Bekijk volle/desktop versie : Zwanger/vasten



Pagina's : [1] 2

25-07-2005, 11:22
Vraagje aan de zwangere dames, gaan jullie straks mee doen met de ramadan??

25-07-2005, 11:27


Ik denk het niet, maar ik zal het ieder geval wel proberen de eerste dagen.

25-07-2005, 11:36
Ik niet, wil niet dat mijn kindje wat te kort komt

25-07-2005, 11:38
waarom zou je kind wat tekort komen als je van tevoren goed eet!!

me sgoonzus heeft de hele maand gewoon gevast en er is niks mee aan de hand!!!!

25-07-2005, 11:39



Citaat door Married Woman:
Ik niet, wil niet dat mijn kindje wat te kort komt
Ja daar ben ik dus ook bang voor, vooral omdat het best lange dagen zijn.
Ik zal het eens een x aan de huisarts of verloskundige vragen.

25-07-2005, 11:42

Citaat door nouria_24:
Ja daar ben ik dus ook bang voor, vooral omdat het best lange dagen zijn.
Ik zal het eens een x aan de huisarts of verloskundige vragen.
Ik weet niks van t onderwerp af. Maar ik denk dat een arts of verpleegkundige bij voorbaat al nee gaat zeggen. Een hele maand vasten vinden ze zowieso al 'teveel' laat staan als je zwanger bent. Ik denk dat je het beste eerst gewoon kan proberen..gaat t niet dan houdt 't op. Een vriendin van me die was al een paar maanden zwanger en die heeft toch mee kunnen doen met de ramadan. Ze wilde zelfs de 6 dagen van shewal vasten..maar dat mocht niet van d'r man.

25-07-2005, 11:44

Citaat door Oem Ishaaq:
Ik weet niks van t onderwerp af. Maar ik denk dat een arts of verpleegkundige bij voorbaat al nee gaat zeggen. Een hele maand vasten vinden ze zowieso al 'teveel' laat staan als je zwanger bent.
Ja daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in!

25-07-2005, 11:50
Een vriendin van me was vorig jaar met de ramadan 7 maanden zwanger en ze heeft gewoon de hele maand meegevast. Het kindje is Alhamdoelilah gezond geboren en mankeert niks. Je moet vind ik persoonlijk zoiezo niet de intentie hebben om niet mee te vasten. Zeg Insha Allah vast ik de hele maand mee en probeer het, mocht het halverwege de dag te zwaar voor je worden dan kun je altijd nog eten. Maar je hebt het in ieder geval geprobeerd, Allah ziet alles en zal je Insha Allah belonen voor het feit dat je het geprobeerd hebt.


.:UcA:.

25-07-2005, 11:56
Zowel mijn moeder als mijn zusje hebben gevast tijdens hun zwangerschap, heerlijk zonder die onderbreking van menstuatie. En mijn neefje en zusje zijn gezond ter wereld gekomen. Ik persoonlijk ken niemand die niet vast tijdens de ramadan, maar allah oe laliem, gheir inshallah

25-07-2005, 11:56

Citaat door UndercoverAngel:
Een vriendin van me was vorig jaar met de ramadan 7 maanden zwanger en ze heeft gewoon de hele maand meegevast. Het kindje is Alhamdoelilah gezond geboren en mankeert niks. Je moet vind ik persoonlijk zoiezo niet de intentie hebben om niet mee te vasten. Zeg Insha Allah vast ik de hele maand mee en probeer het, mocht het halverwege de dag te zwaar voor je worden dan kun je altijd nog eten. Maar je hebt het in ieder geval geprobeerd, Allah ziet alles en zal je Insha Allah belonen voor het feit dat je het geprobeerd hebt.


.:UcA:.
Incha-allah

25-07-2005, 11:57

Citaat door UndercoverAngel:
Een vriendin van me was vorig jaar met de ramadan 7 maanden zwanger en ze heeft gewoon de hele maand meegevast. Het kindje is Alhamdoelilah gezond geboren en mankeert niks. Je moet vind ik persoonlijk zoiezo niet de intentie hebben om niet mee te vasten. Zeg Insha Allah vast ik de hele maand mee en probeer het, mocht het halverwege de dag te zwaar voor je worden dan kun je altijd nog eten. Maar je hebt het in ieder geval geprobeerd, Allah ziet alles en zal je Insha Allah belonen voor het feit dat je het geprobeerd hebt.


.:UcA:.
, helemaal mee eens, goed verwoord

25-07-2005, 12:12
Een vriendin van mij was toen 7.5 maand zwanger en heeft gewoon met de hele ramadan gedaan. Buurvrouw van mij was 8 maanden zwanger en deed vorig jaar ook mee met de ramadan. Baby's zijn gezond ter wereld gekomen en ook met een mooi gewicht hamdoullah. Wel moet je gewoon goed ontbijten en goed eten in de avond. Ik zou het gewoon proberen en als het niet lukt kun je altijd nog eten.

25-07-2005, 13:14


Bij mijn eerste was ik net zwanger toen de ramadan begon. Dit zijn dan ook de ergste maanden. Je kan gewoon vasten want Allah s.w.t. heeft aan alles gedacht. Ik heb het niet zwaarder gevonden dan normaal. Als je zwangerschap normaal verloop hebben ook de arsten/verloskundige daar geen probleem mee. Het kind neemt toch wel wat hij/zij nodig heeft dat halen ze uit de vetreservers van de moeder.We worden niet voor niets zwaarder .
De jaar daar op gaf ik ook borstvoeding tijdens de ramadan. Hoewel ik vastte had ik genoeg (zoals normaal) borstvoeding. SubhanaAllah, daar was ik wel bang dat ik mijn kind moest bijvoeden maar dat was helemaal niet nodig. Ook hier heeft Allah s.w.t aan alles gedacht en de moedermelk zeer gezegend, zelfs als je niet drinkt. SubhanaAllah. Ik ben nu 15 weken maar doe gewoon mee aan de ramadan. Ik vind het juist heerlijk dat ik niet onderbroken wordt door mijn menstruatie. Zo kan ik na de ramadan nog 7 dagen (of was het 6 dagen) sawal vasten.

25-07-2005, 13:40

Citaat door soeboelsalaam:
De gedachte alleen al om de maand in te halen op je eentje is 10 x niets. Geef mij maar een bolle buik en een tas harira rond de hele familie.

En dat je kind iets te kort komt is niets van waar.
Ja daar zat ik dus ook aan te denken, want dan heb ik april tot ongeveer september om het in te halen, precies de zomermaanden...
Nou ik weet genoeg hoor, als ik zo alle reacties heb gelezen, inscha allah kan ik gewoon mee vasten!

25-07-2005, 21:57
staat er eigenlijk in de karan iets over zwanger zijn en de ramadan, of mag je dat zelf bepalen?

Pagina's : [1] 2