Bekijk volle/desktop versie : werken met hoofdoek

24-03-2003, 16:46
Salaam,

Ik studeer momenteel management (voorlaatste jaar alhamdoelilah) en maak me eerlijkgezegd wel zorgen over het vinden van een job waar ik mijn hoofddoek kan aanhouden.
Ik ben sinds vorige zomer begonnen en vraag me af hoe ik daar mee moet omgaan. Ik wil hem absoluut aanhouden, maar aan de andere vind ik dat ik recht heb op een goed job waarin ik gelijk wordt behandelt.

Zijn er onder jullie mensen die zich in dezelfde situatie bevinden, en hoe gaan jullie er mee om?

een moslima

25-03-2003, 07:17

Salaam aleikum,

Ik zelf werk ook met hijab en alhamdullilah op de goede manier, er si alleen 1 probleem doordat ik mijn werk fietsend af moet leggen draag ik vaak een broek met iets langs eroverheen, want met eenr ok kan je wel raden wat er gebeurt .
Soraya ik vindt het wel raar dat je een hijab niet op de juiste wijze mag dragen, ik bedoel een hijab is een hijab, die baas van je moet niet zo zeuren . Hier in Rotterdam mag je in de gemeente je hijab gewoon op de juiste wijze dragen.
Dua

25-03-2003, 09:35
Seleem alejkoem

Wees sterk in je geloof en laat je niet misleiden door die koefars.
Nou ik draag mn hijaab op mn werk en niemand die er op iets tegen heeft, ze moeten niet durven of stap ik anders naar mn baasje .

AlhamdoliAllah, ik word hier geaccepteerd om wie ik ben. Sommige bekijken me hier van huh wat doet zij hier, maar glimlach ik gewoon vriendelijk terug.

Meiden laat je echt niet doen, moesten ze me zeggen van hijaab mag niet meer of anders dragen, awel vergeet het, jamais.
Ik ben moslima Alhamdollilah

beslama

25-03-2003, 09:40

Citaat:
Origineel gepost door naoual_m
Salaam,

Ik studeer momenteel management (voorlaatste jaar alhamdoelilah) en maak me eerlijkgezegd wel zorgen over het vinden van een job waar ik mijn hoofddoek kan aanhouden.
Ik ben sinds vorige zomer begonnen en vraag me af hoe ik daar mee moet omgaan. Ik wil hem absoluut aanhouden, maar aan de andere vind ik dat ik recht heb op een goed job waarin ik gelijk wordt behandelt.

Zijn er onder jullie mensen die zich in dezelfde situatie bevinden, en hoe gaan jullie er mee om?

een moslima
Salaam,

Ik doe ook een management studie en sinds september werk ik ook en gewoon met hoofddoek. Ik zet het in mijn cv altijd bij, voorkomt :schok: bij de sollicitatie Ik heb nu bij verschillende gemeentes gewerkt en heb er eerlijk gezegd geen problemen mee gehad. Met hoofddoek kan je er natuurlijk ook professioneel en representatief uitzien, op een "goede" manier Veel succes meid

25-03-2003, 14:11

Sallaam meiden, ik zelf draag me hoofddoek al meer dan 4 jaar op een gewone manier (hijab) en ik werk nu hier bij me bedrijf bijna 4 jaar en toen ik hier kwam solliciteren heb ik ook als eerste gezegd van jullie nemen me zo aan of niet?????? maar me baas had er niks op tegen, hij zei ik accepteer het. Ik werk hier ook alleen maar tussen de nederlanders en die vragen ook veel over onze geloof dus ze weten nu meer dan voorheen en ik vind het alleen maar goed dat ze er naar vragen. Meiden laat je niet gek maken door de bedrijven hoor, want er zijn banen zat en Allah gaat voor dus hou je Hijab gewoon op en denk aan later.

wa sallaam alikoum

26-03-2003, 08:44
Me too...Ik draag mijn hidyaab ook op de `voorgeschreven` wijze. El hamdoulillah heb ik ook een baas die verder kijkt dan de neus lang is.

Ik raad je aan om het in ieder geval bij een overheidsinstantie te proberen...dienstverlenende sector ook wel, die staan wat schappelijker tegenover verschillende uiterlijkheden. Als je het gaat zoeken in de commerciele richting dan komen ze snel op het punt van klant is koning, we willen een neutraal imago, etc...

Moge Allah swt je helpen bij het vinden van de juiste plek.

24-02-2007, 13:37
Salaam aleykoum

Ik ben ook een student, ik heb ook schrik voor de toekomst dat ik mijn hijaab niet kan aanhouden. Maar ik doe het echt niet uit. Ik heb heel veel problemen in mijn school omdat ik een hijaab draag. Ze doen er enorm moeilijk mee. Ze hadden me zelf gewoon gebuisd omdat ik een hijaab droeg. Ik vind het heel spijtig dat we anders worden bekeken dan de anderen.

Ik had in een rusthuis gesoliciteerd, en ik mocht mijn cv doorsturen, op mijn cv heb ik een foto met mijn hijaab. Ineens kreeg ik geen antw meer van de oen enthousiaste werkgever. Ik heb weet echt nie hoe ik aan een job moet komen. Ik zoek nog steeds naar een job , maar helaas, het is altijd vergeefs.

Beslama

24-02-2007, 13:49
Probeer.het.gewoon.netjes.te.houden
En.niet.al.te.veel.over.na.denken.het.gaat.erom.da t.je.je.werk.goed.doet

24-02-2007, 14:15

Citaat door naoual_m:
Salaam,

een moslima

zuster jij hebt niet zo moeilijk ahmdouillah
broeders met baard woorden juist niet aangenomen ..en meisjes met hijabi juist wel meer dan de broeders

wij zusters ahmdouillah hebben het niet zo moeilijk met baan zoeken dan de broeders....

24-02-2007, 14:49
Waar kan je allemaal werken met dat diploma?

7ayaakoem Allah.

Wa assalamoe 3alaykoem wa rahmatoe Allah.

16-04-2007, 19:58
salaam a3likom zusters.
ik heb een vraag je aan jullie ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen inchallah.ik ga over een maand trouwen en ga in a dam wonen mij vraag is kennen jullie mischien een werkplaats waar je met hoofdoek mag werken een winkel of een schoenenzaak.alvast bedankt en w8 op jullie reactie beslama

16-04-2007, 20:25
t kan n vorm van da'wah zijn als die nlers en niet-moslims over je geloof vragen.. insha'Allah

27-12-2009, 13:38

Salamoeljkoem beste zusters, ik neem aan dat jullie allemaal uit Nederland zijn?

Ik ben opzoek naar werk (ik kom uit Antwerpen) en nergens mag ik bijna mijn hoofddoek aan houden, Ik hoop insalah dat allah ons zal helpen in deze moeilijke tijden..