Bekijk volle/desktop versie : Islam 3 vragen

26-04-2002, 21:18
Bismie Allahie Arahmanie Arrahiem,

Asaalamoe Alikoem Warhamatoe Allah,

De islam bepaalt elk aspect van het leven, van een moslim. Dit wezenlijke feit is voor niet moslims erg moeilijk te bevatten.
Voor de gelovigen geeft de islam de criteria om zijn hele gedrag en houding te beoordelen.
Het bepaalt zijn relatie met andere personen met de maatschappij als geheel, met de fysieke wereld, en het bepaalt ook zijn relatie met zich zelf.
Van seculiere gemeenschappen zijn daartegen veel voorbeelden te geven, die overblijfselen zijn van willekeurige, persoonlijk verlangens, of van de even eens willekeurige eisen van de sociale omgeving.

Beste mensen, In hoeverre volgen jullie de islam....?
Wat doet de Islam met jullie?
En jullie gedrag en houding....hoe bepalen jullie dat??

Moge allah ons beschermen tegen het kwade en ons belonen voor onze goede daden, AMIN.

Ik zie jullie reactie's graag tegemoet!!

Wa alaikoem Sallaam.

Igwana 20

01-05-2002, 20:55

Sallaam Alikoem,

Beste mensen, deze topic 39 x bekeken, maar niemand geeft een reactie........hsoema hliekoem...(geintje)

Maar ik zou het leuk vinden als jullie reageren....!

Ma'sallaaam

Igwana 20

04-05-2002, 19:18
Sallaam Alikoem Warahamtoe Allah,

Beste broeder, misschien is het wel zo dat ik de vragen moeilijk stel.

Maar ik wil hier best wel dieper op ingaan.

Laat het me weten.

Ma'sallaamaa
Igwana 20

15-05-2002, 11:25
salaam igwana20,

ik wil graag reageren: nou ik ben alhamdoellilah islamitisch op gevoed. een nadeel bij mij is dat ik geen hoofddoek draag,maar dat zal ansaallah wel komen!bij ons thuis word veel over de islam gepraat, ik vind dat heel erg belangrijk.

ik bid en probeer veel meer over de islam te weten te komen door zondags naar de moskee te gaan, ik heb daar heel veel van geleerd, ik heb soerat bijgeleerd en we hebben veel over de islam gepraat!
ik zou graag naar lezingen willen gaan maar weet nooit wanneer die lezingen zijn.

kwa kleding probeer ik zoveel mogelijk mostora te gaan dus lange vesten/jas over een broek.
ansallah komt alles goed , en hoop ook voor alle moslims meisjes.
allah je hdiekom.

thalla ferassek bezaff
al_tetouania

16-05-2002, 01:16

Citaat:
Originally posted by nog geen lid
Het rare is dat ik vanaf mijn elfde altijd gebid heb. Momenteel begin ik met bidden; dat houd ik dan even vol en stop er dan weer mee. Hier baal ik ontzettend van, maar soms kan ik me er echt niet toezetten. Terwijl ik gewoon voel dat de Islam is waar het in dit leven omdraait en ik ben echt bang voor het moment dat ik dood zal gaan en met mijn gedrag geconfronteerd zal worden. Ik hoop echt dat Allah ons allen de kracht zal geven om de zuivere Islam te volgen en dit ook vast te houden. Dan alleen zullen we de rust vinden waarnaar we op zoek zijn. Ik vind het overigens echt jammer dat zo weinig broeders en zusters op deze topic gereageerd hebben.
M3a salama
SalaaM aleiKom....

Erkening is een goed begiN, je hebt het door dat je je gebedden verwaarloost, Blijf je zelf er toe zetten dat je blijft bidden..het gebed niet verrichten is de vierde grote zonde van een moslim....Daar zal ons een zware straf op te wachten staan, het is ook en van de eerste vragen die je gesteld zal worden......

Een jongeman is naar zijn baas gegaan⦠om te zeggen tegen hem: ik zal vanaf morgen niet op tijd verschijnen op het werk⦠en zal de verslagen niet tijd leveren op de afgesproken tijd⦠Maar ik zal jullie niet toestaan om mij te beoordelen⦠Jullie hebben zelfs niet het recht om mij te ontslaan van mijn werkâ¦. verder

Als wij ons neerbij leggen bij dit standpunt dan zullen we deze jongeman uitlachen, sommigen zullen hem als dwaas en gek bestempelen⦠Hoe wil hij zijn rechten verkrijgen zonder zijn plichten te dragen?

Wat als we zeggen dat de meesten onder ons hetzelfde rare werk verrichten⦠en zelfs erger dan dit⦠Zij doen hetzelfde tegenover de rechten van Allah Geprezen en Verheven is Hij⦠Hoe kan een persoon dit zichzelf toestaan⦠Hij gebruikt alle gunsten van Allah die overal in zijn omgeving te vinden zijn⦠eten, drinken en kleding en allerlei gunsten in dit leven⦠Toch verricht men niet eens de simpelste plichten die op hem opgesteld zijn⦠en wel het gebed? En als hij het verricht doet hij het niet op de vastgestelde tijden⦠hij verricht het gebed heel snel zoals de kip haar voedsel pikt⦠Hij concentreert zich niet tijdens het gebed en weet niet eens wat hij doetâ¦

beste NoGgeenLid....Ik hoop inschallah dat je je gebedden altijd zal uitvoeren, en op tijd..... het is een reiniging voor ons, en verlost ons van onze zonden.....