Bekijk volle/desktop versie : Waarom scheiden mensen tegenwoordig zoveel.



Pagina's : [1] 2

26-07-2005, 21:37
Laatste jaren scheiden mensen eerder dan dat ze gaan trouwen. Waarom, wat is de reden dat ze scheiden.

De scheidingspercentage wordt met de jaren hoger.

Wie weet waar het aan ligt.

Ik hoop inscha allah dat ik nooit van mijn leven ga scheiden.

26-07-2005, 22:41


te snel trouwen,niet op 1 lijn zitten ,mensen hebben dan ineens andere verwachtingen,
mensen die gaan haasten en denken dat ze van diegene houden terwijl ze later toch anders over na denken

die redenen denk k

26-07-2005, 22:43
mensen hebben geen goesting meer om verantwoordelijkheden te nemen, ze zijn te laks, geven snel op, hebben geen sabr, ...

26-07-2005, 22:52

Citaat door karabounita81:
te snel trouwen,niet op 1 lijn zitten ,mensen hebben dan ineens andere verwachtingen,
mensen die gaan haasten en denken dat ze van diegene houden terwijl ze later toch anders over na denken

die redenen denk k

Daar heb je wel gelijk in Men moet wel op 1 lijn zitten.

Maar mensen geven wel snel op de laatste tijd zoals alhob_3adab al aangaf. Terwijl dat vroeger niet ter sprake kwam zeg maar.

Mijn oom is advocaat niet als hij ziet hoeveel scheidingen er op een dag zijn schrikwekkend gewoon wallah.

Inscha Allah zal het geen van ons overkomen.

26-07-2005, 22:54



Citaat door sssalima:
te snel trouwen te snel kiezen te snel verliefd te snel afgeknapt te snel geweld kortom alles gaat te snel

Tegenwoordig gaat zeker alles te snel

26-07-2005, 23:16

Citaat door sssalima:
te snel trouwen te snel kiezen te snel verliefd te snel afgeknapt te snel geweld kortom alles gaat te snel
De tijd gaat ook te snel........

26-07-2005, 23:32
weet je wat het is meisjes van tegenwoordig weten niet wat trouwen is ,denken dat trouwen samenwonen is en kindertjes krijgen is .Maar ze weten in godsnaam niet wat voor verantwoordelijk ze nemen.
Je moet voor het eten zorgen je moet voor het huishouden zorgen en noem maar op en natuurlijk voor je man . Je moet je buiten gedragen je kunt bijv niet tegen alle bekenden die je tegen komt buiten bijv gedag zeggen, ik bedoel dan jongens in jouw ogen is dat misschien heel normaal maar dat is het niet.Ik zie meisjes op school die al getrouwd zijn en die dan opeens door jongens omhelst worden zulke dingen bijv die kunnen gewoon niet als je getrouwd bent,dan moet je weten dat je niet meer zo vrij als een vogel bent, en schoonouders die zijn nog ouderwets die willen dat je je goed kleed en geen slechte dingen horen over hun schoondochter. maar ja je moet je dan gaan aanpassen maar dat lukt nou eenmaal niet met die meisjes van tegenwoordig, het is gewoon een feit dat de meisjes nu op een hele late leeftijd volwassen zijn. vroeger hat je dit allemaal niet omdat de meisjes al vanaf hun tiende voorberied.En hadden niet zo veel vrijheid als de meisjes van nu

26-07-2005, 23:48

Citaat door moslima18:
weet je wat het is meisjes van tegenwoordig weten niet wat trouwen is ,denken dat trouwen samenwonen is en kindertjes krijgen is .Maar ze weten in godsnaam niet wat voor verantwoordelijk ze nemen.
Je moet voor het eten zorgen je moet voor het huishouden zorgen en noem maar op en natuurlijk voor je man . Je moet je buiten gedragen je kunt bijv niet tegen alle bekenden die je tegen komt buiten bijv gedag zeggen, ik bedoel dan jongens in jouw ogen is dat misschien heel normaal maar dat is het niet.Ik zie meisjes op school die al getrouwd zijn en die dan opeens door jongens omhelst worden zulke dingen bijv die kunnen gewoon niet als je getrouwd bent,dan moet je weten dat je niet meer zo vrij als een vogel bent, en schoonouders die zijn nog ouderwets die willen dat je je goed kleed en geen slechte dingen horen over hun schoondochter. maar ja je moet je dan gaan aanpassen maar dat lukt nou eenmaal niet met die meisjes van tegenwoordig, het is gewoon een feit dat de meisjes nu op een hele late leeftijd volwassen zijn. vroeger hat je dit allemaal niet omdat de meisjes al vanaf hun tiende voorberied.En hadden niet zo veel vrijheid als de meisjes van nu
Meid als ik wilde trouwen was ik allang getrouwd. Ik wilde dat niet omdat ik weet wat de consequenties voor mij zouden zijn. Ik wilde nog veel bereiken en dat zou ik zelf persoonlijk nooit hebben gekund als ik getrouwd was.

Veel meiden weten niet wat een huwelijk inhoudt. Ze denken pret en dat is het. .

Nou ik vind dat al helemaal niet kunnen dat getrouwde vrouwen andere mannen omhelsen Waar gaat het toch heen. Klopt meiden worden tegenwoordig veel later volwassen. Je merkt dat ook en ik merk het wel in mijn omgeving.

Maar iedereen ziet op een gegeven moment wel de fout in dat ze zo vroeg getrouwd zijn.

De ene lukt het wel maar de andere helaas.

26-07-2005, 23:50
mensen denken dat het huwelijk een sprookje is.......... en na een aantal tegenslagen geven ze op, zonder bereid te zijn er wat voor te doen! weet je, het komt allemaal niet vanzelf, je moet er met zijn 2en aan werken!
er word veel te makkelijk op gegeven!

26-07-2005, 23:53

Citaat door thement_return:
Laatste jaren scheiden mensen eerder dan dat ze gaan trouwen. Waarom, wat is de reden dat ze scheiden.

De scheidingspercentage wordt met de jaren hoger.

Wie weet waar het aan ligt.

Ik hoop inscha allah dat ik nooit van mijn leven ga scheiden.
Ligt aan de maatschappij waarin we leven !

26-07-2005, 23:55

Citaat door nurita:
mensen denken dat het huwelijk een sprookje is.......... en na een aantal tegenslagen geven ze op, zonder bereid te zijn er wat voor te doen! weet je, het komt allemaal niet vanzelf, je moet er met zijn 2en aan werken!
er word veel te makkelijk op gegeven!
Te makkelijk opgegeven dat vind ik nou ook Je moet er voor vechten

26-07-2005, 23:55

Citaat door CHEELAB:
Ligt aan de maatschappij waarin we leven !
Daar kan het ook mee te maken hebben. De omgeving.

26-07-2005, 23:57


mensen laten zich te veel door hun omgeving beinvloeden....ze zien dat vriendinnen trouwen familie die dat graag willen etc...
er wordt als een sprookje over gesproken, maar een huwelijk is hard werken van 2 kanten het is niet alleen houden van....
het is voor elkaar zijn in goede en slechte tijden,verantwoordelijkheden enzo...en er komt nog zoveel meer bijkijken .....
een huwelijk is een verbintenis voor het leven...

jammer dat er soms zo licht over gedacht wordt......

27-07-2005, 22:16
en als je wil trouwen dan moet je er ook zeker van zijn dat jouw huwelijk zal slagen ,en het belangerijkste is je moet er klaar voor zijn, je moet niet alles op je af laten komen want heel veel denken dat dat het beste is, en uiteindelijk zul je zien dat het toch allemaal te veel voor je is geweest ,maar dan is het al te laat.dan ben je al getouwd en je moet zeker weten dat, dat de man of vrouw is waar je je hele leven mee wil delen.Want je kunt nou jammer genoeg niks terug draaien . En weet begin altijd bij je zelf de goede mannen zijn voor de goede vrouwen en andersom. en de slechte voor de slechte

27-07-2005, 22:45
Ik heb gehoord dat in Nederland in verhouding meer marokkanen scheiden dan nederlanders zelf.. weet niet of dat waar is

Pagina's : [1] 2