Bekijk volle/desktop versie : de zomer periode...



24-03-2003, 12:57
Salaam Alaikoem broeders en zusters….

Het zonnetje schijnt buiten en iedereen is vrolijk….(nou ja bijna iedereen dan) al die witte kleding komt weer te voorschijn, allemaal prachtig vind ik zelf…, alhoewel het bijna vakantie-tijd is, zie ik er toch wel een beetje tegenop, op een of andere manier is het net of iedere zomer sjitan (moge Allah hem vervloeken) op de loer staat en ons onze Imaan laat verzakken in deze periode…, ik bedoel kijk maar gewoon om je heen tijdens deze periode en zie het zelf, alhoewel ik over niemand oordeel omdat ik weet dat alleen Allah SWAT dat mag doet het me toch wel pijn…, en de moed anderen er op aan te spreken heb ik niet, behalve dan bij mijn zusjes…maar ja die luisteren toch niet? tja what to do? ik bedoel als ik nu naar andere dames kijk…die er een beetje strakjes gekleed bij lopen, zie ik toch wel mezelf van een aantal jaren geleden terug, ejow wat schaam ik me daar nu voor! ook het feit dat ik geen goed voorbeeld voor mijn zusjes was geweest speelt daarbij een rol…tja want hoe dan ook zijn wij toch wel een grote voorbeeld voor onze zusjes en broertjes…die vaak denken van:"oohh, maar als mijn zus of broer dat deed, dan zal het wel goed zijn"…
Tja broeders en zusters wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen is, dat we echt moeten proberen om sterk in onze schoenen te blijven staan in deze aankomende zomer periode…
Als de één een goed voorbeeld geeft, zullen de anderen insjaAllah volgen

Ma'salaam

24-03-2003, 13:33


Salaam alaikum,

Ik liep net buiten, jawel, in wat lichtere kleuren dan normaal, maar goed nog steeds bedekt en ik zag een meisje, een Marokkaanse jonge dame die geheel volgens de nieuwste mode gekleed was...

Korte rok, strak truitje, hoge hakken, losse haren... Ik bedoel het was een mooie zuster, maar toch viel mij vooral op hoe onzeker ze was. In elke etalage keek ze naar zichzelf, frumelde ze aan haar haar en trok ze aan haar truitje. Zo bang dat er net 1 haartje niet perfect zit of dat haar kleding een beetje scheef zit...

Iedereen keek naar haar met bewondering, maar weet je, ik had medelijden met haar.

Ik zie er misschien een beetje vaag uit, met 100 laagjes en wijde jurken, vreemde combinaties, maar ik stress mij niet over die scheve broek en al helemaal niet om mijn haar... hahaha geen slechte haardag voor mij!

Stagfirallah... wat ik bedoel te zeggen, ik heb spijt dat ik niet haar haar toe ben gegaan en haar heb uitgenodigd om naar een les ofzo te gaan... want ze zag er wel zo zelfverzekerd uit, maar diep van binnen?

Salaam alaikum,
M.

24-03-2003, 20:44
Salaam aleikom...

Kheb ook altijd gevonden dat je er in de zomer leuk uit kan zien, leuk combineren alles met hoofdoek, er zomers uit zien etc. Maar is dat de bedoeling? Dragen we niet juist de hijaab om niet op te vallen? Om onze schoonheid te verbergen......?

InschAllah ondanks dat het zomer is, hou ik het liever bij donkere kleuren, en maak er dit jaar geen hele creatie van.....

Wat ik altijd lekker luchtig vindt in de zomer is een djelabba..... Dit jaar in Maroc, heel wat bijkopen.........

25-03-2003, 07:12
salaam aleikum,

het is lekker om in dit weer om in een jilleba te lopen en een hijab ofcourse !
Als ik inshAllah deze zomer nog naar Yemen ga ga ik zoveeeeeel inkopen, dat ik voor weet ik veel hoelang genoeg heb.

25-03-2003, 11:15


Allemaal fijn en wel, maar vaak vergeten velen dat hijaab niet alleen betrekking heeft op kleding en uiterlijk. Het innerlijke gedrag moeten we niet vergeten. Dus ja hoe je gekleed gaat legt weinig gewicht in de weegschaal......En het is ieder voor zich, niemand is perfect. En om anderen aan te spreken op hoe ze zich kleden, gaat me wat te ver, want zeg nou zelf niemand doet het goed. Ik herinner me een situatie tijdens het Mbo: we zaten in de kantine. Een marokkaans meisje maakte een vriendin van mij er attent op dat een neuspiercing volgens de islam fout is. De discussie liep wat uit de hand.. Me vriendin maakte de anderen er attent op dat het epileren van wenkbrauwen ook niet mag en kan, en dat het dragen van een hoofddoek met een rokje en lange laarzen wel een hele vreemde combinatie is....de verwijten gingen over en weer. Dus ja...jullie begrijpen wat ik bedoel????

25-03-2003, 11:19
SELLEM OE HLEE KOM

JA DAMES DE ZOMER KOMT INSALLAH MAAR ER ZIJN GENOEG MOOIE KLEREN VOOR ONZE ZUSTERS IN DE ISLAM ALHAMDOELLILAH IK HEB ER GEEN LAST VAN ALLEEN BEN IK NOG NOOIT MET HOOFDDOEK NAAR MAROKKO GEGAAN MAAR HET LIJKT ME WEL ERG WARM MAAR IK HOU HET WEL VOL HOOR!!!!

SELLEM OE HLEE KOM

25-03-2003, 11:22
SELLEM OE HLEE KOM
JA DAMES WAT ER IN ONZE HART ZIT IS HEEL ERG BELANGRIJK EN DAT DOE JE UITEN DOORMIDDEL VAN EEN HIDJAB EN NOG VELE ANDERE DINGEN DAAROM MOETEN WE BLIJVEN ZOEKEN NAAR KENNIS OVER DE ISLAM EN NIET VAN IK DRAAG EEN HOOFDDOEK EN THAT'S IT!!!

INSALLAH ZAL ALLAH SWT ONS LEIDEN OP ZIJN PAD!!

SELLEM OE HLEE KOM

25-03-2003, 14:19
Salaam alaikum Mereyam,

Ik wilde je niet beledigen hoor door deze situatie te beschrijven, wat ik bedoel is dat het lijkt alsof mensen zelfverzekerd zijn, maar het viel mij zo op dat ze juist onzeker was.... steeds kijken of het allemaal wel klopte!

Dat valt mij op bij veel meiden, het lijkt zelfverzekerheid, alleen eigenlijk zijn ze een slaaf van hun uiterlijk en imago ipv een slaaf van Allah... Nou ik ben liever slavin van allah, dan van Mexx of Guess ofzo... wat doen die voor mij? Ik besteed mijn geld aan hun, maak reclame met hun merk en wat doen zij voor mij? Dan kan ik liever 'reclame' maken voor Islam, want daar krijg ik insjallah veel voor terug!

Nou goed, iedereen zijn stijl natuurlijk, iedereen zijn leven, maar volgens mij is het veeeeel natuurlijker om bedekt te zijn in makkelijke kleding en met platte schoenen...

Ik wilde zeggen dat ik deze vrouw niet veroordeelde ofzo, het viel mij gewoon op! Voordat ik moslim werd, droeg ik ook blote kleding en ging het ook alleen om het uiterlijk, wat ben ik blij dat ik daarvan af ben... heerlijk! Ik doe nu alleen moeite bij de mensen die ik mag, die het verdienen om mij mooi te zien...

in 1 woord... RUST! (en geen verotte haardag)

Salaam alaikum,
M