Bekijk volle/desktop versie : Falafel



Pagina's : [1] 2

27-07-2005, 12:52
Ik wil morgen of vrijdag de falafel van Yara gaan maken. Heeft iemand die uit geprobeerd? Ik heb kikkererwten uit blik gekocht, ik hoop dat die ook goed zijn. Heeft iemand nog tips voor me, het is de eerste keer dat ik falafel ga maken, dus ben een beetje zenuwachtig of het wel gaat lukken. Ik heb verder alle ingredienten ervoor. Als iemand tips heeft, graag (of laat me weten of ze bij jou gelukt zijn).

Ellouisa

27-07-2005, 14:45


Niemand die het heeft gemaakt???

27-07-2005, 16:21
Ik was ook van plan het eens te proberen, maar het is er niet van gekomen. Denk dat kikkerewten uit blik prima zijn, hoef je ze niet te weken. Laat weten of het gelukt is. Gr.

27-07-2005, 17:40

Citaat door lila-rose:
Ik was ook van plan het eens te proberen, maar het is er niet van gekomen. Denk dat kikkerewten uit blik prima zijn, hoef je ze niet te weken. Laat weten of het gelukt is. Gr.
Is goed meid, ik zal dit weekend foto's er op zetten van hoe het bij mij geworden is.

29-07-2005, 08:16


ik heb ze gemaakt

en ik moet eerlijk toegeven dat ik ze echt niet lekker vond, en men man al zeker niet, laat me weten wat jij ervan vindt, ik dacht dat het ging smaken naar ..... weet de naam niet maar is iets dat je koopt in marokko aan zo'n kraampje men vader noemt het MAKLA DJAL SOEFRIYA is wel best lekker lijkt er op maar smaakt helemaal anders, ze doen dat tussen brood met aardappel en ei een soort groentenburger en dan nog eens tomaat en pepers bij, kent iemand dat?

29-07-2005, 08:17
ah ik heb de naam denk ik MA3KOUDA OF ZO

herkent iemand het? streek berkane/oujda

29-07-2005, 11:24

Citaat door moslimastyling:
ah ik heb de naam denk ik MA3KOUDA OF ZO

herkent iemand het? streek berkane/oujda
Maar lieverd, ma3kouda wordt van aardappelen gemaakt..

29-07-2005, 11:27

Citaat door ellouisa:
Niemand die het heeft gemaakt???
Ik heb het gemaakt en het was keilekker.
Alleen pakte paneermeel niet zo snel bij mij dus heb ik brood gemalen in verwarmd tot ie een harde korstjes kreeg en dat gemengd met de paneermeel..Was echt superrrrrrrrrrlekker!
Ik heb de falafel gereserveerd in pitabroodjes met tomaat en sausjes en gelegd op een bordje met blaadjes sla die ik gegarneerd heb met eieren en tomaten..

29-07-2005, 11:53

Citaat door Classy Lady:
Maar lieverd, ma3kouda wordt van aardappelen gemaakt..
I know had ik toch hierboven vermeld ik zoek die recept falafel ieeeg niet lekker

29-07-2005, 12:13

Citaat door Classy Lady:
Ik heb het gemaakt en het was keilekker.
Alleen pakte paneermeel niet zo snel bij mij dus heb ik brood gemalen in verwarmd tot ie een harde korstjes kreeg en dat gemengd met de paneermeel..Was echt superrrrrrrrrrlekker!
Ik heb de falafel gereserveerd in pitabroodjes met tomaat en sausjes en gelegd op een bordje met blaadjes sla die ik gegarneerd heb met eieren en tomaten..
Bedankt voor de tips, ik zat al te bedenken hoe ik het moest serveren. Ik heb ijsbergsla, tomaat en komkommer. Wat voor sausjes heb je erbij gedaan? Ik dacht dat knoflooksaus en chilisaus goed smaakten, maar misschien heb jij andere gedaan.

29-07-2005, 13:17

Citaat door moslimastyling:
I know had ik toch hierboven vermeld ik zoek die recept falafel ieeeg niet lekker
Dacht dat je d8 dat falafel ma3kouda zou zijn..

29-07-2005, 13:18

Citaat door ellouisa:
Bedankt voor de tips, ik zat al te bedenken hoe ik het moest serveren. Ik heb ijsbergsla, tomaat en komkommer. Wat voor sausjes heb je erbij gedaan? Ik dacht dat knoflooksaus en chilisaus goed smaakten, maar misschien heb jij andere gedaan.
Knoflooksaus is ook lekker erbij.Mijn schoonzus had nog tomatensaus erbij gedaan en voor de rest hebben we sambal , mayonaise en ketchup op de tafel erbij gereserveerd. (Met mayo, ketchup en sambal vond k m t lekkerst.. )

29-07-2005, 13:53



Citaat door Classy Lady:
Knoflooksaus is ook lekker erbij.Mijn schoonzus had nog tomatensaus erbij gedaan en voor de rest hebben we sambal , mayonaise en ketchup op de tafel erbij gereserveerd. (Met mayo, ketchup en sambal vond k m t lekkerst.. )
Oki dankjewel voor de tip meid, ik heb knoflooksaus, mayonaise en ketchup, maar geen sambal helaas. Ik probeer sweet chilisaus

29-07-2005, 14:28

Citaat door Classy Lady:
Dacht dat je d8 dat falafel ma3kouda zou zijn..
haha nee maar ik denk dat ik die niet had gekookt die hamas misschien is het daarom

heb je recept van ma3koeda

29-07-2005, 16:28
Dan nog twee vragen±
1. Ik heb kikkererwten uit blik moet je die ook eerst verwarmen of hoeft dat niet?
2. Moet je ze echt in de olie frituren of alleen bakken in een klein laagje olie?

Ik wil het zo maken dus als iemand het antwoord weet, graag!

Pagina's : [1] 2