloos, Een grote chaos, Zonder troost... Haat heerst, Eeuwige woede, Er worden mensen vermoord, In koele bloede... Een harde kreet, Een angstig kijken, Van kinderen en ouderen, Die bommen ontwijken... Geen einde, Een doorgaand proces, Eeuwige machtstrijd, Zonder enige les... Wanneer komt de wereld, Nou eens tot verstand, Geen mens heeft dood noch leven, Zelf in de hand... Niet rechtvaardig, Nu een stille traan, Een witte vlag, Voor hen die te vroeg moesten gaan.. Het einde is al in zicht...

HalfBlood
26-03-2003, 07:05
/me zucht......:(..

najiba05
26-03-2003, 07:49
masallah heel erg mooi om te lezen.

Cina
26-03-2003, 09:16

Ik kreeg kippenvel toen ik het las...:( Heel mooi Hooda.

Hooda
26-03-2003, 14:58
bedankt, maar helaas de waarheid.. trouwens die eerste heb ik niet zelf geschreven, liefs hooda,

Hooda
26-03-2003, 15:21
Daar sta je dan, helemaal alleen en niemand om je heen, naast een vreemde man. Hij zal je een thuis wijzen, zonder je ouders of bekenden, nee gewoon een plek. Ze verwachten van je dat je alles vergeet, verder gaat met het gewone leven. Je hoort ze schreeuwen, de soldaten, je hoor bombardementen in je hoofd. Het enige wat jou kan genezen is er niet, er is alleen nog pijn en verdriet. De herinneringen die in je gedachten staan gebrand, ze zullen nooit verdwijnen. Je bent een kind, een kind van de oorlog zonder ouders of familie, alleen pijn.

Hooda
26-03-2003, 15:23
Dit kind speelt niet op straat. Dit kind steelt geen snoepje. Dit kind heeft geen vriendjes. Een kind is op de vlucht. Alleen.... Een kind dat geen kind meer mág zijn. Een kind dat geen kind meer kán zijn. Dit kind, op de vlucht.... Voor de moordenaars van zijn ouders. Alleen....

Hooda
26-03-2003, 15:25
Bloed van de vijand besmeurde haar knietje angstig keken haar oogjes naar het smerige plekje Water nam ze in haar handen een stofdoekje met een touwtje haar mouwtje opgerstroopt verwijderde ze het vieze plekje op haar knie Bloed van de vijand bevlekte haar handjes in haar gedachtes had ze hem vermoord Huilerig klonken de klokken uit de stad hij werd door zijn maten gedragen naar het graf..

Hooda
26-03-2003, 15:26
Verloren kijkt zij in het rond Grote ogen in een vuil gezicht Verwachting staat erin te lezen Angstig op het vuur gericht In haar hand houdt zij een teddybeer Als gebroken liefde in haar korte bestaan Hij geeft haar nog dat beetje hoop Het hoeft voor haar niet zo te gaan Verloren kijkt zij in het rond Haar kleren vuil en afgeleefd Zijn niets meer dan wat lappen stof Maar het is alles wat ze heeft In het midden van al het geweld Staat dit kind fragiel en teer Toekomstverwachting in deze stad Het is er voor haar niet meer Verloren kijkt zij in het rond En plots kijkt zij mij rechtstreeks aan Van de foto uit de krant Ben ik even met haar begaan..

Eindje040
26-06-2014, 09:39
Bagdad...... Wat was er gaande in maart 2003?

Eindje040
26-06-2014, 10:14
Ooo, ja dat heb ik gemist ik zat toen in groep 3

Buitenbeentje
26-06-2014, 12:14

Ik denk dat de meeste kinderen leeuwen zijn daar in iraq en afghanistan. Stel je niet zo aan, die worden zwaar beschermd door hun heer. wij zijn degene die vervloekt zijn, ha.

Umm_mujahid
03-02-2015, 20:38
sabran sabran ya baghdadi.

Hamza_T
03-02-2015, 21:52
Sinan Antun

Pagina's : [1] 2